Hoi. Ik heb dus een internet verbinden van Het Net. Daarbij heb ik de Thomson TG787v SIP als modem. Op het modem heb ik mijn PS3 aangesloten, wat over het algemeen perfect loopt. Echter, wanneer ik PES2010 probeer te spelen (online) krijg ik direct een foutmelding. Port 3658 blijkt namelijk niet open te staan. Voor de rest heb ik hier met online games dus geen last van. Na wat zoeken op internet blijkt inderdaad dat de port gesloten is en opengezet dient te worden. Dat heb ik dus gedaan EN gelinkt aan de PS3 via het beheer menu van het modem. Niet gelukt, dezelfde foutmelding blijft. Vervolgens heb ik even met een hulpprogramma van de Mac gescand of de poort überhaupt wel open staat. Nee dus.
Daarna heb ik eerst met de KPN hulpdesk gebeld. Daar werd mij verteld dat ik met de hulpdesk van Thomson moest bellen, want zij kunnen de port wel open zetten. Blijkbaar niet, want daar kreeg ik te horen dan KPN hun modems zelf beveiligen.
Net weer met KPN gebeld, en weer kreeg ik een nee. Volgens de hulpdesk was dat namelijk niet echt hun pakkie an, en het enige wat ze als suggestie hadden is dit forum..
Bij deze dus!
Is er een manier om de port alsnog open te zetten?
Alvast enorm bedankt!
|