Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 23 nov 2024 23:18

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 06 sep 2006 00:17 

Hallo, hier nog iemand met problemen met de Experia Box.
Dit keer niet met P2P programma's, maar met de VPN verbinding die ik nodig heb voor mijn werk.
Zodra ik deze verbinding namelijk op zet en aan het werk ben, houdt de EB er mee op, inclusief telefonie. Resetten is dan de enige optie.
Hierna kan ik weer gewoon een VPN verbinding naar mijn werk opzetten, waardoor de EB een paar minuten later weer plat gaat.

Heeft iemand ook last van dit uitermate irritante probleem? Als ik dit geweten had was ik nooit aan ipb begonnen.

O ja, nog een vraag. Kan ik deze EB ook met vervroegd pensioen sturen en vervangen voor een ander modem/router van een ander merk?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 06 sep 2006 00:26 
Site Admin

volgens de kpn site zou dit wel mogelijk moeten zijn:
" 3.16. Kan ik vanaf de PC achter de KPN Experia Box een VPN-verbinding met de VPN-server van mijn bedrijf opbouwen?

Ja, controleer eerst of u een verbinding met het Internet heeft. Hierna dient u de VPN verbinding op de voor uw bedrijf gebruikelijke wijze op te bouwen. In de VPN server instellingen kan het noodzakelijk zijn om in de firewall rules aan te geven dat de VPN cliënt achter een NAT/Firewall zit. Mocht het niet werken dan kan voor de computer met de VPN cliënt de NAT/Firewall uitgezet worden, zie hiervoor V&A 3.9 (Exposed Host).
"

het gebruik van een ander modem/router zal denk ik door kpn niet worden geaccepteerd. je huurt de lijn inclusief de eb.
lees de voorwaarden van kpn nog maar goed; kan dan een duur grapje worden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 06 sep 2006 11:12 

lightframe109 schreef:
O ja, nog een vraag. Kan ik deze EB ook met vervroegd pensioen sturen en vervangen voor een ander modem/router van een ander merk?

Het schijnt zo te zijn dat men is of gaat testen met een ander merk maar daar weten we nog te weinig van af.Wellicht zijn er in de toekomst idd andere opties.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 06 sep 2006 18:55 

Citaat:
lightframe109 schreef:

Het schijnt zo te zijn dat men is of gaat testen met een ander merk maar daar weten we nog te weinig van af.Wellicht zijn er in de toekomst idd andere opties.

Klopt over ongeveer 2 maanden gaat er een pilot lopen met een Alcatel modem, bij ongeveer 500 klanten. Alcatel is een zeer betrouwbare leverancier van modems. Veel adsl klanten (hetnet planet kpn xs4ll) hebben deze modems. Ik kijk er naar uit

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 06 sep 2006 19:09 
Erelid

Citaat:
Veel adsl klanten (hetnet planet kpn xs4ll) hebben deze modems. Ik kijk er naar uit
En om welk modem gaat het dan, het is mij niet bekend dat er al van die modems bij klanten van de KPN isp's staan.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 06 sep 2006 20:19 
Site Admin

de geleverde modems zijn bekend onder de naam speedtouch. in de adsl-tijd bij planet ook een speedtouch 546i gehad en in het begin een speedtouch 510. goede en degelijke modems.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 06 sep 2006 20:31 
Erelid

Dacht dat hij bedoelde dat er al Speedtouch modems bij klanten staan die geschikt zijn voor Voip. Net ff op de site van Speedtouch gekeken en ze zijn er dus wel.

Heb zelf ook een 510 isdn versie gehad en die heeft 4 jaar zonder problemen gewerkt. Hij ligt nu in de kast stoffig te worden.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 06 sep 2006 20:36 

Willy schreef:
Citaat:
Veel adsl klanten (hetnet planet kpn xs4ll) hebben deze modems. Ik kijk er naar uit
En om welk modem gaat het dan, het is mij niet bekend dat er al van die modems bij klanten van de KPN isp's staan.

Het zal hoogstwaarschijnlijk de SpeedTouch 716(i) wel zijn. Xs4all gebruikt deze namelijk al voor VoIP.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 08 sep 2006 17:29 

speedtouch 716 is geschikt voor voip en wordt ook ondersteund door de kpn hetnet en planet helpdesk, zitten alleen minder opties op.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 09 sep 2006 17:09 

Inmiddels het ik contact gehad met de helpdesk van Planet Internet en hun ook deze vraag voorgelegd.
In eerste instantie vertelden zij dat zij VPN verbindingen niet ondersteunen.

Zij vertelden mij ook dat KPN binnenkort de EB met pensioen stuurt en hier alcatel modems voor in de plaats gaat leveren.

Op mijn vraag of ik de EB mocht afkoppelen en er een andere VOIP router voor in de plaats mocht aansluiten zeiden ze dat dat in principe niet mocht, omdat KPN dan geen updates meer op de EB kon uitvoeren. Ik heb hier geen problemen mee als KPN dit niet meer kan. Het gaat mij om een stabiele verbinding en dan met name een VPN verbinding met mijn werkgever. Ook kun je dan geen aanspraak meer maken op de support.

Ik ben inmiddels wel aan het kijken naar een nieuw modem. Als ik er 1 vind koop ik die en sluit ik die aan. Ik zie wel wat er dan van komt, gezien het aantal berichten op diverse fora mbt de problemen met de EB.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 09 sep 2006 17:25 

lightframe109 schreef:
Zij vertelden mij ook dat KPN binnenkort de EB met pensioen stuurt en hier alcatel modems voor in de plaats gaat leveren.

Afwachten of IPB dan stabieler wordt. Zonde van de investering(tijd en geld) in Siemens door KPN. De keuze voor Siemens was meer een commerciële keuze, de technische tak van KPN had altijd al een voorkeur voor Alcatel.

Siemens heeft een jaar de tijd gekregen van KPN om alle problemen met de EB op te lossen. Dit is Siemens niet gelukt. :oops:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 09 sep 2006 19:11 
Erelid

Wou dat nou eens iemand van de bron echt kan vertellen of dit waar is ja of nee. Geruchten lopen er al langer over dit verhaal, maar of het waar is? Wie het weet mag het zeggen. Nogmaals, kan mij niet voorstellen dat KPN zomaar ruim 150.000 EB gaat vervangen. Dat zou dan een behoorlijke schade post zijn, of zouden de gebruikers die al een EB box hebben, geen Alcatel krijgen? En verder zou KPN dan nu toch moeten stoppen met uitleveren van de EB logisch gezien.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 09 sep 2006 23:37 

Willy,
Veel bedrijven passen een multi-vendor politiek toe om niet afhankelijk te zijn van een (1) leverancier. Je staat dan gewoon sterker.
Ik verwacht dat KPN deze strategie ook gaat hanteren en dat komt de kwaliteit misschien ten goede.
Ik heb ook een Alcatel Speedtouch gehad gedurende de vele ISDN jaren en het apparaat heeft mij nooit in de steek gelaten.
Maar ik kan niet beoordelen of de IPB problemen worden veroorzaakt door de EB van Siemens. Er komt nog zo veel meer kijken bij VOIP dan alleen dat kastje van Siemens.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 12 sep 2006 01:25 

die alcatel gaat er komen hoe dan ook, ik zal even uitzoeken of de bestaande klanten ook een alcatel gaan krijgen ik heb zeer betrouwbare bronnen :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 12 sep 2006 01:26 

ohja en die speedtouch 716 wordt ondersteund sowieso en als iemand van de helpdesk zegt dat dit niet het geval is komt dat omdat hij nog geen een keer een speedtcouh 716 heeft ondersteund, maar dit wordt wel door kpn hetnet en planet ondersteund.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]