Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 23 nov 2024 19:35

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 07 aug 2006 20:17 

Sinds een paar dagen heb ik internetplus bellen van KPN/planet. Ik heb een drietal computers verbonden met de experia box. Hiervan zijn er 2 draadloos verbonden. Echter met de laptop krijg ik het niet voor elkaar dat deze bij het opstarten automatisch met het desbetreffende netwerk verbindt.
het gaat om een Compaq presario V4000, 1,4 GHz, 512MB geheugen. Werkt onder XP Home edition, SP2.
Ik kan echter via het icoontje van de netwerkkaart in systeembalk met rechtermuisknop via wireless zero configuration het wel handmatig voor elkaar krijgen. Ik heb dan een prima verbinding.
Tevens jullie advies opgevolgd om de kanaal-instellingen van de experia box niet op automatisch te zetten.

Het netwerkkaartje is van Sitecom: wireless network pc card 54G. Ik heb al nieuwe drivers voor deze kaar geinstalleerd. mocht niet baten. Ik heb het idee dat ik wat over het hoofd zie.

Wie kan mij verder helpen?

alvast bedankt
Mister Q

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 07 aug 2006 23:14 

Maak je ook gebruik van de cleintsoftware van de Sitecom card ? Krijg je wel een IP-adres toegwezen van de EB of eentje in de range van 169.254 etc ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 08 aug 2006 18:44 

Ik krijg een IP adres via de EB toegewezen. Mischien een domme vraag maar hoe kan ik zien of ik gebruik maar van de clientsoftware van de sitcome card?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 08 aug 2006 19:10 

misterq schreef:
Ik krijg een IP adres via de EB toegewezen. Mischien een domme vraag maar hoe kan ik zien of ik gebruik maar van de clientsoftware van de sitcome card?

Meestal krijg je een cd-rom meegeleverd en installeer van die cd-rom de relevante software voor Sitecom card.Vervolgens krijg je dan bijv rechts onder in je beeldscherm een trappetje staan mbt sterkte van signaal om maar eens iets te noemen !

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 08 aug 2006 19:30 

De software heb ik geinstalleerd. Heb ook de nieuwste drivers geinstalleerd, maar mag ook niet baten.
de enige manier om tot het netwerk te komen is door met de rechtermuisknop op het trappetje te staan en op wireless zero configuration te klikken. Dan werkt het perfect. Start ik de computer weer op dan maakt hij geen automatische verbinding.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 08 aug 2006 19:34 

En als je de wireles zero helemaal uitzet gaat het dan wel goed ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 08 aug 2006 19:45 

Als ik de wireless uitzet via services (systeembeheer) of op handmatig dan gebeurt er helemaal niks. Op het sitecom kaartje knippert alleen het lampje van link, het lampje van activity brand dan niet.
ALs wireless zero aanstaat beginnen beide lampjes wel te branden.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 08 aug 2006 20:12 

Hoe heb je de profile setting van de Sitecom ingevuld :?:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 08 aug 2006 20:51 

network name: sx55.....
network type: acces point
trasnfer route: auto
authentication mode : open
encryption: WEP (128 bits)
ip setting: enable
dhcp status: enable

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 09 aug 2006 17:27 

Lijkt me de juiste setting,dus daar zal het wellicht niet aan liggen,moet zelf ook even spitten wat het kan zijn

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 09 aug 2006 20:07 

Blijft voor mij ook nog een raadsel.
Ben van plan de gigaset pc card 108 (siemens) aan te schaffen. Maakt deze een andere verbinding met de EB (super G), en kan ik dan ook nog gebruik maken van de 802.11b/g protocol met mijn andere pc's?
Wellicht moet ik voor deze vraag even een nieuwe topic maken?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 10 aug 2006 09:05 

misterq schreef:
Wellicht moet ik voor deze vraag even een nieuwe topic maken?

Nee hoor niet nodig,je bent zelf topic starten .

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 10 aug 2006 23:34 

misterq schreef:
Ben van plan de gigaset pc card 108 (siemens) aan te schaffen. Maakt deze een andere verbinding met de EB (super G), en kan ik dan ook nog gebruik maken van de 802.11b/g protocol met mijn andere pc's?

Ik zou even op het forum zoeken naar ervaringen met goed werkende netwerkkaarten en dan bepalen wat eventueel een verstandige aanschaf zou kunnen zijn.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 15 aug 2006 21:47 

Ik heb inmiddels de alcatel speedtouch 121g aangeschaft. Deze werkt perfect op de laptop.
Daarnaast wil ik voor mijn andere pc's een ook een snellere verbinding. Om een snellere verbinding te krijgen overweeg ik daarvoor de gigaset usb adapter aan te schaffen.
De gigaset usb adapter gaat tot 108 mbps terwijl de speedtouch tot 54 mbps gaat. Kan ik met combinatie van beide kaarten op verschillende pc's toch de 108 mbps halen?
En heeft iemand ervaring met de Gigaset pc card 108?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 15 aug 2006 22:00 
Site Admin

heb zelf de snelheid van 108 mb nog niet gehaald. hiervoor moet in ieder geval de super g in de eb aangezet worden. in principe zouden verschillende netwerkkaarten qua snelheid gebruikt moeten kunnen worden. maar nogmaals de snelheid van 108 mb heb ik met de usb gigaset en de instelling super g in de eb nog niet gehaald.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]