Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu zo 24 nov 2024 20:57

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 191 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: interactieve tv
BerichtGeplaatst: vr 30 okt 2009 16:55 
Offline

Geregistreerd: ma 09 maart 2009 10:50
Berichten: 216
Woonplaats: Almere
@kpnwebcare: Klopt het dat de ingebouwde teletext-functie van de ontvanger (1960) nu niet meer werkt? :S.

Hier reageert hij in ieder geval niet meer op de teketext knop :? . Verder hier niets veranderd, heb de ontvanger zelf op 16:9PB gezet, weer. Voor mijn geen verbrede koppen :mrgreen:. Ben wel blij voor de mensen die wel 16:9 verbrede koppen willen hoor ;)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: interactieve tv
BerichtGeplaatst: za 31 okt 2009 19:53 
Offline

Geregistreerd: vr 25 sep 2009 14:00
Berichten: 83
Het is vanaf dit moment mogelijk om de HD zenders op te nemen. :)

HD zenders zijn ook gewoon te bekijken via scart op een breedbeeld TV met als voordeel beter beeld dan bij de normale SD kanalen

Geldt helaas nog niet voor adsl gebruikers


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: interactieve tv
BerichtGeplaatst: ma 02 nov 2009 13:49 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 21 jul 2008 17:48
Berichten: 296
eversteegt schreef:
@kpnwebcare: Klopt het dat de ingebouwde teletext-functie van de ontvanger (1960) nu niet meer werkt? :S.

Hier reageert hij in ieder geval niet meer op de teketext knop :? . Verder hier niets veranderd, heb de ontvanger zelf op 16:9PB gezet, weer. Voor mijn geen verbrede koppen :mrgreen:. Ben wel blij voor de mensen die wel 16:9 verbrede koppen willen hoor ;)


Hallo,

Zie onderstaande stappen om het probleem te verhelpen.

Motorola 1760:
TV ontvanger in Stand-by plaatsen
TV ontvanger uit.
20 seconden wachten.
TV ontvanger aan.
bij het 2e bolletje op Menu, gevolgd door ( ROOD ) en "ok"

Motorola 1960:
TV ontvanger in Stand-by plaatsen
TV ontvanger uit.
20 seconden wachten.
TV ontvanger aan.
bij het 1e bolletje op Menu, dan naar "systeem" dan Software verwijderen. Dan sluiten en opnieuw starten.

_________________
Met vriendelijke groet,

KPN Webcare specialist
www.kpn.com/webcare


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: interactieve tv
BerichtGeplaatst: ma 02 nov 2009 16:35 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 14:44
Berichten: 454
Morgenochtend zullen de vernieuwde ‘mijn info’ pagina’s voor Interactieve TV van KPN beschikbaar zijn voor alle klanten.

Je kunt deze pagina’s raadplegen door in het menu te kiezen voor de optie ‘mijn info’



De wijzigingen op een rijtje:

- Nieuws: bij het nieuws zijn een aantal extra categorieën toegevoegd. .

- Weer: de weer informatie komt via Buienradar.nl. Er zal nu ook een scherm van de Buienradar getoond worden.

- Verkeer: er wordt nu naast het file overzicht ook een flitsers overzicht getoond.

- “Instellingen” gaat “KPN Services” heten.

- Onder “KPN Services” wordt Service informatie getoond, hierop zullen storingen en geplande werkzaamheden vermeld worden. Ook is een FAQ lijst toegevoegd, met de 10 meest gestelde vragen en antwoorden.

- De pakketinformatie wordt zonder pincode getoond, pas wanneer je wijzigingen wilt doorvoeren in de pakketten, zul je de pincode moeten invullen.



Met deze wijzigingen hoopt KPN beter te kunnen voldoen aan de behoeften van de kijker.

_________________
http://www.kpn.com/webcare


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: interactieve tv
BerichtGeplaatst: wo 04 nov 2009 12:26 
Offline

Geregistreerd: ma 09 maart 2009 10:50
Berichten: 216
Woonplaats: Almere
@KPNWebcare. Bedankt voor de procedure. Ik was hier al mee bekend en had deze reeds uitgevoerd en inderdaad, teletekst doet het weer.

Nu even over het bericht over het nieuws, weer en zulks (jullie laatste mededeling):. Ik denk dat een heleboel mensen wel willen weten (hier en op andere forums) waarom in dit gedeelte tijd geinvesteerd wordt, terwijl het nog steeds door de traagheid van de ontvanger onbruikbaar blijft.

