Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 23 nov 2024 20:14

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 29 jun 2009 22:14 

Wie kan me helpen met het volgende probleem? Ik ben door de helpdesk van Het Net naar dit forum verwezen maar kan niet eenzelfde probleem vinden (wel die er op lijken, maar dat heeft geen oplossing geboden.
Ik gebruik sinds enkele weken de Speedtouch 780 en heb daar draadloos een muziekserver op aangesloten; de Philips SLA5520. Deze kan ik gebruiken voor internetradio en om muziek van mijn PC (die vanzelfsprekend ook met de Speedtouch is verbonden) te streamen. De SLA5520 heeft een prima contact met de Speedtouch (internetradio doet het prima), alleen muziek streamen lukt niet. Ja, als ik de Speedtouch uit en na een tijdje weer aan zet, of de SLA5520 reset (met andere woorden, als ik simuleer dat er een nieuw apparaat in het netwerk hangt), dan vindt de SLA5520 de PC weer en gaat dus streamen, maar als ik een dag later de SLA5520 weer aanzet, krijgt hij de PC dus niet gevonden (terwijl de verbinding dus goed is, en internetradio het doet). Volgens mij heeft het met een instelling in de Speedtouch te maken. Alvast bedankt voor je reactie en hulp!

Erik

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 30 jun 2009 07:12 

De Philps SLA5520 een vast IP-adres i.p.v. automatisch IP-adres geven wil vaak wel helpen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 06 jul 2009 22:45 

Marcel, bedankt voor je reactie. Heb ik gedaan (op de SLA5520 ingesteld dat er via een vast IP adres contact moet worden gemaakt), echter zonder resultaat.... nog andere suggesties?

Alvast bedankt!

Erik

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 07 jul 2009 09:27 
Site Admin

Zet de experiaeens op wep beveiliging ipv van wpa/2 Ik heb n.m.l ook die sla5520 gehad maar heb hem weer weg gedaan omdat ik het iritant vond dat de sla5520 geen wpa ondersteunde. Echter, als je hem een statisch adres geeft en de experia op wep zet moet die het doen.

Groet Marcel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 12 jul 2009 23:35 
Volgens dit verhaal http://www.pcmweb.nl/hardware_review.jsp?productid=265 zou het dus ook aan de Philips SLA5520 kunnen
liggen

Mvg
Henk

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]