Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 19 apr 2025 21:35

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 76 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 22 nov 2006 11:30 

Ik wil nog even toevoegen dat mijn IPB eerst 6 maanden goed heeft gewerkt, en toen pas na 6 maanden de klacht is gaan vertonen.
Volgens de KPN lag het allemaal aan dingen binnen mijn huis.
Daar was niets veranderd.

Via een kennis van mij die vrijhoog in het KPN bedrijf werkt, ligt het helemaal niet aan mijn thuis situatie, maar komt het door het grote aantal aansluitingen die de wijkcentrale niet aankan omdat daar eerst in geinvesteerd zou moeten worden maar de KPN dat nog nalaat.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 22 nov 2006 12:55 

Henk.W schreef:
Dialtone schreef:
Laatste dagen krijg ik ook steeds meer klachten dat ik niet bereikbaar ben. Het nummer dat men belt is dan niet in gebruik.

2 jaar Direct ADSL nergens geen last van net een week IPB en het is feest. :P :arrow:

Ik weet niet of je veel p2p prog. download, als dit wel het geval is wordt hier erg veel bandbreedte aangegeven en dan ben je niet meer bereikbaar voor anderen .

Dan nog ik heb een Optibel account gehad met Direct ADSL en ook al was ik veel aan het downloaden kreeg ik nog netjes me telefoontje binnen en was het nummer niet onbereikbaar. Dus ergens vind ik die vlieger niet op gaan feit is nog steeds dat KPN eigen firmware gebruikt om alles af te schermen en dit werkt zich tegen de functionaliteit van het Modem zowel de Speedtouch als de Siemens .

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 22 nov 2006 15:08 

Heb zojuist naar m'n huis gebeld als controle en ja hoor geen verbinding. Best wel raar ik hoor gewoon niets er gaat geen telefoon over aan de andere kant alsof het contact niet tot stand komt. Extra raar is het feit dat ik nu op mijn werk zit (pauze) en dat betekent dat er voor zover ik weet geen internetverkeer actief is of vergis ik me? Het zou idd kunnen dat KPN het niet aankan. In mijn woonomgeving is zeer veel internetverkeer en zijn veel kantoren. Ik vind dan echter ook dat KPN zo fair moet zijn om een permanente oplossing te bieden op welke manier dan ook.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 22 nov 2006 15:24 
Site Admin

zou toch eens met kpn overleggen om iemand van kpn thuis de installatie te laten controleren/werkend op te leveren en wellicht de afspraak te maken als de fout bij kpn ligt dat zij deze kosten dragen en als blijkt dat er bij de eigen installatie fouten zijn gemaakt, jij zelf de kosten draagt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 22 nov 2006 19:02 

De monteur instaleerd alleen 1 vaste PC. Voor draadloos moet je nu betalen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 22 nov 2006 21:44 

Klopt, zoals ik al eerder heb gemeld in dit onderwerp wil KPN alleen een monteur laten komen tegen uurtarief ik geloof dat dit rond de 70 euro zou kosten. KPN geeft aan dat de experiabox bij installatie heeft gewerkt (dat klopt toch zeker een paar weken) telefonie werkte goed etc. Kortom ze menen dat de fout niet ligt bij de eb maar bij mij zoals bepaalde apparatuur in huis of de verbinding naar de hoofdaansluiting of dat ik wireless op een storingsgevoelig kanaal zit zoals op dezelfde frequentie als de buren.
Vervelend voor mij en eigenlijk vind ik het ook vervelend om dit hier in een forum kenbaar te moeten maken. Jullie hebben heel erg je best gedaan om een oplossing aan te reiken. Maar helaas ... Ik heb ipb opnieuw gesinstalleerd, oude software verwijderd en geschoond vooraf en heb gekozen voor een vast kanaal waarvan ik zeker weet dat mijn buren deze niet gebruiken. Nu maar afwachten. Wireless werken vanaf mijn laptop werkt goed al komt de verbinding traag tot stand. Hij lijkt vooralsnog stabiel.
En jippie de telefoon doet het ook. Ben 2 keer gebeld vanavond terwijl de pc aanstond. Nu nog een testje doen als ik iets download en dan kijken of ik bereikbaar ben. Ik hoop dat ik dit onderwerp binnenkort kan sluiten als afgerond :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 22 nov 2006 22:23 

@Jon: over kanalen van je wireless netwerk.

Hier vindt je het programmaatje Netstumbler. Dit programma kun je gebruiken om te zien hoeveel verschillende draadloze netwerken je thuis kunt ontvangen. Je ziet hoe ze heten, welk kanaal ze zitten, hoe sterk het signaal is, enz. Maak je geen zorgen, het is volledig legaal en heeft niets te maken met hacken!

Hier twee belangrijke punten voor plezierig draadloos netwerken:

A) Belangrijk in jouw geval is hoeveel draadloze netwerken je thuis kunt ontvangen - die dus jou verbinding kunnen storen. Alleen de kanalen 1, 6 en (ik dacht) 11 zijn volledig van elkaar gescheiden. Alles wat er tussen zit overlapt elkaar in frequenties. Mocht je dus 4 of meer netwerken vinden, zorg dan dat je op het kanaal gaat zitten van het netwerk met het zwakste signaal. Doordat jou signaal sterker is zal je er geen last van hebben. Anders kun je altijd nog 1 kanaal naar boven of beneden gaan zitten.

B) Verder geldt dat bij slechte ontvangst je het beste je netwerk kunt instellen op B-modus. Bij slechte ontvangst gaat je draadloze netwerk switchen tussen B en G modus om de verbinding te behouden. Gebeurt dit te vaak in een kort tijdsbestek, dan ben je ineens je draadloze verbinding kwijt omdat je netwerkkaart het eenvoudig weg niet bij kan houden. Door je EB dus vast te zetten op B-modus voorkom je dat.

Kanaal kun je aanpassen via Mijn KPN. Voor het wijzigen van de netwerk modus (B of G) moet je in de webinterfacezijn. Je netwerkkaart pikt dit als het goed is vanzelf op.

Hoop dat je er wat mee kunt!

MrBim

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 22 nov 2006 22:45 
Site Admin

Jon schreef:
Wireless werken vanaf mijn laptop werkt goed al komt de verbinding traag tot stand. Hij lijkt vooralsnog stabiel.
En jippie de telefoon doet het ook. Ben 2 keer gebeld vanavond terwijl de pc aanstond. Nu nog een testje doen als ik iets download en dan kijken of ik bereikbaar ben. Ik hoop dat ik dit onderwerp binnenkort kan sluiten als afgerond :wink:

goed te horen dat er beweging in zit. tenzij ik alles niet goed heb gelezen, maar waar is de eb geplaatst. als deze in de meterkast geplaatst is, kan dit zeker konsekwenties hebben voor de ontvangst. daarnaast wil het draaien van de antennes op de eb ook wel eens een verbetering van het signaal opleveren.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 23 nov 2006 13:56 

@MrBim, bedankt voor de uitgebreide informatie, ik zal dit verder uitwerken en uitvoeren, kan wel even duren want zoals al eerder aangegeven ik ben helaas ver van technisch :oops:
@jwagenaar, ja gisteravond is wonder boven wonder goed verlopen, zal de herinstallatie van ipb hierin een rol spelen? Maar goed, niet te vroeg juichen, gisteren is er weinig gedownload, geen muziekbestanden oid. De antennes had ik al juist gericht en de experiabox hangt in de meterkast. Overigens door KPN aanbevolgen omdat deze locatie het dichtst bij hoofd telefoonaansluiting kwam en kon geen kwaad aldus KPN. Mijn ervaring wat wireless ipb betreft is dat de verbinding slechter is naarmate meer mensen in mijn omgeving (buren etc) on line zijn. Slechtere verbinding.
Als ik met de standaard pc internet is de verbinding inmiddels bedraad en aanzienlijk beter. Maar ja, ik had ipb juist genomen vanwege o.a. het gemak wireless :cry: Ik hou jullie op de hoogte en trouwens wat lezen veel mensen dit onderwerp of ligt dat aan mij?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 23 nov 2006 15:36 

