Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 23 nov 2024 18:43

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 10 dec 2006 23:26 

Ik heb geprobeerd bij de speedtouch het ip-nummer te veranderen naar 192.168.2.xxx, maar dat resulteerde in een niet meer werkende internet verbinding en een pc die na het herstellen van van de verbinding een ip adres had van .........: 192.168.1.xxx.
Het modem was pas weer bereikbaar nadat ik handmatig het ip nummer had gewijzigd, maar nog steeds geen internet verbinding. Ik heb toen alles teruggezet naar standaard en de KPN gebeld.
Ik heb van een systeembeheerder ( die echt verstand van zaken heeft, dat weet ik zeker) te horen gekregen dat bij de mijn thuissituatie met een router dit moest gebeuren voor de VPN verbinding met het werk ( dus het ip-nr. veranderen naar 192.168.2.xxx) bij de KPN werd mij gevraagd waar deze meneer gestudeerd had want dit was absoluut niet nodig, wat wel nodig zou zijn is het openzetten van poorten.
In mijn eigen thuissituatie heb ik hetzelfde modem , maar dan met een Lyinksys router erachter en een ip-nr. reeks van 192.168.2.xxx en geen opengezette poorten en deze verbinding werkt perfect, dus het zit echt wel in de ip.nummers.
Het probleemgeval is iets lastiger dan thuis omdat het hier een laptop betreft met een draadloze verbinding.
Eigenlijk wil ik hier niet ook nog een draadloze router achter gaan hangen, tenzij het op kosten van de KPN gaat :lol: :lol: :lol: .
Weet iemand hier misschien een oplossing voor??

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 11 dec 2006 12:25 

Hier lopen idd meerder mensen op vast en wellicht heeft dat te maken met de firmware die geladen wordt op het moment dat de Speedtouch 780 op het KPN netwerk wordt aangesloten.Aan de andere kant zou het toch moeten werken aldus de spec.

NB:misschien is dit een tijdelijke oplossing ?

http://www.hamachi.cc/

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 dec 2006 11:35 

Is het misschien mogelijk om de oude speedtouch erachter te knopen en daarmee een verbinding te leggen?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 dec 2006 11:51 

Honda schreef:
Is het misschien mogelijk om de oude speedtouch erachter te knopen en daarmee een verbinding te leggen?

Welk type is bij jou de oude :?: Speedtouch 510 of een Home of ....

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]