Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 22 nov 2024 18:49

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 06 mei 2006 13:47 

Ik heb een Tohshiba notebook met Centrino Wifi. De notebook connect draadloos aan de experiabox. Kwlaiteit van de verbinding is optimaal en toch wordt deze regelmatig weer 'verloren'. Op mijn 'oude' draadloze router heb ik dit probleem niet.

Inmiddels van WPA naar WEP en heb de broadcast aan laten zetten door de HD (heb ISD), maar het verschijnsel blijft zich voordoen. Iemand nog een idee of moet mijn experiabox worden vervangen?

Laatst bijgewerkt door rastaman op za 06 mei 2006 14:52, in totaal 2 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 06 mei 2006 13:52 
Site Admin

het kanaal van de expariabox staat op automatisch. probeer dit eens vast te zetten; even uit proberen welk kanaal het beste resultaat geeft.
we horen het wel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 06 mei 2006 13:59 

Heb je op de laptop de specifieke drivers van de Intel WLAN kaart geinstalleerd? Gebruik je ook de software die daarbij hoort, of gebruik je de Windows versie?

Ga eens naar de services:
Start > Uitvoeren > services.msc
Kijk in de lijst naar de Wireless Zero Configuration Service. Als die aanstaat, zet hem eens op Manual/Handmatig en stop de service. Probeer dan verbinding te maken met de specifieke software van de Intel kaart.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 06 mei 2006 14:59 

Allereerst bedankt voor de reacties.
- ik gebruik Intel(R) PRO/Wireless 2200BG Network Connection en er staat een Intel driver geinstallerd (versie 9.0.1.9). Heb ook geen enkel connectie probleem met mijn 'oude' router.

- Heb de service handmatig gezet (stond op auto), krijg dan echter in het geheel geen verbnding meer.

- Weer gereboot en nu heb ik het fenomeen dat de notebook bij het leggen van de verbinding erg lang blijft 'hangen' op acquitin netwerk-adres....en deze uiteindelijk 2 van de drie kee rook niet verkrijgt. Gaat wel goed op mijn 'oude' router.

Kortom ik heb nog geen oplossing in het zicht.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 06 mei 2006 15:19 
Erelid

Op bladzijde 45 van de handleiding van de EB staat ook het een en ander, heb je die al goed doorgelezen.

Handleiding EB

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 06 mei 2006 15:48 
Site Admin

probeer de nieuwste driver te downloaden (huidige versie is 9.0.4.0). zie: http://www.intel.com/.
denk er om dat (zoals eerder vermeldt) de service Wireless Zero Configuration uit staat.

Laatst bijgewerkt door jwagenaar op za 06 mei 2006 16:15, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 06 mei 2006 16:12 

Hartelijke dank.

het lijkt opgelost te zijn.
Ik heb de nieuwste driver gedownload van Intel (inmiddels trouwens versie 9.04.13). In de release notes het periodiek verliezen van contact overigens een 'known issue'. Jammer dat Toshiba geregistreerde klanten daar niet op attendeerd.

http://support.intel.com/support/wirele ... 022509.htm

Some wireless LAN client connections are intermittently dropped from some networks followed by a new client association to either the same Access Point or another Access Point. Some applications may lose their connections.

Wireless LAN protocol analyzer traces will reflect a high number of retransmissions to the client. Access Point logs may reflect affected clients not authenticated because of too many retries.

This topic applies only to the following adapters:
* Intel® PRO/Wireless 2915ABG Network Connection
* Intel® PRO/Wireless 2200BG Network Connection
This topic applies only to adapters using driver version 9.0.4.8 or earlier.

This issue does not occur on all computers or on all networks.

Cause:
A timing issue in the driver causes clients to sometimes drop frames for a long enough period to cause disconnects in some environments.

Solution:
This issue will be resolved by upgrading the driver software to version 9.0.4.13.
The new driver will be included with Intel® PROSet/Wireless software version 10.1.1 which is scheduled for release in May 2006.

Work Around:
One of the following work arounds can be implemented as a temporary solution.
1. Configure the access points to use long preamble.
2. Enable 1 Mbps data rate on the access points.

Iedereen bedankt voor het meedenken.

Laatst bijgewerkt door rastaman op za 06 mei 2006 19:28, in totaal 2 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 06 mei 2006 16:41 
Erelid

Mooi dat het hopelijk opgelost is, we zien het nog even aan hier en dan gaat er een slotje op dit topic.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 06 mei 2006 20:19 
Erelid

Bij deze dus een slotje op dit topic.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]