Jon schreef:
Mijn ervaring wat wireless ipb betreft is dat de verbinding slechter is naarmate meer mensen in mijn omgeving (buren etc) on line zijn. Slechtere verbinding.
Als ik met de standaard pc internet is de verbinding inmiddels bedraad en aanzienlijk beter. Maar ja, ik had ipb juist genomen vanwege o.a. het gemak wireless :cry:

Het is ook logisch dat bij een groot aantal wireless netwerken je verbinding slechter zou kunnen zijn,omdat het aantal raakvlakken toe neemt en de kans dat het ene signaal het andere signaal weg gaat drukken toeneemt.Helaas kan dit een van de nadelen van draadloos zijn.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 23 nov 2006 19:34 

Ik zag pas dat bij de dixons beter ontvangende antenna's te koop waren, misschien dat je die kan aansluiten op je netwerkkaart / eb.

ook het verdraaien van je antenne / anders neerleggen van kabels of adapter! in de buurt van je antenne scheelt vaak ook een hoop.

daarnaast had ik voorheen ook behoorlijk een probleem met het niet bereikbaar zijn via de telefoon, wat kwam door downloaden met een bepaald programma dat te veel connecties legde met de buitenwereld, waardoor er simpelweg geen ruimte meer was voor een telefoongesprek, zelfs een half uur na gebruik van dat programma

kon wel naar buiten bellen, en als ik dat deed was ik daarna ook weer direct telefonisch bereikbaar.

Ik had ook een programmatje gevonden dat het aantal verbindingen kon monitoren, en dan zag je direct dat t aan mn download programma lag http://www.diamondcs.com.au/portexplorer/ trailware, mag je gratis een aantal dagen gebruiken, misschien kan je daarmee meer duidelijkheid krijgen.

En tot slot, waarom kan KPN niet gewoon zorgen dat het aantal te leggen verbindingen tijdig wordt beperkt, hun apparatuur is dus niet bestand waarvoor ze t aanbieden :s

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 23 nov 2006 19:39 

Maarten, het klopt toch dat je met wireless via verbinding ook kan controleren of er andere netwerken actief zijn? Ik kom net thuis en zag bij laptop inloggen dat er 2 andere internetters actief waren.
Mijn verbinding was hierdoor matig. Kort na mijn inloggen verdwenen de 2 andere onliners en was mijn draadloze verbinding goed. Hoger dan goed komt het echter zelden. Nu bijvoorbeeld verbinding van 57%. Het valt mij overigens op dat wel vaker andere internetters ineens verwijnen kort nadat ik ben ingelogd. Heb ik nooit begrepen. Ik zal me gaan verdiepen in de kanaal uitleg van MrBim. Kan wel even duren. Nog even dit, mijn zus heeft ook wireless internet en heeft zonder uitzondering altijd een goede verbinding en ook zij woont in een omgeving met veel computerverkeer.
Zij heeft nooit ergens last van. Nu ik nog.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 23 nov 2006 20:11 

Als bovenstaande klopt dan zou je kunnen denken aan meelifters op jouw draadloze verbinding.Mbv Netstumbler kun je wellicht wat wijzer worden.
Hoe heb je de EB beveiligd ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 23 nov 2006 22:18 

@vdB bedankt voor je reactie, zal ik ook mee aan de slag gaan, vanavond red ik echter niet meer. Maar ik hou je op de hoogte.
@Maarten meelfiters lijkt me niet mogelijk want als ik mijn verbinding check bij verbinding zie ik achter site monitor bij mijn BSSID een beiliginssleutel staan. Verder zou ik niet weten hoe de experiabox is beveiligd. Ik heb de handleiding gevolg bij installatie en verder weet ik het niet. Moet ik ergens speciaal op letten? Nog even een misschien rare vraag maar wat is signaal (db) bij sitemonitor? Heeft dit met sterkte te maken en hoe hoog of laag zou deze moeten zijn?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 23 nov 2006 22:22 

edit qua beveiliging: er staat dat er een WPA-PSK beveiliging zou zijn.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 76 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]