Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 23 nov 2024 23:30

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Gedraad en geen signaal
BerichtGeplaatst: ma 09 okt 2006 14:49 
Offline

Geregistreerd: ma 09 okt 2006 14:08
Berichten: 28
Goedemiddag,

Sinds afgelopen zaterdag de spullen van Planet ontvangen en geinstalleerd. Tot op heden geen probleem, zowel gedraad als wireless is alles ok maar........

Wanneer ik een andere pc gedraad aansluit op de EB krijg ik geen signaal, de aansluiting wordt domweg niet gezien. Is het pure noodzaak om de cd van Planet te gebruiken om een connectie te maken ??

Bij mijn vorige router kon ik gewoon inpluggen en was er verder geen probleem.

Ik hoop snel op een reactie.

Ik vraag dit omdat ik een satelliet ontvanger wil installeren, deze zal zonder meer een connectie moeten krijgen, ik kan hier immers geen cd bij draaien.......


Laatst bijgewerkt door Pegasus op ma 09 okt 2006 15:55, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 09 okt 2006 15:15 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
voor een gedraade aansluiting is geen cd noodzakelijk. in principe een kwestie van aansluiten en werken.
controle/vervang de gebruikte netwerkkabel en/of gebruik een andere netwerkaansluiting van de eb.

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 09 okt 2006 15:53 
Offline

Geregistreerd: ma 09 okt 2006 14:08
Berichten: 28
Dat is juist het vreemde, dat heb ik al gedaan. Sterker nog. Op 1 pc (gedraad) heb ik de cd wel gebruikt en die werkt. Als ik nou die aansluiting (lees draad) gebruik heb dus geen signaal ??!! Het ligt dus niet aan de aansluiting van de EB. Ik snap niet dat ik geen enkel signaal krijg. Ik heb een andere laptop gebruikt en daar heb ik hetzelfde probleem, ook geen signaal.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 09 okt 2006 16:09 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Doet het probleem zich voor op alle poorten van de EB ?
Maakt het verschil als je een ip-adres "hard" inklopt ?( Eigenlijk zou je idd de cd niet hoeven te gebruiken)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 09 okt 2006 20:18 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
volgens onze informatie (ipnummer) maak je geen gebruik van kpn, hetnet of planet. hoe zit dit?

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 09 okt 2006 21:07 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
jwagenaar schreef:
volgens onze informatie (ipnummer) maak je geen gebruik van kpn, hetnet of planet. hoe zit dit?


Hij kan toch ook van achter een andere verbinding zoals die van XS4ALL posten ?!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 09 okt 2006 21:57 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
dat kan .. het was ook maar een vraag.
ga er toch van uit dat als je een ipb-abonnement hebt, dat je dit ook gebruikt.

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 10 okt 2006 08:35 
Offline

Geregistreerd: ma 09 okt 2006 14:08
Berichten: 28
Ik zou ook op het werk kunnen zitten en daar gebruik maken van xs4all ? Toch ?!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 10 okt 2006 08:38 
Offline

Geregistreerd: ma 09 okt 2006 14:08
Berichten: 28
@All

Het doet zich voor op alle poorten van de EB. Wat ik zo vreemd vind is het volgende: als ik de kabel in de pc steek, ziet hij geeneens dat er iets gebeurd....... Geen melding van LAN-connectie oid. Het lijkt erop alsof de EB ingang (elke ingang) niets doet. Hoewel, 1 pc die gedraad aan is gesloten doet het wel, en daar hebben we de cd gedraaid.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 10 okt 2006 10:30 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Idd merkwaardig,en als je dan toch de cd gaat draaien werkt het dan wel ? (ga er vanuit dat er geen verschil zal zijn maar toch misschien even proberen)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 10 okt 2006 11:55 
Offline

Geregistreerd: ma 09 okt 2006 14:08
Berichten: 28
Ik zal het vanavond proberen, ik zou me kunnen voorstellen dat de cd een poort van de ingebouwde EB firewall openzet......


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 10 okt 2006 11:57 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Zou niet mogen maar we wachten je feedback even af.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 13 okt 2006 04:49 
Offline

Geregistreerd: do 12 okt 2006 01:09
Berichten: 3
Hallo allemaal,

Het probleem van Pegasus komt me gedeeltelijk bekend voor. Ik heb twee computers bekabeld aangesloten, maar de tweede krijgt geen verbinding. Althans, hij lijkt verbinding te hebben en ik kan gewoon pingen naar de experiabox, maar als ik iets probeer te downloaden schopt de experiabox hem eraf. De bijbehorende poortlampjes branden wel allebei, en ook de netwerkkaart is keurig actief.

Eerder was het nog gekker: ik kreeg geen ip-adres. De dhcp-server van de expriaboxwas met geen mogelijkheid aan de gang te krijgen. Daarvoor deed de dhcp-server het wel, maar gaf aan in de diagnostics dat er 3 ip-adressen werden uitgegeven. Dat slaat nergens op, er zijn maar 2 pc's aangesloten en verder helemaal niets (behalve de telefoon dan maar dat telt hier niet).