De GUI elementen van de software zelf verschijnen nog nieteens bepaald op een flitsende manier en het ophalen van informatie van het ITV netwerk gaat ook stroperig (zie het 5 minuten lang laden van de EPG als je de ontvanger net hebt aangezet), dus voor menigeen is deze rubriek onbruikbaar, behalve als je info over of wijzigingen van je pakket wil inzien.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: interactieve tv
BerichtGeplaatst: wo 04 nov 2009 13:54 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 14:44
Berichten: 454
eversteegt schreef:
Nu even over het bericht over het nieuws, weer en zulks (jullie laatste mededeling):. Ik denk dat een heleboel mensen wel willen weten (hier en op andere forums) waarom in dit gedeelte tijd geinvesteerd wordt, terwijl het nog steeds door de traagheid van de ontvanger onbruikbaar blijft.


Ook dit gedeelte van Interactieve TV is goed opgepakt nadat er meldingen waren gemaakt mbt 'mijn info' hier op het forum. Vandaar dat wij hierop ook aan het inspringen waren. Maar vooralsnog houden wij toezicht op het kwaliteit en zijn wij continu bezig met het verbeteren van onze diensten, dus ook met het beeldkwaliteit.

Mochten er aanpassingen komen en worden gemaakt is dit forum, en ook andere forums, direct op de hoogte van de laatste wijzigingen. Hopelijk kunnen we deze relatie tot stand blijven houden met elkaar.

_________________
http://www.kpn.com/webcare


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: interactieve tv
BerichtGeplaatst: wo 04 nov 2009 21:57 
Offline

Geregistreerd: ma 09 maart 2009 10:50
Berichten: 216
Woonplaats: Almere
Dat hoop ik ook :-). Ik vind het allang mooi dat er in ieder geval iemand is van KPN die enigszins de stemming oppikt en naar suggesties/klachten luistert.

Maar als ik dan toch (mijn persoonlijke mening) een wensen lijstje zou mogen opstellen (belangrijkste eerst) van wat er verbeterd zou moeten worden, dan zou dat zijn:

1. Algehele snelheid (verschijnen menu's, lijst met opnames, epg, "mijn info" )
2. Beeldkwaliteit weer op niveau van voor september (ik zie nog steeds veel blokjes rond logo's, mensen, etc. waar die er vroeger niet waren), het zij via een goede mpeg4 codec, het zij via hogere bitrates
3. Opstart snelheid van de ontvanger (waarom moet hij wachten op het binnen krijgen van de EPG? Bij sateliet of Digitenne wordt de EPG ook druppelsgewijs geladen terwijl je al tv kan kijken). Zelfde geldt voor het iedere keer binnen halen van de software bij het booten
4. Features, zoals het handmatig kunnen programmeren van timers (op basis van tijd, datum en kanaalnummers, dagelijks of wekelijks recurring, etc. )


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: interactieve tv
BerichtGeplaatst: do 05 nov 2009 22:15 
Offline

Geregistreerd: di 27 okt 2009 12:57
Berichten: 9
erg blij met dit forum; blijkt dat we dus niet de enige zijn met problemen....
en we dachten juist dat we daarvan af waren, toen we in febr. van Ziggo naar KPN overstapten...

De meeste problemen begonnen in juli, na de update; maar na wat surfen op internet kan het dus ook gewoon aan de tijd liggen die je bij de KPN zit, want bij een heleboel mensen gaat het na ong. 4mnd opeens mis...
Ook het blauwe scherm van de uitzending gemist is hier aan de orde van de dag en het nieuwste probleem is dat we constant geen tv, internet en tel. hebben omdat het signaal wegvalt en de modem aan het resetten is.... hij schakelt dan niet helemaal uit. 2 mnd geleden al een nieuwe Thomson Speedtouch gehad, die herstartte ook constant, maar dan wel met helemaal uitschakelen.
Zaterdag tijdens 1 film 3x uitval en gebeld, zondag veel uitval, maandag veel uitval en weer gebeld; we moesten afwachten; dinsdag weer veel uitval en gebeld; ik was nl. woensdag jarig en wilde wel gebeld kunnen worden; de dame vond dat ik maar een harde reset uit moest voeren. Ook daarna nog steeds weer uitval (in 10m 3x); ik heb toen een boze klachtenmail gestuurd. Woe.ochtend in een half uur tijd 3x uitval en dus weer gebeld! ik word het onderhand zat! en heb de telefoon maar doorgeschakeld naar mijn mobiel, zodat ik tenminste bereikbaar ben. die avond wonder boven wonder geen problemen, nu is het donderdag en mijn man heeft ondertussen de ps3 maar aangezet, want tv kijken is niet leuk, als dat ding in 10min 5x herstart... weer gebeld, we moeten maar wachten, het probleem is in behandeling.... jaja, ik heb deze melding dus zaterdag gemaakt, het is nu donderdag avond en ik ben dus nog steeds niet gebeld door de technische afdeling met een antwoord over hoe en wat!!!

