Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 22 nov 2024 17:44

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 191 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 13  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: interactieve tv
BerichtGeplaatst: di 06 okt 2009 09:23 

Ik moet wel zeggen dat ik niet voor Interactieve Tv heb gekozen bij Ziggo, dus daar kan ik natuurlijk niet over oordelen. Ik heb zelf de Humax 5050c en daar heb ik nog geen problemen mee gehad. En met internet ook nog geen problemen gehad.

Ik heb wel het alles in een pakket van Ziggo maar ik maak geen gebruik van het telefoon gedeelte. Ik heb mijn telefoonnummer laten porteren naan Budgetphone. Mijn binnenkomende gesprekken komen dan binnen via Budgetphone en ik bel uit via Voipbuster. Dit heb ik gedaan omdat ik vorig jaar bij de Kpn een half jaar mijn telefoonnummer kwijt was. Daarom heb ik nu maar mijn telefoonnummer in eigen beheer genomen. Het bijkomende voordeel daarvan is dat ik nu heel gemakkelijk kan overstappen op een andere provider zonder nog eens mij nummer hoef te porteren.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 06 okt 2009 11:25 

marcel234 schreef:
Eerlijkheid gebied, was bij kpn toch echt 100 maal beter geregeld.

marcel234, KPN zal je weer met open armen ontvangen als klant. No hard feelings betreft je overstap naar Ziggo. :wink:

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 06 okt 2009 15:44 

hihi Tsja, en toch....

Nu ik een TV heb die ook een ingebouwde DVB-C ontvanger met CI+ heeft ben ik toch weer wat minder religieus negatief tegenover de kabel....

Op het moment dat UPC hier bv. zou besluiten om het basis pakket ook digitaal FTA door te geven zou ik dat toch overwegen. Zeker met de nieuwe zuinige ontvangers die ze nu hebben voor het interactieve gedeelte (1 watt standby).....

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 06 okt 2009 21:13 

Na onderzoek blijkt dat de Motorola 1960 niet goed met MPEG-4 overweg kan, ondanks de MPEG-4 sticker op de box. De decodering werkt knudde.

KPN zal dit met een nieuwe firmware op moeten lossen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 06 okt 2009 21:46 

Ha Niek

Hoe kom jij aan die opmerkelijke info ? Ik zou het wel weer een zoveelste zeperd vinden

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 06 okt 2009 22:58 

eversteegt schreef:
hihi Tsja, en toch....

Nu ik een TV heb die ook een ingebouwde DVB-C ontvanger met CI+ heeft ben ik toch weer wat minder religieus negatief tegenover de kabel....

Dat CL+ is toch een verkeerde ontwikkeling?
Daarmee kunnen ze zelfs blokkeren dat je reclame en andere ongein kan gaan doorspoelen.
Big Brother krijgt controle over jouw TV.

Althans, dit soort zaken lees ik er "vaak" over.
Of het echt zo is weet ik niet, heb het niet.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 07 okt 2009 09:02 

Robèrt, dat is natuurlijk maar net hoe je er tegenaan kijkt he ;-).

Als je houdt van TV programma's op je eigen apparatuur opnemen, dan zul je CI+ een slechte zaak vinden. Echter, het alternatief is op dit moment nog veelal (in ieder geval bij UPC) dat je HELEMAAL geen eigen apparatuur kan gebruiken met digitaal, zelfs geen TV die het in principe wel kan ontvangen. Dus puur voor TV kijken zonder een extra kastje cou CI+ bij UPC echt een zeer welkome aanvulling zijn.

Dat je niet kan opnemen, dat zal (ben ik bang) steeds vaker aan gebeuren omdat content providers het gewoon niet willen hebben. Of ze willen nog wel dat je kan opnemen, maar dan ook alleen maar op hetzelfde apparaat afspelen, zoals bij KPN, UPC, etc.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 07 okt 2009 09:59 

@Niek: Ik ben ook wel benieuwd naar de bron :).

Als het echt van KPN zou zijn zou ik verwachten dat webcare hier ook voorzichtig wat over zou vertellen.

En een zeperd, tsja... Het is maar hoe je het bekijkt. Als die firmware inderdaad een oorzaak blijkt te zijn, dan weten we ook dat we dus op termijn wel goed mpeg4 beeld kunnen verwachten wanneer die firmware er is ;-). Oftewel, we hebben dan iig een oorzaak te pakken.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 07 okt 2009 14:09 

Aan de andere kant het word ook niet echt ontkent.
En wanneer is die update nou eens een keer????

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 07 okt 2009 16:06 

Tsja, met deze mogelijke info in het achterhoofd hoop ik eigenlijk dat ze desnoods nog eventjes wachten, zodat ook de betere mpeg4 processing mee kan in de update ;-)

Voor wat betreft beeldformaat denk ik, nu met m'n nieuwe LCD tv, dat ik wel een klein beetje snap wat het probleem is. Bij sommige zenders die verkeerd 4:3 signaleren zie ik inderdaad nu een zwarte rand om het gehele beeld van de zender.

Maar mijn tv heeft gelukkig wel wat controls om dat op te lossen.

En ik kijk te weinig commerciele zenders om hier echt een probleem mee te hebben :mrgreen: . Op ned. 1, 2 en 3 is toch bijna alles 16:9

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 07 okt 2009 23:09 

Voor de webcare....

Ik heb van de week een film opgenomen en ik heb op dit forum reeds medegedeeld dat er hangers zijn, na de laatste update van de decoder. Maar die hangers liggen niet aan het signaal, maar de doos.

Is was nl. midden in de 'opgenomen' film toen beeld en geluid bevroren. Moest de film stoppen en hervatten, waarna deze gewoon door speelde. Dus het ligt ergens in de software van de decoder....

Iemand anders dit ook al opgevallen?

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 08 okt 2009 08:43 

Ja, heb ik ook steeds vaker last van.

Ik heb het al een keer gehad dat het opgenomen programma inderdaad na hervatting gewoon weer verder speelde, maar ik heb ook gehad dat ik het hele programma verder gewoon kon shaken. Dit allemaal sinds de overgang naar mpeg4......

Het apparaat is dus gewoon echt niet robuust. Ik wil als ik iets opneem erop kunnen vertrouwen dat ik die opname af kan zien. Dat er (net zoals je bij de coax ook wel eens hebt) soms een signaalstorinkje kan zijn is nooit helemaal te voorkomen, maar na die fout moet op z'n minst gewoon de opname betrouwbaar hervat worden, zodat je alleen het moment van de storing even kwijt bent.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 08 okt 2009 08:55 

Kunnen we er niet op een of andere manier voor zorgen dat al de klachten bij elkaar komen en er dan iets mee gaan doen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 08 okt 2009 11:33 

Op zich is dit topic al aardig zo'n topic aan het worden ;-). Bovendien leest kpnwebcare hier ook regelmatig mee, dus ze zullen het allemaal vast wel lezen.

Het kan alleen enige tijd duren voor ze reageren en of er ook echt snel een oplossing voor de klachten komt. Maar goed, aangezien KPN nu ook steeds meer glasvezel klanten krijgt hoop ik dat ze zich ook steeds meer gedwongen zullen zien om meer ontwikkelaars en bug-fixers op het iTV platform te zetten.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 08 okt 2009 12:14 

Tja dat is ook wel zo.
Maar ik hoop wel dat ze hier iets meedoen en dat dit niet een soort uitlaat klep wordt en men daarna in alle kleuren stil zwijgt.
De discussie en openheid naar de klant toe is wat mij betreft te weinig.
Men zal dit eerst moeten verbeteren.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 191 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]