Ettelijke malen de helpdesk (Hetnet) gebeld, en na eindeloos wachten krijg je dan te horen dat het aansluiten van een tweede pc niet wordt ondersteund, en helemaal niet als het om Linux-pc's gaat. Van ellende de experiabox maar weer eens gereset. Dat leek eventjes iets te doen, er was zowaar een verbinding vanaf de tweede pc, en ook nog op een redelijke snelheid. Helaas was het van korte duur. Het leek ook even te helpen om de kabel in en andere poort op de experiabox te stoppen, maar ook dat hielp maar even.

Het vreemde is dat er geen enkel verschil is qua instellingen van beide pc's. De eerste pc krijgt immers keurig verbinding, al heeft dat wel veel moeite en telefoontikken gekost. Van de helpdesk de ip-adressen van de dns-servers gekregen, en dat heeft dus wel iets gedaan. Maar in de tweede pc: vergeet het maar.

Ik kan me ook niet voorstellen dat het aan de hardware in de tweede pc ligt, want het ding heeft maandenlang uitstekend gefunctioneerd als router/firewall. Onder Linux ja, maar met exact dezelfde netwerkkaart en crosslink-UTP-kabel. En nee, het ligt niet aan de configuratiebestanden, want ik heb het geval volledig schoongeveegd om er iets anders mee te doen, aangezien de experiabox ook een router/firewall is.

Er zit misschien iets in het verhaal over de installatiecd. Mijn eerste pc is dual-boot Windows XP Pro en Linux. In eerste instantie heb ik de cd helemaal niet gebruikt, omdat mijn aanmelding compleet was en ik wist hoe en wat ik waar moest aanpassen. En het werkte inderdaad, maar met enorme schommelingen in de verbinding en het niet kunnen bereiken van sommige webpagina's enzovoort.

Ik heb toen toch maar de cd gebruikt, en omdat er geen verbinding met de experiabox werd gevonden (vreemd, ik had wel verbinding met het internet, zij het niet geweldig) de helpdesk gebeld die met de dns-serveradressen kwam. Sindsdien werkt alles prima op deze computer, ook onder Linux. Op de tweede pc draait geen Windows, maar zoals elders in deze draad al werd opgemerkt (geloof ik) moet dat niets uitmaken voor een dhcp-server. Naar mijn idee klopt er iets grondig niet in de experiabox. Is dat ellendige ding niet om te ruilen voor iets dat wel naar behoren functioneert?

Nog een aanwijzing dat die cd blijkbaar iets doet: als ik op de tweede pc het netwerkgedeelte herstart, krijg ik alleen nog maar het loop-adres (de gegevens van de 'localhost', dus ip-adres 127.0.0.1 enzovoort) en wordt het netwerkgedeelte naar buiten toe niet meer herkend. Iets dergelijks was er blijkbaar ook aan de hand onder Windows, toen ik de installatiecd gebruikte. Daarbij werd ook het netwerk gereset en was er geen verbinding meer met de experiabox.

Voor de volledigheid: ik heb werkelijk alles geprobeerd, van statische adressen op mac-id toewijzen tot aan het in de dmz plaatsen van de tweede pc aan toe. Het helpt allemaal niets. Het enige wat ik nog kan bedenken is de tweede pc naast de experiabox in de meterkast zetten (vooral dat 17" crt-beeldscherm past daar vast goed in) en hem via het meegeleverde utp-kabeltje (die met die geweldig functionele lengte) aansluiten om te kijken of het dan wel werkt, maar dat lijkt me toch lichtelijk absurd worden.

Goed, een lang verhaal dus, maar het leek me nuttig om voldoende informatie te geven. Mijn problemen vind ik nogal lijken op die van Pegasus, dus misschien komen we hier wat verder mee.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 13 okt 2006 09:08 
Offline

Geregistreerd: ma 09 okt 2006 14:08
Berichten: 28
Citaat: "Naar mijn idee klopt er iets grondig niet in de experiabox. "
Je haalt de woorden uit mijn mond.......

Bericht gehad van de helpdesk van Planet: ze zijn niet competent genoeg om dit probleem aan te pakken... !!??
What the XXXX ?? Niet competent genoeg ??

Weet iemand waar ik een kapotte EB kan aanmelden ??


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 13 okt 2006 10:37 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
Beep schreef:
Ettelijke malen de helpdesk (Hetnet) gebeld, en na eindeloos wachten krijg je dan te horen dat het aansluiten van een tweede pc niet wordt ondersteund

als dit het geval zou zijn, dan begrijp ik deze link niet, waarin wordt aangeboden (tegen betaling) een extra pc aan te sluiten http://www.hetnet.nl/producten/popup_monteur.htm
kortom: een opmerking van een helpdeskmedewerker die nergens op slaat!

een eventuele kapotte eb kan gemeldt worden bij de leverancier (kpn, planet danwel hetnet).

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling