Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 22 nov 2024 15:22

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 10 nov 2006 14:35 

Afgelopen woensdag 0m 13:00 uur had ik plotsklaps geen internet meer.
's-avonds helpdesk Hetnet gebeld. Met servicemedewerker alle instellingen nagelopen en van alles geprobeerd. Uiteindelijk moest ik handmatig de door hem opgegeven DNS Server adressen invoeren. Deze stonden op automatisch en hadden van begin af aan (ruim een maand) zo goed gefunctioneerd. De servicemedewerker erkende ook dat dit een wijziging op mijn Experiabox was waar ikzelf niets aan kon doen.
Dit kostte me uiteindelijk € 10,62 aan telefoonkosten. Heb de helpdesk gemaild dat ik hiervoor gecompenseerd wil worden.
Mijn vraag is of er vaker dergelijke wijzigingen zonder je medeweten op de Experiabox worden uitgevoerd, en zoja of je dan iedere keer de helpdesk moet bellen op de door HetNet veroorzaakte problemen weer op te lossen. :evil:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 10 nov 2006 15:01 
Site Admin

op de eerste plaats zou ik hetnet via een brief formeel vragen om compensatie van de gemaakte kosten.
als je de volgende keer een dergelijke storing hebt, bel dan eens met 0800-0407 (gratis).
de provider is gerechtigd om aanpassing te maken op de experiabox. deze eb is eigendom van de provider.
dat aanpassingen hebben gelet tot jouw problemen is triest en een kwalijke zaak. wellicht even een tip: maak op het moment dat alles goed werkt via de webinterface van de eb een backup van de configuratie.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 10 nov 2006 17:04 

Dank voor je snelle antwoord. Had inderdaad al een gratis nummer geprobeerd (0800-0403). Door iemand van KPN werd ik toch geadviseerd Helpdesk van HetNet te bellen om vast te stellen of het wel of niet een lijnprobleem was. Heb per email inmiddels al om compensatie gevraagd. Mijn ervaring leert (had in het begin veel problemen met telefonie) dat men daar niet of nauwelijks inhoudelijk op reageert. Zal dus waarschijnlijk jouw suggestie om te schrijven maar gebruiken.
Ben een tamelijke newbie op dit gebied. Hoe kom ik bij de webinterface van die Experimentenbox (zo noem ik 'm inmiddels) om een backup te maken? Bevalt me maar niks dat de provider zo maar met allerlei instellingen kan klooien :evil: .

Groetjes en nogmaals dank!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 10 nov 2006 17:16 
Site Admin

webinterface eb: http://192.168.2.1 . gebruikersnaam admin.
is verstandig dit meteen te wijzigen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 10 nov 2006 20:23 
Erelid

Citaat:
Bevalt me maar niks dat de provider zo maar met allerlei instellingen kan klooien .
Komt ook omdat je het modem in bruikleen krijgt en dan valt daar weinig over te zeggen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]