Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu zo 22 dec 2024 05:12

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 01 dec 2006 12:45 

Instellingen om probleemloos te bellen en te downloaden.....

Ik heb InternetPlusBellen Lite 3MB down en 512KB Up
Firmware versie: 1.38.6-iptv

Client :Utorrent
Poort inkomende connectie :65535
UPNP :Disable
Global Maximum Upload :75% van je eigen upload (384KB)
Global Maximum Download :75% van je eigen download (250KB)
(Deze up en download is gebaseerd op het feit dat het QoS protocol niet goed werkt, icm de box, en je dus niet alle bandbreedte reserveert het mag zelfs iets meer zijn maar dit werkt altijd)
Maximum connections :250
Peer per torrent :90
Slots per torrent :4
DHT network :Disable
DHT for new clients :Disable
Ask tracker for scrape :Disable

Newsleecher

Standaard instellingen

Het is zelfs mogelijk om te kunnen bellen en te downloaden terwijl je met beide programma’s aan het downloaden bent.

Note: Deze instellingen werken ook andere cliënt waar je deze instellingen zelf kunt wijzigen.

Het advies wat KPN geeft om een sneller abonnement af te sluiten klopt niet. Het gaat erom niet de volledige bandbreedte te gebruiken.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 01 dec 2006 13:11 

Bedankt voor je input.Het zal ongetwijfeld voor bepaalde mensen prima input zijn en anderen zullen toch geconfronteerd worden met problemen.
Neem bijv het verchil EB en Speedtouch,overige programma´s die lopen en de verdeling tcp-ip en udp verkeer.

Wellicht kunnen andere mensen die soortgelijke instellingen geprobeerd hebben aanvullende feedback geven.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 01 dec 2006 14:30 

Maarten schreef:
Bedankt voor je input.Het zal ongetwijfeld voor bepaalde mensen prima input zijn en anderen zullen toch geconfronteerd worden met problemen.
Neem bijv het verchil EB en Speedtouch,overige programma´s die lopen en de verdeling tcp-ip en udp verkeer.

Wellicht kunnen andere mensen die soortgelijke instellingen geprobeerd hebben aanvullende feedback geven.

Ik moet zeggen dat ik met de 780EB weining tot geen problemen ervaar met downloads en bellen. Ik zal eens emule/bittorrent/usenet (volle bandbreedte) aanzetten en eens bellen.

Hoor je nog.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 01 dec 2006 16:00 

wopper schreef:
Ik moet zeggen dat ik met de 780EB weining tot geen problemen ervaar met downloads en bellen. Ik zal eens emule/bittorrent/usenet (volle bandbreedte) aanzetten en eens bellen.

Hoor je nog.

Ben benieuwd !

Profiel  

Berichttitel: Niet geholpen
BerichtGeplaatst: do 07 dec 2006 10:36 

Heb bovenstaande vanJanE uitgeprobeerd, maar snelheid blijft mij mij maximum 32 kbyte/sec download.

Wat ik ook die, ik krijg het niet hoger. Aan de torrents ligt het niet.

Ook toen uTorrent met dezelfde instelling bij @Home zat met een lagere verbinding, had ik een hogere (bij 100kb) download.

Ik moet wel zeggen ik heb een zilveren Siemens EB met daarachter een Drayek 2200. Moet daar nog iets ingesteld worden?

grt,

Rene

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 07 dec 2006 10:44 

Wellicht komt daar de aap uit de mouw ? Je hebt twee keer een router achter elkaar staan waardoor problemen ontstaan met poorten openen.
Laat je de Draytek ook als router fungeren of als AP ?

Profiel  

Berichttitel: Re: Niet geholpen
BerichtGeplaatst: do 07 dec 2006 10:51 

ghandi_ii schreef:
Heb bovenstaande vanJanE uitgeprobeerd, maar snelheid blijft mij mij maximum 32 kbyte/sec download.

Wat ik ook die, ik krijg het niet hoger. Aan de torrents ligt het niet.

Ook toen uTorrent met dezelfde instelling bij @Home zat met een lagere verbinding, had ik een hogere (bij 100kb) download.

Ik moet wel zeggen ik heb een zilveren Siemens EB met daarachter een Drayek 2200. Moet daar nog iets ingesteld worden?

grt,

Rene

Waarom die drayek 2200? Kan je daar geen switch gebruiken? Of gebruik alleen het switch gedeelte van deze unit (dus niet de WAN poort) maar de (4?) LAN poorten. Dan moet het wel werken als je gewoon de EB goed hebt ingesteld met de juiste poorten voor Utorrent.

Profiel  

Berichttitel: Re: Niet geholpen
BerichtGeplaatst: do 07 dec 2006 10:59 

wopper schreef:

Waarom die drayek 2200? Kan je daar geen switch gebruiken? Of gebruik alleen het switch gedeelte van deze unit (dus niet de WAN poort) maar de (4?) LAN poorten. Dan moet het wel werken als je gewoon de EB goed hebt ingesteld met de juiste poorten voor Utorrent.

Moet je dan poort 65535 ook in de NAT instellen? Het forwarden naar de webserver en ftp gaat goed, moet alleen in beide routers ingevuld worden.

De reden: 1) Draytek heeft vpn, kan ik met iemand 30 km verderop gamen. 2) Veiligheid 3) Met de EB direct op mijn lan als dhcp vielen mijn netwerk verbindingen iedere keer weg met mijn servers. Met de Draytek erachter is het opgelost. Enzovoorts.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 07 dec 2006 11:12 

Ja ik ken het programma niet, ik gebruik zelf Azeureus en daar moet je wel even de poorten forwarden naar jouw machine. Dus ja je moet PAT instellen.

Via google kan je aan de poorten komen die nodig zijn (als dit niet de opgegeven standaard is, of terugzoeken in je programma) en via google kan je ook op een test site komen om te kijken of hij open is...moet je wel testen anders zoek je jezelf een slag in de rondte.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 07 dec 2006 11:22 

wopper schreef:
ja je moet PAT instellen.

Nat :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 07 dec 2006 11:31 

Heb ik ingesteld op 65535 op de eb en de Draytek, maar nog niet het gewenste resultaat.

Kwam er wel achter dat kpn %&*$^%$# de eb had gereset en alle port forwarding instellingen weg waren. Leuk als ze dat doen als je op vakantie bent, ben je mooi bezeikt!

Moet er niks ingesteld worden in de sectie port triggering?

Rene

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 07 dec 2006 11:47 

Maarten schreef:
wopper schreef:
ja je moet PAT instellen.

Nat :wink:

Ik ben vrij eigenwijs maar ik heb het even aan een Cisco CCIE collega gevraagd (ben zelf nog maar afstudeerder op netwerk gebied) maar je hebt gelijk ik zal het hieronder even uittikken.

NAT: Het forwarden naar een ander netwerk 10.0.0.1 naar 10.0.1.1 of bijvoorbeeld 10.0.0.1:6881 naar 10.0.1.1:6681 het laatste geval gebeurd in de EB.

In professionele firewall's heet dit laatste geen NAT maar is het gewoon een regel in je rulebase van je firewal, ofwel het openen van een poort. Het eerst genoemde voorbeeld is in professionele apparaten wel gewoon NAT genoemd.

PAT: het forwarden van een poort naar een ander portnummer 10.0.0.1:6681 naar 10.0.1.1:6666

Dus je heb 98% gelijk :P

Profiel  

Berichttitel: Nog steeds niet ....
BerichtGeplaatst: do 07 dec 2006 12:00 

Al met al, ik krijg die snelheid nog steeds niet omhoog.
Aan de seeds en leechers ligt het niet, die zijn voldoende.

Op de EB (192.168.2.1) heb ik
TCP 6881 6881 naar 192.168.2.2 (Draytek) en
UDP 4444 4444 naar 192.168.2.2

en op de Draytek heb ik
TCP 6881 6881 naar 192.168.0.203 (torrent pc) en
UDP 4444 4444 naar 192.168.0.203

Wat doe ik fout?

Rene

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 07 dec 2006 12:14 

Hij begint nu toch te gaan.

Ik had net ff een piekje van 70 kb/sec.

Een gemiddelde van 50 kb/sec.

Even afwachten of de situatie zich verbetert.

Rene

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 07 dec 2006 13:25 
Site Admin

en om het helemaal zeker te weten; haal tijdelijk de draytek er even tussenuit :idea:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]