Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 22 nov 2024 11:48

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 191 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: interactieve tv
BerichtGeplaatst: wo 14 okt 2009 09:10 

Hallo,

Ten eerste het is geen dreigement, natuurlijk lezen wij mee en speel het door. Het is alleen als er geen officiële incident wordt aangemaakt dan zien sommige mensen het niet wordt het probleem moeilijker herkend. En ik snap de frustraties via de helpdesk omdat we alles moeten vragen, maar dit hoort eenmaal zo. Misschien had ik het beter moeten verwoorden hiervoor mijn excuses.

Maar heb weer een update:
De release van Software m.b.t. zwarte balken wordt nu getest onder 150 mensen. Mocht de testen succesvol zijn dan komt er begin November een release uit.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 14 okt 2009 09:15 

@webcare:

Bedankt voor de update.

En wat is de geschatte tijdslijn voor het weer op orde krijgen van de beeldkwaliteit?

Zoals Giant2000 al opmerkte op het forum van tweakers.net: Opnames van maanden terug (van voor de switch) tonen een veeeel betere beeldkwaliteit dan wat we nu zien :?. En ja, dat is op dezelfde tv, bij dezelfde instellingen, dus dit keer ligt het niet aan de TV instellingen.

'Oude' opnames laten geen spoor van blokjes zien, zijn voor standard definition content scherp getekend en gewoon 'digitaal-waardig'. Het huidige (nog steeds tijdelijke?) beeld is bijna nog slechter dan Digitenne.

Wanneer krijgen wij weer precies even scherp en blokvrij beeld als vóór de updates? Of dat mpeg2 of mpeg4 zal me een zorg zijn, als het maar weer gewoon goed wordt ;-)

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 14 okt 2009 09:22 

Met name gericht op het beeldkwaliteit moet er een verbetering zijn door de nieuwe encoders die aan gesloten zijn.

We zijn namelijk niet voor niets terug naar MPEG2 encoding.

Het effect hiervan is of moet zijn, dat u nu minder glitches moet krijgen en ook minder vastlopende beeld of zenders tijdelijk niet beschikbaar.

En als ik het hier lees dan is dat niet zo. Nu echter zijn er nog geen meldingen die via de helpdesk binnenkomen. Ik zal dit in ieder geval doorspelen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 14 okt 2009 09:45 

Dan lijkt het erop dat mijn meldingen ergens blijven hangen of niet meer genoteerd worden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 14 okt 2009 10:13 

Ook mijn excuses voor de felle reactie. Slecht beeld en tuners die uitvallen bederven het kijk plezier nogal...
Ik weet dat je met een MPEG-4 codering een loepzuiver beeld kan krijgen (bijna HDTV) tegen een veel economischer bitrate gebruik, dus ik heb alle vertrouwen dat dit binnenkort goed gaat komen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 14 okt 2009 10:47 

@Giant2000

Ik denk dat men een hoop reacties had kunnen voorkomen door meer openheid en transparantie toe te passen.
Wat mij betreft zou er dan een stuk meer begrip gekomen zijn.
Maar de klant te woord staan en zeggen dat er niets mis is en ontkennen dat is vreemd.
Men raakt hierdoor het gegeven vertrouwen kwijt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 14 okt 2009 11:05 

Beste Stef, ben benieuwd!

Wel nog een vraag: Ik snap dat jullie terug zijn naar mpeg2 omdat jullie nieuwe mpeg4 encoders aan het testen zijn, maar het gekke is dus dat jullie niet terug zijn naar het mpeg2 niveau van voor deze hele 'oefening'. Klopt dit? Want de mpeg2 van nu is dus veel en veel slechter dan wat we altijd hebben gehad. Komt dit omdat jullie tijdelijk mpeg2 op en lagere bitrage hebben gelaten?

Anyway, zodra het terug op mpeg4 is zal ik het beeld wat we dan krijgen 1 op 1 vergelijken met opnames op de harddisk. Mocht er dan een wezenlijk verschil zijn ten nadele van de nieuwe situatie, dan zal ik niet aarzelen de helpdesk te bellen en het hier te vermelden ;-)

Tevens natuurlijk wel erg fijn dat het aantal glitches nu afgenomen zou moeten zijn. Ik heb gisteravond zowel bij live tv als bij een hervatting van een uitzending gemist aflevering in ieder geval geen storende dingen gemerkt (behalve dan de slechte kwaliteit :mrgreen: ) :).

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 14 okt 2009 11:08 

BDW, misschien nog een suggestie:

Waarom maken jullie de introductie van mpeg4 niet wat interactiever met jullie meest betrokken gebruikers (de gebruikers op de div. fora die mee denken)?

Bv. dezelfde zender zoals ned. 1 of een andere zender met een goede bron met div. instellingen qua processing en bitrates als test-kanalen toevoegen, zodat we kunnen vergelijken.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 14 okt 2009 11:12 

Citaat:
Wel nog een vraag: Ik snap dat jullie terug zijn naar mpeg2 omdat jullie nieuwe mpeg4 encoders aan het testen zijn, maar het gekke is dus dat jullie niet terug zijn naar het mpeg2 niveau van voor deze hele 'oefening'. Klopt dit? Want de mpeg2 van nu is dus veel en veel slechter dan wat we altijd hebben gehad. Komt dit omdat jullie tijdelijk mpeg2 op en lagere bitrage hebben gelaten?

De Mpeg2 loopt nu wel via de nieuwe encoder, maar het beeld mag er niet slechter op worden. Anders heeft het geen nut gehad om het om te draaien. De Mpeg2 die nu in is gezet is van het normale bitrate, en niet die van Mpeg4.

Mijn vraag is om welke specifieke zenders het gaat welke niet naar behoren zijn. Daar ben ik nu benieuwd naar.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 14 okt 2009 11:23 

Dat lijkt me een uitstekend idee: Maak een aantal testkanalen aan voor ned. 1 met verschillende codecs en laat ons beoordelen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 14 okt 2009 11:37 

KPNwebcare2 schreef:
De Mpeg2 loopt nu wel via de nieuwe encoder, maar het beeld mag er niet slechter op worden. Anders heeft het geen nut gehad om het om te draaien. De Mpeg2 die nu in is gezet is van het normale bitrate, en niet die van Mpeg4.

Mijn vraag is om welke specifieke zenders het gaat welke niet naar behoren zijn. Daar ben ik nu benieuwd naar.

De zenders waar ik het over heb, waar ik gisteravond nog even specifiek op gelet heb, zijn Ned. 1, 2 en 3.

De effecten die ik met name zie: Blokjes, ook rond de zender- en omroeplogo's. Blokkerig eruit ziende lange haren, door het beeld lopende mensen die erg blokkerig worden. Dit was met de 'vorige mpeg2' niet :). Dat beeld was super strak.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 14 okt 2009 11:51 

De kanalen 1 t/m 11 zijn terug naar MPEG2.

We hebben dus vrijdag de kanalen 1 t/m 11 op een andere encoder versie afgemonteerd.
Dit heeft er in ieder geval voor gezorgd dat zowel de ZTNB problemen, als het spontaan rebooten opgelost is.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 14 okt 2009 13:22 

Dat was denk ik ook ff net het belangrijkste ;-)

Zolang de kwaliteit straks bij mpeg4 maar weer dik in orde is kunnen de meesten hier jullie de tijdelijk slechte kwaliteit denk ik wel vergeven :P

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 14 okt 2009 13:41 

KPNwebcare2 schreef:
De kanalen 1 t/m 11 zijn terug naar MPEG2.

We hebben dus vrijdag de kanalen 1 t/m 11 op een andere encoder versie afgemonteerd.
Dit heeft er in ieder geval voor gezorgd dat zowel de ZTNB problemen, als het spontaan rebooten opgelost is.

Ik heb na vrijdag wel problemen gehad anders. Zaterdagavond Indycars op RTL 7 werd niet opgenomen terwijl ik naar een andere zender keek, werd weergegeven met een grijze balk in het opname menu. Tijdens het kijken naar de Indycars sprong rond middernacht de tuner in de stress (reboot noodzakelijk). Maandagavond tijdens Spoorloos (ned. 1?) gebeurde dit opnieuw.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 14 okt 2009 14:11 

Maandagavond, was dat niet 12 oktober na 16:30? :)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 191 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]