Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 22 nov 2024 19:21

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Experiabox en VPN
BerichtGeplaatst: ma 02 okt 2006 22:20 
Offline

Geregistreerd: zo 01 okt 2006 18:45
Berichten: 3
Woonplaats: Oveberg
Sinds kort heb ik de ExperiaBox (isdn) operationeel. Het bellen en gebeld worden gaat prima. Ook internet is geen probleem. Zover geen klachten.
Voorheen had ik ADSL van KPN/XS4ALL (Speedtouch 516i ADSL modem).
Nu werk ik veel van huis uit, en heb daarvoor een VPN verbinding met kantoor nodig. In de oude situatie is dit nooit een probleem geweest. Sinds het in gebruik nemen van EB lukt dat niet meer. Ik heb het volgende al geprobeerd:
- Firewall uitgeschakeld......
- Vast IP adres 192.168.2.201
- Verbinden via draadloos netwerk

De laptop heeft Win-XP Sp-2, en is via kabel aangesloten. Het draadloos netwerk is nu uitgeschakeld.
VPN is SonicWALL Global VPN client versie 2.2.0.131
Firmware EB: 1.38.6-iptv

De connectie maken (inloggen) gaat wel, maar verder kan ik niet verbinden met de server op kantoor. Onderstaand log van de VPN:

2006/10/02 22:05:08:472 Information 213.84.x.x User authentication information is needed to complete the connection.
2006/10/02 22:05:11:553 Error <local host> Failed to find MAC address 00:60:73:xx:xx:xx in the system interfaces table.

Naar mijn mening lijkt het er op dat de router iets niet goed doet. Ik ben geen specialist van het ISO/OSI model, maar het lijkt een probleem in laag 2 of 3.

Wie kan mij verder helpen?
Alvast bedankt voor uw reactie


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 02 okt 2006 22:27 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
ik vermoed dat op kantoor ten behoeve van de vpn-verbinding een beveiliging op mac-adresniveau zit. aangezien de eb een ander mac-adres heeft als je oude modem, laat de vpn op kantoor je niet door.
volgens mij even contact opnemen met systeembeheer op kantoor en vragen om toevoeging van je huidige mac-adres.

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 04 okt 2006 00:46 
Offline

Geregistreerd: zo 01 okt 2006 18:45
Berichten: 3
Woonplaats: Oveberg
Hallo,

Bedankt voor de reactie. Ik heb e.e.a. nagevraagd bij onze systeem beheerder. Er is aan onze server kant geen controle op MAC adres. Ik lees her en der dat VPN via de Experiabox niet vlekkeloos werkt.
Hoe weet ik dat de laatste firmware geinstalleerd op de EB?
Zijn er ook gebruikers die wel met de EB probleemloos een VPN verbinding kunnen maken?

M.vr.gr,
Jack Duijf


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: VPN op Experiabox werkt!
BerichtGeplaatst: wo 04 okt 2006 22:03 
Offline

Geregistreerd: zo 01 okt 2006 18:45
Berichten: 3
Woonplaats: Oveberg
Eindelijk is het probleem van VPN opgelost. Dit is tot stand gekomen is samenwerking met KPN helpdesk (die zette mij op het goede spoor), en de FAQ van de VPN leverancier.

De port-forwarding (NAT) moet geactiveerd zijn voor VPN. Onderstaand een stuk uit de faq van de VPN leverancier.

Citaat:
The following services need to be opened on any router or firewall in front of the VPN client:
UDP port 500 for IKE
IP protocol 50 for IPSec

If these services are open on the local firewall or router and you still have problems, check with your ISP to see if they are supporting IKE and IPsec. Some ISPs block these protocols for residential class service.


Nu alleen nog zorgen dat ik via DHCP altijd hetzelfe IP adres krijg toegewezen. Dit kun je instellen bij advanced settings-local network.
Vul daar het MAC adres in, en het gewenste IP adres. Het MAC adres van je netwerkkaart kun je opvragen via Start\Uitvoeren CMD
Je krijgt dan een DOS box. Toets daar IPCONFIG / ALL
Zoek daar de term "fysiek adres" dit is formaat xx-xx-xx-xx-xx-xx


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 04 okt 2006 22:08 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
bedankt voor de terugkoppeling en succes met het vpn-en.

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 05 okt 2006 08:23 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
@Jack:nuttige info voor overige forumbezoekers.Bedankt !


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Experiabox en VPN
BerichtGeplaatst: za 27 dec 2008 16:36 
Offline

Geregistreerd: za 27 dec 2008 12:37
Berichten: 4
Woonplaats: Winterswijk.org
Volgens mij werkt de VPN client echt niet en is KPN meer dan onbehulpzaam.
Waarom moet het zo moeilijk zijn op een simpele VPN client te laten draaien achter de thomson experia doos.
KPN meld simpel dat ze een script naar de experiadoos hebben gestuurd en dat ze verder niks kunnen doen.
Goed bezig mensen......
Dit kost klanten volgens mij.

Greetz Heino

Jack Duijf schreef:
Sinds kort heb ik de ExperiaBox (isdn) operationeel. Het bellen en gebeld worden gaat prima. Ook internet is geen probleem. Zover geen klachten.
Voorheen had ik ADSL van KPN/XS4ALL (Speedtouch 516i ADSL modem).
Nu werk ik veel van huis uit, en heb daarvoor een VPN verbinding met kantoor nodig. In de oude situatie is dit nooit een probleem geweest. Sinds het in gebruik nemen van EB lukt dat niet meer. Ik heb het volgende al geprobeerd:
- Firewall uitgeschakeld......
- Vast IP adres 192.168.2.201
- Verbinden via draadloos netwerk

De laptop heeft Win-XP Sp-2, en is via kabel aangesloten. Het draadloos netwerk is nu uitgeschakeld.
VPN is SonicWALL Global VPN client versie 2.2.0.131
Firmware EB: 1.38.6-iptv

De connectie maken (inloggen) gaat wel, maar verder kan ik niet verbinden met de server op kantoor. Onderstaand log van de VPN:

2006/10/02 22:05:08:472 Information 213.84.x.x User authentication information is needed to complete the connection.
2006/10/02 22:05:11:553 Error <local host> Failed to find MAC address 00:60:73:xx:xx:xx in the system interfaces table.

Naar mijn mening lijkt het er op dat de router iets niet goed doet. Ik ben geen specialist van het ISO/OSI model, maar het lijkt een probleem in laag 2 of 3.

Wie kan mij verder helpen?
Alvast bedankt voor uw reactie


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Experiabox en VPN
BerichtGeplaatst: ma 29 dec 2008 09:13 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
heino schreef:
Volgens mij werkt de VPN client echt niet en is KPN meer dan onbehulpzaam.
Waarom moet het zo moeilijk zijn op een simpele VPN client te laten draaien achter de thomson experia doos.
KPN meld simpel dat ze een script naar de experiadoos hebben gestuurd en dat ze verder niks kunnen doen.
Goed bezig mensen......
Dit kost klanten volgens mij.

Greetz Heino



Werkt het nu wel bij jou of niet ?


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling