Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 22 nov 2024 06:04

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 01 nov 2006 00:16 

Hallo allemaal,

Sinds een aantal weken beschik ik over surfen en bellen van hetnet. Bij dit pakket werd ook de experiabox meegeleverd. Omdat ik van plan was alle computers wifi te verbinden met de experiabox moets ik ook nog een aantal computers geschikt maken voor wifi. Ik heb een 2 tal linksys netwerkkaarten gekocht zowel voor een desktop pc als een notebook. Hiermee begon het ellende. Toen ik eenmaal alls op de pc geinstaleerd had wou ik gaan verbinden met de experiabox. bij de notebook kwam hij niet verder als de melding netwerk adres verkrijgen, voor de desktop pc kreeg ik de melding "beperkte tot geen verbindingsmogelijkheden" De problemen zijn na een lange tijd de wereld uit, doordat ik de netwerkkaarten heb geupdate. Ook had ik nog een HP desktop pc thuis staan waar standaart al een wifi kaart was ingebouwd. de pc gaf totaal geen problemen. Verder had ik nog een oude pc die te traag was voor draadloos internet gewoon verbonden met een kabel. Ook dit was geen probleem. Na een dikke week alles perfect voor elkaar te hebben gehad op alle pc's kwam er weer een ander probleem de kop op steken. Op 1 van de pc met een linksys netwerkkaart ingebouwd, heb ik wel internet maar is de verbinding zeer traag terwijl hij wel vol signaal aangeeft. Ook heb ik dit op de andere pc's bekeken maar die hebben wel gewoon de normale en contante snelheid. De helpdesk van hetnet kan mij niet helpen omdat zij alleen siemens en alcatel ondersteunen. Nu heb ik wel uit bronnen vernomen dat linksys en experia niet de beste vrienden met elkaar zijn en moeilijk kunnen communiceren onderling om het zo maar even te omschrijven. Het probleem is dus bij 1 pc is de verbinding heel traag en dan weer tijdje snel terwijl bij alle andere pc's de verbinding constant snel is terwijl de signaal sterkte bij alle pc's maximaal is. Ik weet het na alle problemen niet meer waar ik het moet zoeken. Misschien is er hier iemand op het forum die mij raad kan geven.

alvast bedankt

Met vriendelijke groet
Martijn v. Eerden

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 01 nov 2006 12:27 
Site Admin

kan je wat meer specifieke info geven over de pc en de wireless netwerkkaart.
wat is de afstand van deze pc tot de experiabox. zijn er veel storende elementen (muren, electrische apparaten, spiegels e.d.).

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 02 nov 2006 10:13 

De netwerk kaart is een linksys WMP 54G, hij zit in een computer met windows xp SP 2. de afstand tussen pc en experiabox is 6meter. De experiabox staat in een aparte kamer en de computer ook, eerst had ik de experiabox beneden staan toen was de afstand groter en had ik het probleem ook. De andere pc die draadloos is aangesloten stond ook boven terwijl de experiabox beneden stond en die gaf geen problemen. en als ik een laptop op de plaats zet waar de pc staat die zo'n trage verbinding heeft is de laptop niet sloom. Ik heb het idee dat het aan mijn netwerk kaart ligt maar weet zo niet wat ik er aan moet doen. De signaal sterkte van de pc staat wel gewoon op uitstekend (54mbps)

Groeten
Martijn

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 02 nov 2006 11:26 

Linksys is op zich een prima merk,maar er zijn in het verleden wel meer problemen geweest.Maak je gebruik van de nieuwste firmware ?
Wellicht kun je ergens een groot bestand downloaden en kijken wat er gebeurt ? (Verder neem ik aan dat er geen meelifters op je netwerk zijn en dat je pc vrij van spy-adware en virussen is)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 02 nov 2006 11:48 
Site Admin

zou inderdaad eens kijken voor de laatste drivers: http://tinyurl.com/g6g52
je geeft aan dat als je op de plaats van de pc een laptop neerzet, deze wel goed werkt. waarschijnlijk staat de pc onder het buro en plaats je de laptop op het buro. wellicht is verplaatsing van de pc mogelijk zodat er een betere werking is.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 02 nov 2006 15:46 

Het klopt dat de pc inderdaad onder het bureau staat. Ik heb voor een andere oplossing gekozen. Ik heb een beetje met de antennes van de netwerk kaart en de experiabox zitten draaien. Nu heb ik wel constant goeie verbinding, en de verbindings percentage is ook hoger. meestal lag het ongeveer rond de 70% ligt nu op 81%. Ik had niet gedacht dat het zoveel invloed had door een beetje aan die antennes te draaien. Maar het blijkt dat grote invloed heeft.

Groeten,
Martijn

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 02 nov 2006 15:48 
Site Admin

dus probleem opgelost?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 02 nov 2006 16:07 

Nee heb geen meelifters op mijn pc. Het is goed beveiligt en diverse software geinstaleerd. Het probleem is opgelost. Ik hoop dat het ook zo blijft

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 02 nov 2006 16:11 
Site Admin

mooi zo, topic wordt gesloten.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]