Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 19 apr 2025 13:23

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Problemen met Wifi
BerichtGeplaatst: vr 29 sep 2006 11:28 

Dag,

Ik ben een redelijk gevorderde computergebruiker en probeer voor een kennis het draadloze netwerk van de experia box aan de praat te krijgen, maar ongeveer een halve minuut na een harde reset en het opnieuw instellen van het netwerk stopt hij gewoon met het zenden of ontvangen van draadloze signalen.

Gisteren heb ik het volgende geprobeerd:

- Draadloze netwerk geprobeerd te vinden met 3 verschillende draadloze netwerk adapters. 2 met eigen software 1 via windows xp
- Kanaal vastgezet op 4, andere draadloze netwerken in de buurt zitten op 1,6,9,11
- SSID broadcasting aan
- Encryptie geprobeerd op WEP en WPA
- Meerdere malen een harde reset zodat eventuele firmware updates geinstalleerd zouden worden.

Deze instellingen heb ik aangepast op zowel de router zelf alsmede op Mijn KPN.

Daarnaast heb ik via netstumbler wel gezien dat hij een signaal zend, maar wanneer ik probeer hiermee een connectie te maken vertikt hij het gewoon. En voordat iemand denkt dat het aan SSID of instellingen ligt, ik weet zeker dat ze goed zijn.

Eenmaal heb ik een connectie gehad, 15 seconden na het instellen van het draadloze netwerk, maar daar kreeg ik geen IP-adres van en 15 secondes later resette de EB zich weer en weg was het netwerk.

Ik begin te denken dat de EB misschien wel kapot is, iemand anders misschien nog tips of adviezen?

p.s.

Op dit moment heb ik er een andere draadloze router aan de EB gezet om toch het netwerk UP te krijgen, aangezien ze wel veel gebruik maken van internet.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 29 sep 2006 12:24 

Heb je ook wat informatie omtrent de laptop dan wel desktop ? Hoe lang heb je een harde reset "gegeven" ? Ik ga er voor het gemaak vanuit dat bedraad er geen problemen zijn.
Welke adapters heb je allemaal gebruikt ? Het besturingssysteem is een up to date XP versie ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 29 sep 2006 12:45 

Desktop is niet draadloos, wordt bedraad aangelegd, ik heb twee laptops getest, een van de kennis en mijn eigen laptop, beiden vinden niks.

Windows xp is op de laptop van de kennis niet up-to-date op de mijne wel.
En het klopt dat er bedraad geen problemen zijn.

Verdere informatie over de laptops kan ik wel geven maar lijkt me op dit moment vrij irrelevant, aangezien connectie maken met andere draadloze netwerken wel probleemloos werkt.

Adapters die ik heb getest:

Netgear MA521 - WEP
Netgear MA111 - WEP
Sweex PCMCIA - WEP
Senao SUB362 - WEP/WPA

En nu draadloos met een andere router achter de EB zijn er ook geen problemen maar de router heb ik er tijdelijk even neer gezet dus die gaat ook weer weg, tenzijn de problemen niet kunnen worden opgelost zonder de router.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 29 sep 2006 16:17 

Het Ip-adres dat je krijgt zit dat in de range van de 169.254 ?
Heb je al eens overwogen om de laptop een vast lokaal ip-adres te geven ?

http://www.mxstream.nl/support/technisc ... ia.html#46

Je hebt de EB niet opgeblazen want met de andere router werkt het wel.

Heb je een firewall aan staan ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 29 sep 2006 16:51 

IP-adres zat tijdens die ene keer dat het netwerk zichtbaar was in de 169.254 range ja, maar daarna heb ik dus het netwerk niet meer kunnen vinden.

Vast lokaal ip-adres heb ik nog niet geprobeerd, zal ik morgen eens proberen .

En ja de firewall in de EB staat aan, maar ik heb geen mogelijkheden gezien om die uit te zetten. De firewall op mijn laptop heb ik tijdens het testen uitgezet.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 29 sep 2006 18:14 

Daniel_K schreef:
IP-adres zat tijdens die ene keer dat het netwerk zichtbaar was in de 169.254 range ja, .

Ok dat is dus niet goed want dat is een IP adres dat door Windows gemaakt wordt en dus buiten de range van de EB zit.Concreet betekent dit dat je van de dhcp server geen gedlig ip adres krijgt om op internet te kunnen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 30 sep 2006 00:22 

Dat snap ik, ik werk namelijk bijna dagelijks met draadloze netwerken en dit is ook één van de weinige problemen die ik niet zelf heb kunnen oplossen. Maar als iemand nog andere mogelijke oorzaken weet, ik kan op dit moment de hulp wel gebruiken, morgen test ik het overigens met een vast ip-adres.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 30 sep 2006 00:59 

Ik denk vast wel dat jij als computerdeskundige hier naar heb gekeken, maar ik vraag het toch even:
Filter op MacAdress staat uit?
DHCP staat aan?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 30 sep 2006 10:09 

Ja, filter op macAdress staat uit, voor de zekerheid aan elk van de adapters een macAdress toegevoegd, wordt bij sommigen niet gedaan, en ook de DHCP server staat aan.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 03 okt 2006 11:16 

Ik heb het inmiddels getest met een vast ip-adres en ook dit werkt niet. Ik ben er echter wel achter gekomen dat op welk kanaal ik de EB ook zet, hij altijd op kanaal 13 blijft zenden. Er is ook iets vreemds met het SSID. Deze is een keer veranderd en wanneer ik nu zoek naar het netwerk zie ik eerst de orginele naam, daarna de naam waarin hij is veranderd en daarna valt hij weg.

En na de verandering van de SSID is de EB nog een keer gereset...

Ik begin echt te denk dat hij kapot is...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 03 okt 2006 13:46 

Dan zou ik je willen adviseren contact op te nemen met de HD en ze verzoeken je EB om te ruilen voor een goed werkende !

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 03 okt 2006 22:06 

Daniel_K schreef:
Ik heb het inmiddels getest met een vast ip-adres en ook dit werkt niet. Ik ben er echter wel achter gekomen dat op welk kanaal ik de EB ook zet, hij altijd op kanaal 13 blijft zenden. Er is ook iets vreemds met het SSID. Deze is een keer veranderd en wanneer ik nu zoek naar het netwerk zie ik eerst de orginele naam, daarna de naam waarin hij is veranderd en daarna valt hij weg.

En na de verandering van de SSID is de EB nog een keer gereset...

Ik begin echt te denk dat hij kapot is...
Als je de EB op een vast kanaal zet moet je daarna scannen anders blijft de adapter kanaal 13 aangeven. Als ik het goed begrijp heb je het SSID veranderd. Je kan beter de oorspronkelijke SSID aanhouden, want na een firmware update is de kans groot dat de oude SSID weer wordt geladen.

Heb je al een harde reset overwogen?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 03 okt 2006 23:23 

Ik heb hem meerdere malen geprobeerd aan te passen en daarna gescanned met Netstumbler en die blijft kanaal 13 aangeven. SSID heb ik weer terug gezet naar het orgineel maar hij zend soms ook de andere uit op de één of andere manier....

Een harde reset heb ik ook geprobeerd maar heeft weinig veranderd aan de situatie.

Op dit moment zit er dus een router achter de EB maar dat is natuurlijk niet de manier waarop het hoort. Ik zal dus binnenkort maar contact opnemen met de provider.

In ieder geval bedankt voor de tips

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 05 okt 2006 08:24 

Laat even de uitkomst weten,ben wel benieuwd !

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 12 nov 2006 15:04 

Na vele keren contact op te hebben genomen met de helpdesk van KPN zijn ze erachter gekomen dat de Experiabox defect was. Inmiddels is er een nieuwe Experiabox opgestuurd en alles werkt nu prima.

Probleem bij mij was dus een defecte Experiabox

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]