Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 23 nov 2024 18:49

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 08 jun 2010 09:45 

Al een tijdje heb ik mijn PS3 verbonden met de zilverkleurige Siemens SX552 Experiabox. Aangezien ik mijn Lacie internetspace drive gebruik als mediaopslag laat ik de PS3 deze benaderen voor het streamen van muziek (de Lacie is dus verbonden met kabel aan de experia). Echter wil de verbinding nog wel eens wegvallen, vandaar dat ik besloot om op bedraad over te gaan. Echter krijg ik de verbinding niet goed tot stand. Ik heb de instellingen automatisch ingesteld, handmatig maar telkens treed bij de derde stap (ipadres en internetverbinding geen probleem) PSNetwork een fout op (geen verbinding, u bent afgemeld). Onder port triggering wat poorten open gezet (443, 5223, 3478 en 3479), echter zonder resultaat (misschien eenmaal een verbinding die er zo ook weer uit knalde). Nat type is wel van 3 naar 2 gegaan. Tevens merk ik dat de telefoonlijn de laatste tijd soms dood is, door de box aan en uit te zetten is het probleem dan verholpen. Echter al deze zaken moeten niet te lang meer duren anders is het over na zoveel lange jaren als klant. Iemand die me op weg kan helpen??? Mis ik iets???

Laatst bijgewerkt door kanniet op do 10 jun 2010 19:12, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 08 jun 2010 18:25 

Even de helpdesk bellen, de Siemens SX552 kan aan vervanging toe zijn.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 08 jun 2010 19:11 

denk je dan dat het PS3 probleem is opgelost? Dit probleem bestaat namelijk al een tijdje, nog voor de telefonie problemen. Verder las ik reacties hiet dat de Siemens vaak door een ander (minder instelbare router) vervangen wordt, klopt dit?

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 08 jun 2010 19:57 

Je zal dan een TG789ivn krijgen en die heeft problemen met de PS3. Volgens KPMWebcare komt daar binnenkort een nieuwe firmware die o.a. de PS3 probleem oplost.

De Siemens SX55x instellen voor PS3.
UPnP moet aan staan en bij DMZ het IP-adres van je PS3 invullen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 10 jun 2010 12:39 

Marcel schreef:
Je zal dan een TG789ivn krijgen en die heeft problemen met de PS3. Volgens KPMWebcare komt daar binnenkort een nieuwe firmware die o.a. de PS3 probleem oplost.

De Siemens SX55x instellen voor PS3.
UPnP moet aan staan en bij DMZ het IP-adres van je PS3 invullen.

Bedraad is voor mij ook een probleem, geprobeerd waar werkt niet. Wirelless streamen is voor mij geen probleem dus ros ik die UTP er maar uit :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 10 jun 2010 19:09 

PS3 toegevoegd onder exposed host, UPnP stond al aan, firewall uit, nog steeds geen resultaat, wel ipadres en internetverbinding, geen contact PSN (en psn was online, geen onderhoud).
Iemand?

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 15 jun 2010 09:33 

kanniet schreef:
PS3 toegevoegd onder exposed host, UPnP stond al aan, firewall uit, nog steeds geen resultaat, wel ipadres en internetverbinding, geen contact PSN (en psn was online, geen onderhoud).
Iemand?

UPnP is nog geen werkende optie in de Experiabox.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 19 jun 2010 16:39 

Vandaag mijn nieuwe Philips pfl7675 tv ontvangen, met mogelijkheid tot nettv en streamen van mediabestanden.
Helaas werkt deze dus ook niet!
Ik krijg wel de melding dat er een verbinding is met het thuisnetwerk maar internetverbinding ho maar.
Daarbij krijg ik de Lacie internetspace er ook niet zichtbaar op, ligt het nu echt aan deze router want dan ga ik de knoop doorhakken en overstappen dit jaar.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 21 jun 2010 10:49 

kanniet schreef:
Vandaag mijn nieuwe Philips pfl7675 tv ontvangen, met mogelijkheid tot nettv en streamen van mediabestanden.
Helaas werkt deze dus ook niet!
Ik krijg wel de melding dat er een verbinding is met het thuisnetwerk maar internetverbinding ho maar.
Daarbij krijg ik de Lacie internetspace er ook niet zichtbaar op, ligt het nu echt aan deze router want dan ga ik de knoop doorhakken en overstappen dit jaar.

Ja, dat ligt aan de Router mocht u problemen ondervinden met NAT/Poortinstellingen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 21 jun 2010 11:16 

en welke router van de KPN functioneert wel naar behoren?

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 21 jun 2010 11:44 

kanniet schreef:
en welke router van de KPN functioneert wel naar behoren?

Zoals ik in het forum terug lees is het de ST780WL en de SIEMENS EB.

De KPN komt voor de TG789VN nog met een firmware update.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 22 jun 2010 13:39 

vandaag maar de kpn gebeld, router nagekeken, antwoord nee daar kan het niet aan liggen, moet de randapparatuur zijn, zucht. Philips gebeld, nee moet aan de router liggen.
Wat nu?
Onder portforwarding en exposed host ipadres van de Philips tv ingevuld, onder local network clients macadres toegevoegd, allemaal geen resultaat.
Een andere router krijg ik niet zomaar, is er iemand in de buurt van Arnhem die me kan helpen of komt iemand met de gouden tip?

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 22 jun 2010 16:23 

kanniet schreef:
vandaag maar de kpn gebeld, router nagekeken, antwoord nee daar kan het niet aan liggen, moet de randapparatuur zijn, zucht. Philips gebeld, nee moet aan de router liggen.
Wat nu?
Onder portforwarding en exposed host ipadres van de Philips tv ingevuld, onder local network clients macadres toegevoegd, allemaal geen resultaat.
Een andere router krijg ik niet zomaar, is er iemand in de buurt van Arnhem die me kan helpen of komt iemand met de gouden tip?

Het ligt niet aan uw randapparatuur. Het ligt echt aan de Experiabox. KPN werkt aan een oplossing door middel van een firmware upgrade.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 25 jun 2010 12:58 

Nefilem schreef:
Het ligt niet aan uw randapparatuur. Het ligt echt aan de Experiabox. KPN werkt aan een oplossing door middel van een firmware upgrade.

Valt de Siemens SX552 hier ook onder?

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 25 jun 2010 19:03 
Site Admin

kanniet schreef:
Valt de Siemens SX552 hier ook onder?

Nee, er volgen voor de siemens geen nieuwe firmware upgrade's meer. Indien er klachten zijn word deze direct omgewisseld voor een tg787 of 789.

Gr Marcel234.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]