Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 22 nov 2024 12:23

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: HETNET 1 groot DRAMA
BerichtGeplaatst: di 05 dec 2006 14:18 
Offline

Geregistreerd: wo 11 okt 2006 20:01
Berichten: 26
Ik heb de EP box op 7 oktober geinstalleerd,
portering opgestart en sindsdien;
- slechte telefoon kwaliteit, krakende lijn, uitvallende verbindingen,
kan niet gebeld worden, soms dagen geen telefoon, kan nog steeds
niet de splitter er tussenuit halen, direct op de EP box kan ik helemaal
niet gebeld worden.
Vele mailtjes, belkosten, verwijzingen naar de handleiding op de site
standaard antwoorden, we bellen u terug (niet dus).
Mailtjes sturen heeft geen zin, je bent kansloos, dagen later antwoord,
vaak verwijzing naar het 0900 nummer of een copu paste verhaaltje van de site.
Hedenmorgen wederom na 18 minuten wachten en gesprek van 33 minuten wordt is met een kluitje in het riet gezonden: volgens de medewerker moet ik kijken of de adapter van de EP box wel goed is,er zijn namelijk 2 versies één van 1500 Mah en één van 1200 Mah zijn die van 1500 Mah zou niet goed zijn..... ik heb de 1200 Mah....
Ik ben klaar met HETNET, er gaat deze week een brief van mijn advocaat naar HETNET; binnen 2 weken een werkend product of ontbinding of anders naar de rechter.. :evil:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: HETNET 1 groot DRAMA
BerichtGeplaatst: di 05 dec 2006 14:39 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 10 okt 2006 23:44
Berichten: 24
luca s schreef:
Hedenmorgen wederom na 18 minuten wachten en gesprek van 33 minuten wordt is met een kluitje in het riet gezonden: volgens de medewerker moet ik kijken of de adapter van de EP box wel goed is,er zijn namelijk 2 versies één van 1500 Mah en één van 1200 Mah zijn die van 1500 Mah zou niet goed zijn..... ik heb de 1200 Mah....


IK werk zelf bij KPN, en kan je uit ervaring zeggen dat de 1500 mAH adapter de juiste is. waarschijnlijk heb je nu de 48120120-C5 (1200 mAh), dat is dus de FOUTE adapter. Je kan beter nog een keer bellen naar HetNet (of naar de storingsdienst van KPN, 0800-0407), en vragen of ze je de 1500 mAh adapter willen sturen (type dv-121a2up). Met die adapter moet het wel lukken.

_________________
Medewerker KPN IPB Service


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: HETNET 1 groot DRAMA
BerichtGeplaatst: di 05 dec 2006 17:40 
Offline

Geregistreerd: do 09 nov 2006 17:00
Berichten: 58
Woonplaats: Aarde
Dominion schreef:
luca s schreef:
Hedenmorgen wederom na 18 minuten wachten en gesprek van 33 minuten wordt is met een kluitje in het riet gezonden: volgens de medewerker moet ik kijken of de adapter van de EP box wel goed is,er zijn namelijk 2 versies één van 1500 Mah en één van 1200 Mah zijn die van 1500 Mah zou niet goed zijn..... ik heb de 1200 Mah....


IK werk zelf bij KPN, en kan je uit ervaring zeggen dat de 1500 mAH adapter de juiste is. waarschijnlijk heb je nu de 48120120-C5 (1200 mAh), dat is dus de FOUTE adapter. Je kan beter nog een keer bellen naar HetNet (of naar de storingsdienst van KPN, 0800-0407), en vragen of ze je de 1500 mAh adapter willen sturen (type dv-121a2up). Met die adapter moet het wel lukken.

Hmm, ik heb net even een kijkje genomen op mijn adapter en die is van het type "48120120-C5". Betekent dat dus dat ik de foute adapter heb en moet bellen voor een andere?
Echter heb ik geen problemen met de ExperiaBox. Geporteerd ben ik nog niet (ISDN) en omdat de ISDN huiscentrale webfox niet goed werkt met de EB bel ik dus nog volledig via ISDN.
Of zou het misschien aan de adapter liggen, dat als ik de WebFox aansluit op de EB, de telefoon niet over gaat maar ik wel kan bellen?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 05 dec 2006 21:39 
Offline

Geregistreerd: do 12 okt 2006 20:12
Berichten: 77
Waar het op neer komt is het volgende:
MU18-2120150-C5 (12v 1500 mA) moet vervangen worden door de DV-121A2UP (12v 1200 mA)
De adapter levert te weinig spanning, wat voor een storing kan zorgen


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 05 dec 2006 21:45 
Offline

Geregistreerd: do 02 nov 2006 10:47
Berichten: 261
magik schreef:
Waar het op neer komt is het volgende:
MU18-2120150-C5 (12v 1500 mA) moet vervangen worden door de DV-121A2UP (12v 1200 mA)
De adapter levert te weinig spanning, wat voor een storing kan zorgen


Nee je draait het precies om! De spanning is bij beide gelijk 12 Volt maar het ene type kan minder stroom leveren (capaciteit) en door een te hoge afname kan de spanning (12V) zakken en kan je op een te lage spanning uit komen waardoor het slecht werkt.

Dus even gebaseerd op de wet van ohm:
48120120-C5 (1200 mAh) FOUT
dv-121a2up (1500 mAh) GOED

Is er wel weer één voor het de siemens EB FAQ mannen ;-)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 05 dec 2006 23:36 
Offline

Geregistreerd: do 12 okt 2006 20:12
Berichten: 77
wopper schreef:
magik schreef:
Waar het op neer komt is het volgende:
MU18-2120150-C5 (12v 1500 mA) moet vervangen worden door de DV-121A2UP (12v 1200 mA)
De adapter levert te weinig spanning, wat voor een storing kan zorgen


Nee je draait het precies om! De spanning is bij beide gelijk 12 Volt maar het ene type kan minder stroom leveren (capaciteit) en door een te hoge afname kan de spanning (12V) zakken en kan je op een te lage spanning uit komen waardoor het slecht werkt.

Dus even gebaseerd op de wet van ohm:
48120120-C5 (1200 mAh) FOUT
dv-121a2up (1500 mAh) GOED

Is er wel weer één voor het de siemens EB FAQ mannen ;-)


Geweldig idee :wink:
Ik weet dat medio september een brief naar klanten is verstuurd die contact hebben gehad met de helpdesk ivm telefonieproblemen, daarin wordt gesproken over adapter MU18-2120150-C5 (12v 1500 mA), deze levert te weinig spanning.

Vervolgens is op het SOS forum door mpsd vermeld dat de voeding moet zijn DV-121A2UP (12v 1200 mA), zoniet, vervangen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 05 dec 2006 23:44 
Offline

Geregistreerd: do 02 nov 2006 10:47
Berichten: 261
magik schreef:
Vervolgens is op het SOS forum door mpsd vermeld dat de voeding moet zijn DV-121A2UP (12v 1200 mA), zoniet, vervangen.


MPSD en SOS forum-> uhmmm???


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 06 dec 2006 00:08 
Offline

Geregistreerd: do 12 okt 2006 20:12
Berichten: 77
Neem me niet kwalijk voor de afkortingen :D

mpsd staat voor kpn multiplay servicedesk = 2e lijns ondersteuning ipb/mine/iptv

SOS is een kennisnet van kpn met een achterliggend forum waar medewerkers van kpn adsl en ipb ervaringen/problemen met elkaar delen


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 06 dec 2006 00:13 
Offline

Geregistreerd: vr 10 nov 2006 23:27
Berichten: 243
geen vakjargon gebruiken eh magik ;)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 06 dec 2006 00:44 
Offline

Geregistreerd: do 12 okt 2006 20:12
Berichten: 77
Inderdaad, ik hou het voortaan gewoon bij "jip en janneke" taal :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 06 dec 2006 09:00 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
wopper schreef:
[
Is er wel weer één voor het de siemens EB FAQ mannen ;-)


viewtopic.php?t=926


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 06 dec 2006 09:59 
Offline

Geregistreerd: do 02 nov 2006 10:47
Berichten: 261
Maarten schreef:
wopper schreef:
[
Is er wel weer één voor het de siemens EB FAQ mannen ;-)


viewtopic.php?t=926


NEEE ;-) Precies andersom!!! Zet gewoon letterlijk mijn post erin (de feiten daaruit met GOED en FOUT)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 06 dec 2006 10:41 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Gaat dan binnen KPN dit soort brieven ook aanpassen ?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 06 dec 2006 11:38 
Offline

Geregistreerd: do 02 nov 2006 10:47
Berichten: 261
Maarten schreef:
Gaat dan binnen KPN dit soort brieven ook aanpassen ?


Nou snap ik er echt helemaal niets meer van, wie heeft de officiele brief? Want of ik haal het door de war, of de kpn medewerker heeft dingen door elkaar gehaald...

Heeft iemand de brief die hij even over wil tikken?

Citaat:
IK werk zelf bij KPN, en kan je uit ervaring zeggen dat de 1500 mAH adapter de juiste is. waarschijnlijk heb je nu de 48120120-C5 (1200 mAh), dat is dus de FOUTE adapter. Je kan beter nog een keer bellen naar HetNet (of naar de storingsdienst van KPN, 0800-0407), en vragen of ze je de 1500 mAh adapter willen sturen (type dv-121a2up). Met die adapter moet het wel lukken.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 06 dec 2006 12:02 
Offline

Geregistreerd: do 09 nov 2006 17:00
Berichten: 58
Woonplaats: Aarde
Ja, welke is nou écht de juiste adapter?!? :?


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling