Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 23 nov 2024 19:36

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 14 nov 2006 15:53 

nou heb ik een digitale ontvanger in het netwerk icm de experiabox, alleen nu gebruik ik een aplicatie op die ontvanger die udp verzend, en nu blijkt de e.b. daar onstabiel in te zijn, heeft iemand daar een oplossing voor?? :cry:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 14 nov 2006 16:15 
Site Admin

wat voor digitale zender wordt gebruikt: merk/type. over welke applicatie heb je het? op basis waarvan oordeel je dat de eb instabiel is met udp?
kortom, gaarne wat meer informatie.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 14 nov 2006 16:22 

ik heb een dreambox 500 die een software aplicatie gebruikt genaamd gbox, das om tv te kunnen kijken, nou communiceerd gbox dmv udp naar buiten toe, maar het beeld gaat dan vaak stil staan of haperen, en het blijkt volgens een hoop dreambox/experiabox gebruikers het udp probleem te zijn in de e.b

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 14 nov 2006 16:24 
Site Admin

is die dreambox gedraad of draadloos verbonden aan de eb en wat voor abonnement heb je.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 14 nov 2006 17:59 

Hier ook problemen sinds de combinatie Dreambox7000 en Experiabox.

Soms gaat het 8 dagen goed, meestal loopt ie 3x per dag vast. Verder geen poorten open hoeven te zetten omdat de DB gewoon via poort 80 communiceert en verder via NAT naar binnen toe.

DB is rechtstreeks verbonden met UTP.

Degene die host vermoedt zelf dat het aan zijn ADSL2+ verbinding ligt. Hij is ook nog het e.e.a. aan het proberen met verschillende routers en instellingen.
Volgens die gast heeft hij alleen problemen met mensen die ook ADSL via KPN hebben en dan voornamelijk sinds hijzelf ADSL2+ heeft. Dus niet expliciet de mensen met een Experiabox. Dit is althans wat hij mij verteld.

Ikzelf heb het vermoeden dat het probleem bij mij ligt, althans bij de EB.

Ik kijk nu even of de boel draait en waarempel: het draait nu reeds 24 uur sinds de laatste herstart van de EMU.
Voor de duidelijkheid: ik draai op PLi en wil nog over op G-Box.

Ik houd deze thread daarom even in de gaten, misschien dat ik eindelijk via dit forum de oplossing krijg.

Laatst bijgewerkt door Atlas op zo 19 nov 2006 18:05, in totaal 4 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 14 nov 2006 22:07 

Alhoewel bij mij het Voip gedeelte nog niet werkt op de EB (zoals al aangegeven in een ander topic), werkt de rest wel goed.

Ook ik werk met de dreambox 7000 (als client).
En ik moet zeggen dat het goed draait met de EB en nog geen problemen heb gehad van freeses op de dreambox.

Draai dan wel niet met Gbox, maar met CCcam.

Misschien dat als jullie als server dienen met Gbox, je eens kunt kijken naar het aantal hops dat je doorgeeft. :wink:

Trouwens leuk om hier ook mensen te zien met dezelfde hobby. 8)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 14 nov 2006 22:11 

Mooi om te horen dat jij geen problemen hebt. Dat geeft goede hoop!
Wél ben ik benieuwd hoe het gaat indien je de Voip aan de praat hebt.

Nog even voor de goede orde: mijn DB dient niet als server...het is ook een client.

Idd. fijn dat er meerdere zijn hier met deze hobby. 8)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 15 nov 2006 12:30 

ik ben ook client, het probleem is alleen met gbox, andere emu's werken perfect, alleen de server waar ik ben aangesloten werkt met gbox....vandaar, en ik heb om te testen de box weggehaald en mijn oude speedtouch adsl modem neergezet, even geen telefoon, maar met gbox ging het nu perfect!!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 19 nov 2006 17:29 
Hier nog iemand met Gbox als client,ook veel dingen geprobeerd,zoals exposed host firewall instellingen,enz.Maar nog niet iets stabiels kunnen vinden.Soms draait het dagen goed en dan ineens is het en puinhoop.Freezes enz.Ben blij met dit topic,wellicht kunnen we mekaar helpen.

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 19 nov 2006 18:10 

Ik heb het idee dat indien het aaantal NAT-waarschuwingen hoog is, het probleem vaker voorkomt. Maar nogmaals: ik heb het idee hoor.

Is er ook een mogelijkheid om de NAT waarschuwingen uit te schakelen? Er staat niets in de logfiles behalve het aantal waarschuwingen trouwens.

Ik probeer ze vanaf nu om de 3 dagen (gemiddeld zo'n 1000 waarschuwingen) leeg te gooien. Eens kijken of dat helpt.

Inderdaad fijn dat wij elkaar mogelijk kunnen helpen in dit topic.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 19 nov 2006 18:17 

Heren,is het misschien zinnig dat een van jullie een test doet met de Speedtouch 780 ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 19 nov 2006 18:18 

Speedtouch 780?
Hoe kom ik daaraan? Zou het graag willen testen idd.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 19 nov 2006 18:22 

Atlas schreef:
Speedtouch 780?
Hoe kom ik daaraan? Zou het graag willen testen idd.

Wellicht iemand in je kenissenkring (of van bovengenoemde personen) of toch eentje namens meerdere gebruikers bij KPN aanvragen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 19 nov 2006 23:27 

Sommige namen die hier voorkomen, en de schrijfwijze van sommige komen mij bekend voor.
Tenminste als de gebruikers dezelfde namen ook gebruiken op de diverse sat forums.

Verders wil ik niet te diep ingaan in dit onderwerp, omdat het nogal gevoelig ligt bij sommige mensen.

Maar om even terug te komen op Gbox en de freeses.
Ik denk eigenlijk niet dat het aan de EB ligt, maar meer aan diegene die Gbox als server aanbieden.
Met gbox zijn diverse opties mogelijk om door te sharen, en ik denk dat daar veel servers en users gebruik van maken.

Waar ik bij share zijn ook veel users met een experiabox, en hebben eigenlijk nooit geen problemen van freeses.
Of het moet zijn dat er storing is aan de server of de internetverbinding van de server.
Maar de servers draaien dan ook niet op Gbox, maar op CCcam en een snelle internet verbinding.

En tenslotte is het maar een fractie van bandbreedte die de updates verzorgen die verzonden worden via het internet naar de users.
Maar als er teveel kaarten worden doorgeshared kan dat wel eens voor problemen zorgen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 19 nov 2006 23:34 

peterU schreef:
Sommige namen die hier voorkomen, en de schrijfwijze van sommige komen mij bekend voor.
Tenminste als de gebruikers dezelfde namen ook gebruiken op de diverse sat forums.

Ik kom wel op diverse satfora, maar ten eerste niet als "Atlas" en ten tweede heb ik nergens ooit een post geplaatst. Dus mij kan je uitsluiten. ;)

Citaat:
Verders wil ik niet te diep ingaan in dit onderwerp, omdat het nogal gevoelig ligt bij sommige mensen.

Heel verstandig idd. maar tot zover komt dit forum niet in de problemen.

Citaat:
Maar om even terug te komen op Gbox en de freeses.
Ik denk eigenlijk niet dat het aan de EB ligt, maar meer aan diegene die Gbox als server aanbieden.
Met gbox zijn diverse opties mogelijk om door te sharen, en ik denk dat daar veel servers en users gebruik van maken.

Gbox wordt bij mij niet aangeboden zoals ik eerder al aangaf. Het probleem is als het ware een samenloop van omstandigheden. Sinds dat ik over ben gestapt naar IPB met de EB, sinds de server draait op ADSL+ 2 en er is idd. een share bijgekomen had ik begrepen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]