Maar wat nu? Terug naar de Ziggo is ook niet echt een optie, maar als ik me herinner wat we daar voor problemen hadden, dan zijn we van de regen in een hoosbui terecht gekomen....


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: interactieve tv
BerichtGeplaatst: vr 06 nov 2009 08:21 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
Deze problemen hebben vaak te maken het niet halen van de vereiste bandbreedte of een te lage ruismarge. Dit wordt veroorzaakt door corrosie op de ISRA, losse kabels die voor de EB zijn aangesloten(bridge tap), verkeerd type kabel tussen ISRA en modem of niet goed afgemonteerd op ISRA, kwaliteit van de kabel tussen KPN centrale en ISRA, enz.

Is het door een KPN monteur geinstalleerd of doe het zelf? Veel DHZ'ers denken dat het inpluggen van de telefoonstekker van de EB in de dichtsbijzijnde telefoon wandcontactdoos voldoende is.

Stuur een PM met daarin de postcode en huisnr. naar KPNWebcare voor een lijnmeting. Vraag bij de helpdesk of ze een service monteur kunnen sturen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: interactieve tv
BerichtGeplaatst: vr 06 nov 2009 09:00 
Offline

Geregistreerd: vr 25 sep 2009 14:00
Berichten: 83
Na de update van dinsdag komen er wel meer klachten voor (ander forum) . o.a als je het programma op pauze zet en daarna weer verder wilt kijken dat de ontvanger de programma gids gaat ophalen en zich dan reset. Blauwscherm bij mijn info reset.
Bij gewoon tv kijken schijnbaar geen problemen (reboots) zoals in de eerste week van oktober


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: interactieve tv
BerichtGeplaatst: vr 06 nov 2009 12:11 
Offline

Geregistreerd: di 27 okt 2009 12:57
Berichten: 9
@Marcel.
wij hadden het in eerste instantie zelf aangesloten, maar na zoveel problemen is er in oktober een monteur hier geweest die dus oude stukjes kabel afgeknipt heeft en vervangen en ook een nieuwe contactdoos ingemonteerd heeft.
Lijnmeting is laatst ook gedaan, die monteur was binnen 5min weer weg en zei alleen, dat de snelheid goed was....
sinds herstartingen van deze week geeft EB nog maar 9MB weer terwijl we eerst altijd op 13MB zaten...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: interactieve tv
BerichtGeplaatst: vr 06 nov 2009 14:47 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
Vraag de helpdesk om nogmaals een lijnmeting te doen en te controleren op de verbrekingen. Vraag ook om een servicemonteur aan huis.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: interactieve tv
BerichtGeplaatst: ma 09 nov 2009 11:30 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 14:44
Berichten: 454
Netwerk werkzaamheden

In de vroege ochtend van 10, 12 en 17 november vinden er werkzaamheden op het Interactieve TV platform plaats.

Tijdens de werkzaamheden is het mogelijk dat er korte onderbrekingen te zien zijn (tussen 01:00 en 06:00 uur)



Na de werkzaamheden kunnen klanten ervaren dat zelf gemaakte opnames bij afspelen zwart beeld geven.

Dit is eenvoudig op te lossen door de TV ontvanger aan de achterkant uit te zetten en weer aan.

Na de reboot procedure zijn de opnames weer te bekijken.

Niet alle klanten gaan last hebben van deze werkzaamheden. De klanten waar wel impact is worden op de hoogte gebracht met een email of een brief.

_________________
http://www.kpn.com/webcare


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: interactieve tv
BerichtGeplaatst: ma 09 nov 2009 22:46 
Offline

Geregistreerd: di 27 okt 2009 12:57
Berichten: 9
en ondertussen weer een dag voorbij zonder dat de KPN gebeld heeft... zaterdag belden ze terwijl we in de Efteling liepen, zouden 's avonds terugbellen; natuurlijk hebben ze het niet gedaan. Gisteren krijg ik opeens een smsje dat ik een gemiste oproep heb, kan alleen de KPN geweest zijn; maar het gekke is, de telefoon is niet eens overgegaan.... en vandaag dus weer niets.
Ik heb de melding op 31 okt gedaan; ik dacht, dat ze altijd binnen 2 werkdagen contact zouden opnemen?????


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: interactieve tv
BerichtGeplaatst: di 10 nov 2009 12:43 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 14:44
Berichten: 454
MPEG4

Vandaag zijn er 3 kanalen overgezet naar MPEG4.

Het gaat om Nederland 3, RTL4 en RTL5.

Wanneer deze kanalen naar tevredenheid zijn omgezet, zullen de overige MPEG2 kanalen ook snel omgezet worden.

_________________
http://www.kpn.com/webcare


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 191 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling