Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu ma 23 dec 2024 00:18

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: firewall EB erg "tight"
BerichtGeplaatst: za 22 apr 2006 16:25 

Met de standaardinstelling van de firewall (attack detection: high) lukt het me niet om met een aantal sites verbinding te maken. Of het lukt de eerste keer wel maar daarna niet meer. Afbeeldingen worden niet geladen, foutmeldingen etc.
KPN vertelde me dat dat veroorzaakt wordt door mijn eigen firewall (Norton). Die zou slecht samenwerken met die van de EB. Of zou te strak zijn afgesteld. Maar het uitzetten van Norton leverde niet een beter resultaat.

Wel de instelling medium van de EB firewall. Nu draait alles weer als vanouds. Een veiligheidsscan bij symantec met deze instelling leverde geen risicomeldingen op. Maar bij auditmypc wel. Verschillende poorten zoals 9000 zouden openstaan. Heeft iemand enig idee hoe gevaarlijk deze mediuminstelling is? Er zijn toch ook gebruikers (met P2p, of gamers) die de firewall van de EB uitzetten en alleen met hun eigen firewall werken?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 22 apr 2006 16:35 

Norton is een prgramma ,waar de meningen nog al over uiteen lopen :)
De een zegt het is niks,de ander zweert erbij.Wat ik je zou willen adviseren is om nog eens goed naar de instellingen te kijken dus ook die van Internet Explorer,en de Firewall van EB gewoon op standaard laten staan.Het niet kunnen laden van bijv plaatjes hoeft daar niet direct wat mee te maken te hebben.Werkt het dan nog niet naar wens dan zou ik zeggen:(Norton dan evt wel verwijderen)

Het is noodzakelijk om een "goede" softwarematige firewall op je computer te hebben zoals bijv Zonelab,Kerio Personal Firewall etc.(naast natuurlijk een virusscanner)

Succes

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 22 apr 2006 16:37 
Erelid

Via deze http://www.grc.com/ link kun je ook nog eens testen voor alle zekerheid. Persoonlijk heb ik de hardware firewall van de EB op standaard staan en gebruik ik de firewall van XP en alles zit potdicht. zo werk ik al jaren, ook voorheen dus met de speedtouch 510 en nog nooit een probleem gehad.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 22 apr 2006 18:10 

Vanwege dat niet laden van pagina's heb ik vorige week mijn chelloverbinding weer even aangezet en die deed het prima. Het enige verschil afgezien van de verbinding: een router ipv de EB. De oorzaak zit hem niet in de browser of de Norton firewall, dus is de EB de "boosdoener".

De tests op grc.com geven inderdaad aan dat er poorten zichtbaar zijn. In de mediumstand is de EB niet veilig. En de scans van symantec zijn dat dus ook niet. Dan zal ik in voorkomende gevallen moeten kiezen om de EB firewall aan te passen of niet. Bedankt voor het advies.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 22 apr 2006 18:37 
Erelid

Weet niet of je de mogelijkheid heb maar je zou om te vergelijken Firefox nog eens kunnen proberen wat het inladen van de plaatjes enz aangaat.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 22 apr 2006 19:00 

bobbie schreef:
Vanwege dat niet laden van pagina's heb ik vorige week mijn chelloverbinding weer even aangezet en die deed het prima.
De tests op grc.com geven inderdaad aan dat er poorten zichtbaar zijn. In de mediumstand is de EB niet veilig.

Heb je ook al overwogen om gebruik te maken van de proxy-instelling ?

proxy.planet.nl poort 8080

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 22 apr 2006 21:01 

Willy schreef:
Weet niet of je de mogelijkheid heb maar je zou om te vergelijken Firefox nog eens kunnen proberen wat het inladen van de plaatjes enz aangaat.

Ik heb zowel Firefox als IE gebruikt in de hoop dat een van de twee het beter zou doen. Maar het maakte geen verschil, behalve dat IE niets laadde en firefox alleen de tekst.

Ik wist niet dat er een proxy was voor IPB, mooi, dank je, die ga ik eens even uitproberen. Je hoort nog.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 23 apr 2006 11:08 

De proxy werkt erg goed, hij is snel en na een snel rondje langs de velden lijkt het dat hij alles kan laden. Zelfs in de langzamere IE gaat alles naar wens. Nogmaals bedankt voor de tip.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 23 apr 2006 12:36 

Hetzelfde probleem deed zich ook bij mij voor. Ik zit bij de KPN. Tussen IE en Firefox zat geen verschil. Plaatjes wilden niet laden en vaak kon ik hele sites niet krijgen.
De helpdesk kon mij ook niet helpen.
Nadat ik de firewall op medium had gezet ging het goed.

Is er voor mij ook een proxy-server in te stellen ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 23 apr 2006 13:18 
Erelid

Die proxy van planet mag je ook gebruiken, geen probleem

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 23 apr 2006 13:24 

bobbie schreef:
De proxy werkt erg goed, hij is snel en na een snel rondje langs de velden lijkt het dat hij alles kan laden. Zelfs in de langzamere IE gaat alles naar wens. Nogmaals bedankt voor de tip.

Mooi dat het nu wel werkt,succes ermee !

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 23 apr 2006 13:25 

Albs schreef:
Hetzelfde probleem deed zich ook bij mij voor. Ik zit bij de KPN. Tussen IE en Firefox zat geen verschil. Plaatjes wilden niet laden en vaak kon ik hele sites niet krijgen.

Zoals Willy al aangeeft,je kunt dezelfde proxy proberen !

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 23 apr 2006 14:26 

Albs schreef:

Dag buurtgenoot,

Let er wel even op dat je je EB adres uitsluit bij je proxy instellingen. Anders heb je geen toegang meer tot de EB.
Wbt de proxy, het gaat stukker beter, maar soms lijkt de boel toch weer even verstopt te zitten. Ik ben er nog niet achter of er een dip in het systeem zat of dat de firewall weer dichtklapte. Laat even weten hoe het bij jou gaat.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 24 apr 2006 21:57 

Nou, dat "buurtgenoot" valt wat tegen hoor ..... of je moet het al heel ruim zien :-)
Ik woon in dat andere Wirdum.

Maareh, die proxy stel je toch in bij internetopties in het config-scherm ? En dan onder LAN-instellingen ?

Dat helpt bij mij niks.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 24 apr 2006 22:57 

@Albs:Welke provider heb je (of heb ik iets over het hoofd gezien ?)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]