Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu ma 25 nov 2024 19:05

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 24 feb 2008 21:03 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 12 jan 2007 11:43
Berichten: 327
Woonplaats: sexbierum friesland
tja als je het zo zegt moet ik ook maar eens wat vaker met haar gaan bellen :D :D

_________________
al ben je nog zo snel een leugen achter haald je wel


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 06 maart 2008 13:34 
Offline

Geregistreerd: wo 27 sep 2006 10:13
Berichten: 52
Nu 2 weken verder heb ik geen last meer van de echo.
De nattabel wordt nu netjes op ongeveer 1050 entry's gehouden.
Het 2 secondenprobleem heb ik tot nu toe ook niet meer.
Wel heb ik nog 1 keer last gehad van een dode lijn, dit zal ik nog een tijdje aanzien.

groeten
Anton


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 24 maart 2008 21:10 
Offline

Geregistreerd: wo 27 sep 2006 10:13
Berichten: 52
Na 4 weken toch nog last van een dode lijn.
Maar weer bellen met de helpdesk.

De echo en 2 seconden stilte blijven weg.

Anton


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 26 maart 2008 09:18 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Wat is nou eigenlijk de verklaring van KPN voor deze problematiek of weten ze niet waar het vandaan komt :?:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 26 maart 2008 11:24 
Offline

Geregistreerd: za 18 nov 2006 16:05
Berichten: 128
Heb gisteravond de UPnP fucntie van het modem weer eens aan gezet en meteen had ik vanmorgen weer een dode lijn te pakken.
Ik weet niet of dit nu toeval is of het er mee temaken heeft.
Ook de echo is nog niet van de baan.

Het laatste wat ik van KPN heb vernomen is dat ze er mee bezig zijn. :mrgreen:


Jan


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 26 maart 2008 19:27 
Offline

Geregistreerd: wo 27 sep 2006 10:13
Berichten: 52
Vannacht nieuwe firmware erin gekregen.
Ik heb nu 1.43.1j1-iptv (Feb 2 2008 22:45:31).
Het enige wat ik kan zien dat er veranderd is, is dat het VOIP-gedeelte nu een eigen ip-adres krijgt.
In het advanced settings menu is er nu een knop voice connection onder internet bijgekomen.
Maar even afwachten of de dode lijn nu ook tot het verleden hoort.

Anton


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 27 maart 2008 12:32 
Offline

Geregistreerd: za 18 nov 2006 16:05
Berichten: 128
IK heb ook nieuwe firmware, voip heeft eigen login.

Afbeelding

Afbeelding


Ip adres intern ligt vast op 192.168.2.xxx.

Afbeelding


Ben benieuwd.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 26 okt 2008 13:20 
Offline

Geregistreerd: za 18 nov 2006 16:05
Berichten: 128
Nu negen maanden later.................................

Ik heb een upgrade gedaan naar ipb extra. Nu heb ik de echo weer terug en ik geloof de twee seconden stilte ook weer.
Een paar dagen voor ik een upgrade heb aan gevraagd werden we gebeld door KPN met de vraag of de echo etc. al verholpen was. Het kwam nog wel eens voor dus antwoord nee. Afgelopen woensdag zag ik mijn grijze experiabox dat mijn snelheid was verhoogd zoals aan gevraagd. 's Middag ging de telefoon om de tien minuten over, je hoorde dan wat piep tonen. Na 5 keer was dat over. Nu is mijn snelheid ook nog niet goed, ik wacht nog een paar dagen en dan nemen we weer contact op met KPN. Of is dit een klusje voor webcare. want het duurt al erg lang.

JAN


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 27 okt 2008 13:20 
Offline

Geregistreerd: wo 27 sep 2006 10:13
Berichten: 52
Zo nu en dan heb ik nog iets echo op de lijn, maar 9 van de 10 keer is het goed.
De dode lijn lag dus wel degelijk aan de upnp functie, deze moet dus uit staan.

Anton


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 27 okt 2008 16:12 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Beeper schreef:
Zo nu en dan heb ik nog iets echo op de lijn, maar 9 van de 10 keer is het goed.
De dode lijn lag dus wel degelijk aan de upnp functie, deze moet dus uit staan.

Anton


Daarbij is het sowieso niet verstanding om deze applicatie de vrijheid te geven,want je ziet niet meer wat er aan het gebeuren is.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 27 okt 2008 17:08 
Offline

Geregistreerd: vr 10 nov 2006 15:02
Berichten: 320
Woonplaats: Middelburg
Er zijn echter ook apparaten waarbij uPNP persé aan moet staan, want anders werkt het niet. (PS3 aangesloten op netwerk bv)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 27 okt 2008 17:16 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Ook dat is weer waar,maar geef de voorkeur om poorten te openen indien mogelijk.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 06 nov 2008 17:13 
Offline

Geregistreerd: za 18 nov 2006 16:05
Berichten: 128
DomBo schreef:
Nu negen maanden later.................................

Ik heb een upgrade gedaan naar ipb extra. Nu heb ik de echo weer terug en ik geloof de twee seconden stilte ook weer.
Een paar dagen voor ik een upgrade heb aan gevraagd werden we gebeld door KPN met de vraag of de echo etc. al verholpen was. Het kwam nog wel eens voor dus antwoord nee. Afgelopen woensdag zag ik mijn grijze experiabox dat mijn snelheid was verhoogd zoals aan gevraagd. 's Middag ging de telefoon om de tien minuten over, je hoorde dan wat piep tonen. Na 5 keer was dat over. Nu is mijn snelheid ook nog niet goed, ik wacht nog een paar dagen en dan nemen we weer contact op met KPN. Of is dit een klusje voor webcare. want het duurt al erg lang.

JAN


Update: Nu een week later antwoord van KPN:



Echo probleem:

Dit echoprobleem is bekend en er wordt hard aan gewerkt om dit probleem zo snel mogelijk op te lossen. Vanwege de complexiteit is het nog niet mogelijk gebleken dit te verhelpen. Zodra er een oplossing gevonden is wordt u hiervan zo spoedig mogelijk op de hoogte gesteld.

Onze welgemeende excuses voor het ongemak wat u hierdoor ondervindt.

Wij vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groet,


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 04 dec 2008 10:33 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Het echo probleem is er vanaf het prille begin geweest en men heeft geen keiharde gegevens als het gaat om de oorzaak.Een van de redenen is dat er veel factoren van invloed kunnen zijn en hoe gek ook toch nog een nieuw proces is met allerlei ontwikkelingen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 05 dec 2008 03:14 
Offline

Geregistreerd: za 18 nov 2006 16:05
Berichten: 128
Ik denk dat we met dit daadje 2009 in gaan.
Ben 4-12 weer gebeld door kpn, om met de vraag of de echo al weg is.
Wederom is het antwoord nee. Moet toe geven het is beter geworden.
Na de upgrade van mijn aansluiting was het echt bagger, ieder gesprek moest ik terug bellen.
Nu nog wel echo maar je kan nog praten met elkaar.

Ik wacht af(ben heel geduldig :twisted: ), Kpn is mij nog niet vergeten. :mrgreen:

ps ben ik nog de enige met echo op de lijn en de twee seconden stilte?


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling