Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 22 nov 2024 18:59

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Erg vreemd
BerichtGeplaatst: za 09 dec 2006 12:58 

Beste mensen,

Een week geleden heb ik 1369 gebeld om mijn ISDN aansluiting om te zetten naar IPB. Er wordt gezegt dat de lijn pas is geporteerd als er één lampje op het NT1 kastje uit gaat.
Maar ongeduldig als ik ben heb ik de huistelefoon op de ExperiaBox aangesloten, het hele ISDN spulletje losgekoppeld en de EB zonder splitter direct op het ISRA-punt aangesloten.
Wat bleek? Het werkt! We kunnen bellen en gebeld worden, volledig digitaal. Met mijn GSM heb ik namelijk naar het huisnummer gebeld. Er is echter nog wel een ISDN signaal?!?

Het vreemde is: Via ISDN zijn we ook bereikbaar als ik de telefoon daar op aansluit, behalve dan voor IPB abonnee's, maar dat ws volgens mij al een bekend probleem.
Nu heb allemaal via de EB gaat, zijn we voor zover is weet voor iedereen bereikbaar.

Het is niet echt een probleem, maar ik vroeg me af: Is dit bekend en kunnen ISDN en Voip elkaar niet in de weg zitten?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 09 dec 2006 13:06 

Het is vrijwel zeker dat je geporteerd bent als het groene lampje op de NT1 uit is. Echter de afdeling van KPN voert eerst de portering uit en pas daarna wordt er opdracht gegeven voor het opheffen van de ISDN of analoge lijn.
Hier kan een paar dagen tussen zitten of als die andere afdeling vergeet jouw ISDN lijn op te heffen een langere tijd.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 09 dec 2006 13:13 

Dus ik ben geporteerd, alleen de ISDN lijn is nog niet opgeheven?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 09 dec 2006 13:20 

Ja, als je zonder ISDN via de EB bereikbaar bent.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 09 dec 2006 13:57 

Dankje voor de info! :D
Het werkt overigens perfect met de Siemens EB, heb net geprobeerd om te bellen met nogal wat connecties open op de computer. :)

Ik heb firmware 1.40.9c-iptv (Nov 6 2006 13:58:55).

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]