Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 23 nov 2024 19:05

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 27 nov 2006 16:22 

Aangezien ik een defecte Experiabox had gekregen is hier nu een monteur geweest. Deze vertelde mij dat het verboden was om het interne ip-adres (192.168.2.1) te veranderen.

Er staat niks in de handleiding en je mag er wel met de browser in, want je krijgt het admin wachtwoord (gelukkig).

Volgens een telefonische medewerker is het een grijs gebied. Dit i.v.m. EVENTUELE problemen na herstart firmware upgrade.

Nou ja, ik ben systeembeheerder, dat probleem los ik zelf wel op.

Is dit nu een grijs gebied? Mag het nu wel of niet? Ik wil er bv. 192.168.6.254 van maken met dhcp 6.100 t/m/ 6.200

Zijn er mensen die het lan ip-adres al gewijzigd hebben?

grt,

Rene

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 27 nov 2006 16:33 

Maar kan jij via dat wachtwoord dan in het menu komen om dit te wijzigen? Want de normale user KPN mag in 80% van de gevallen alleen "lezen" en niet "schrijven"in de 780 EB

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 27 nov 2006 16:37 

Ik ken de 780 eb niet, sorry ... ik heb een Siemens sx552 gekregen.

Ik dacht dat dit de enige gangbare was :?

Rene

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 27 nov 2006 22:28 

Ik heb het IP adres van mijn EB ook aangepast, kan me niet voorstellen dat dit niet mag, hij moet toch in je bestaande omgeving passen, en je moet daarvoor niet je hele nummerplan omver gooien lijkt mij.

Ik heb ook een SX552

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 27 nov 2006 23:23 

Gelukkig, dacht ik ook. Het is heel lastig, omdat ik met een van mijn buren wel eens game via een draadloze bridge. En zijn router heeft ook 192.168.2.1 . Dus dat geeft conflicten.

Volgens de monteur zou het problemen geven met voip. Maar die doet het nu al zowiezo niet (ik heb al een maand aansluitingsproblemen, verkeerde type eb geleverd etc.).
En hij zeurde wat over het niet mogelijk zijn van firmware updating en dat ze je dan na een tijd afsluiten.

Ik denk dat ik hem dan maar toch een ander ip geeft 192.168.32.1 of zo.

Het staat immers ook niet in een handleiding dat het niet mag ......

Ik heb er toch maar een routertje tussen gegooid. Mijn eigen netwerk gaf toch mapping dropouts als mijn netwerk direkt op de eb (en dhcp) was aangesloten. Kon ook aan de oude firmware liggen .....

Ik wil alleen niet de woede van kpn op mijn hals halen (terwijl de problemen tot nu toe alleen van hun zijn en andere oorzaken heeft). Maar firmware update moet volgens mij alleen via het wan-ip-adres.

grt,

Rene

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 29 nov 2006 15:44 
Toen ik de box kreeg heb ik er gelijk een ander ip ingezet (10.0.0.2) Dit moet toch kunnen,zou niet weten wat het probleem is :roll:

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 29 nov 2006 15:49 

thx.

Was gewoon uit z'n nek ---- dus van de monteur.

Ik ga het doen, zodra de voip/telefoon problemen zijn opgelost. Moet nog vaak een reset van 15 sec. doen en dan ben je alle instellingen kwijt.

Lukt de kpn maar niet om mijn telefoon in orde te krijgen, even wel maar met verkeerde nummer. :twisted:

grt,

Rene

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 29 nov 2006 19:17 

eens, ik heb ook het ip-adres gewijzigd. heeft helemaal helemaal helemaal niets met voip te maken. hoe komen ze erbij! bovendien is alles te routen, dus..
idd probleem bij resetten is dat je de instellingen weer moet herstellen. dus niet altijd handig. ik weet niet of dat met een firmware update een probleem is. nog geen problemen gehad, maar ook nog niet gechekt of de firmware vernieuwd is.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 29 nov 2006 23:57 

dhr-de schreef:
idd probleem bij resetten is dat je de instellingen weer moet herstellen

Je kan de instellingen van de EB op je pc opslaan. Deze kan je na een reset dan weer laden. Opslaan en laden van instellingen kan je bij Geavanceerde instellingen/Beheer/Opslaan en herstellen vinden.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 30 nov 2006 01:23 

Flappie schreef:
dhr-de schreef:
idd probleem bij resetten is dat je de instellingen weer moet herstellen

Je kan de instellingen van de EB op je pc opslaan. Deze kan je na een reset dan weer laden. Opslaan en laden van instellingen kan je bij Geavanceerde instellingen/Beheer/Opslaan en herstellen vinden.

Zucht ik wil ook een siemens :P

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 08 dec 2006 17:00 

:arrow: Volgens een Hmw van Planet is de DHCP in de Siemens een instabiel geval. Van hem de tip gekregen alles handmatig in te voeren. Dat heb ik natuurlijk gedaan en de boel loopt nu wel aardig. De web-interface van de Siemens is overigens irritant traag en loopt wel eens vast. Traag is de beheersomgeving van KPN trouwens ook. Bij Planet maken ze er ook een rommeltje van. Mijn vaste telefoonnummer bleek in het administratie systeem van Planet verloren te zijn. Er stond een persoonlijk 084 nummer in... Verder zou ik volgens afspraak een nieuwe adapter krijgen. Ik kreeg inderdaad iets nieuws... Een lege enveloppe...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 11 dec 2006 14:08 

aha, instellingen opslaan. goeie tip.

zelf gebruik ik een aparte dhcp-server en zoveel mogelijk statische ip-adressen. als je maar 1 of 2 pc's hebt aangesloten en dat nauwelijks veranderd, is een dhcp server helemaal niet nodig. weet je ook altijd welk apparaat op welk ip-adres zit.[/list]

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 24 dec 2006 12:48 

Ik had ook mijn interne ip-adres van mijn Siemens EB aangepast (nodig ivm VPN), maar van de week is er blijkbaar een nieuwe firmware opgegaan en toen was ik al mijn persoonlijke instellingen kwijt: USB HD, interne IP range, DHCP vastzetten van één pc, port forwarding, admin password...

Dus houdt hier wel rekening mee, want alles kan gereset worden naar de factory defaults na een firmware upgrade en je weet nooit van te voren wanneer dit gebeurt :?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]