Ik heb geprobeerd bij de speedtouch het ip-nummer te veranderen naar 192.168.
2.xxx, maar dat resulteerde in een niet meer werkende internet verbinding en een pc die na het herstellen van van de verbinding een ip adres had van .........: 192.168.
1.xxx.
Het modem was pas weer bereikbaar nadat ik handmatig het ip nummer had gewijzigd, maar nog steeds geen internet verbinding. Ik heb toen alles teruggezet naar standaard en de KPN gebeld.
Ik heb van een systeembeheerder ( die echt verstand van zaken heeft, dat weet ik zeker) te horen gekregen dat bij de mijn thuissituatie met een router dit moest gebeuren voor de VPN verbinding met het werk ( dus het ip-nr. veranderen naar 192.168.2.xxx) bij de KPN werd mij gevraagd waar deze meneer gestudeerd had want dit was absoluut niet nodig, wat wel nodig zou zijn is het openzetten van poorten.
In mijn eigen thuissituatie heb ik hetzelfde modem , maar dan met een Lyinksys router erachter en een ip-nr. reeks van 192.168.2.xxx en geen opengezette poorten en deze verbinding werkt perfect, dus het zit echt wel in de ip.nummers.
Het probleemgeval is iets lastiger dan thuis omdat het hier een laptop betreft met een draadloze verbinding.
Eigenlijk wil ik hier niet ook nog een draadloze router achter gaan hangen, tenzij het op kosten van de KPN gaat
.
Weet iemand hier misschien een oplossing voor??