Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 19 apr 2025 16:49

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 110 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 19:24 

Vraag anders of men een viertelmeting wil doen dan weet je een meer exacte afstand tot de centrale.Het aantal meters kun je dan eenvoudigweg aflezen in een tabel vs afstand en snelheid.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 20:02 

Eerlijk gezegd ben ik wel zo'n beetje klaar met KPN.
Ik verwachtte van ze dat ze mijn vraag op een normale manier zouden aanpakken en gewoon proberen op te lossen. Dat had ik duidelijk mis.
Dat knulletje gisteravond had het over dat ik 3 km van de centrale zit ... ach, dat kàn kloppen dus dat zal dan wel.
Ik lees overal verhalen over 'op een kortere kabellus zetten' (zodat de afstand korter wordt) en 'in de centrale een ander aderpaar gebruiken' (zodat signaal sterker wordt) en dergelijke dingen maar die opties kreeg ik dus gewoonweg niet. Het was een kwestie van een nieuwe EB en anders niks ...
Vragen over hoe het kan dat mijn intrainwaardes elke keer weer veranderen werden niet beantwoord of afgedaan met 'volslagen normaal'. En zelfs een doodgewone kabelmeting was 'onnodig' ... Ja, wat moet ik daar als 'dom' klantje dan nog tegenin brengen als ook nog eens blijkt dat dat schatje niet van plan is om normaal naar mijn verhaal te luisteren zodat ik zo rustig mogelijk kan proberen te praten (wat mijn verstaanbaarheid nou eenmaal een heel klein beetje ten goede komt)?!

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 21:24 

Ik vind het toch jammer hoe KPN met dit probleem omgaat hoor.....

De klant heeft nu eenmaal lichamelijke beperkingen, en geloof me ik weet wat dat is, maar KPN is een meester in het afhouden van de boot..
Je mag wel braaf elke maand betalen, en zelfs teveel in dit geval, maar er komt geen structurele oplossing.
Sterker nog, er wordt helemaal geen moeite gedaan om het op te lossen.

Bellen met de helpdesk is waardeloos, als je moeilijk spreekt hebben ze geen tijd (of geen zin?) om moeite te doen om naar je te lusiteren.

Maar ja, je bent klaar met KPN maar wat dan?
Je zit klem en daar maken ze dankbaar gebruik van.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 11 okt 2008 01:49 
Site Admin

Sorry maar ik ga nu toch even tegen u in dieco. Kpn heeft best redelijk wat gedaan om het probleem op te lossen. Ook daarom heen heeft u VEEL hulp gehad om het beter te maken. In praktijk haalt u nu 6mb maar 8 hoort de contractuele bitrate te zijn. Het verschil is in mijn ogen "slechts" 2mb. Op een afstand van 3 kilometer vind ik het nog knap dat ze 6mb hebben kunnen realiseren.

U zegt dat kpn helemaal niets doet om het op te lossen, maar als je dit topic uitpluist heeft webcare terdege wel diverse acties ondernomen om het "beter" te maken. Voederbietel heeft voor u zelfs nog kosteloos alles opnieuw aangelegd (hulde daarvoor!)

In mijn optiek is dit het maximale dat er uit te slepen is, als u zegt dat dit niet voldoende is raad ik u aan om een andere ispèr te nemen gezien kpn nooit meer zal kunnen doen als dit. Sorry voor de mischien in andermans ogen "evil words" maar er zijn gevallen die nog vele malen erger zijn, diverse voorbeelden zijn op dit forum te vinden.

@robért: Lichamelijke beperkingen heeft niets te maken met wat technischs haalbaar is en wat niet, eens?

Groet Marcel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 11 okt 2008 07:19 

@dinco
Als je 3km van de centrale woont is er bijna geen eer aan je snelheid te halen en de snelheid wat je nu heb is voor deze lengte en afstand zelfs zeer goed.
Bij welke provider voor adsl je ook zit of neemt, niemand kan je meer bieden en een andere EB kan hier ook niets betekenen.
Of neem anders de kabel of een schotel. :wink:

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 11 okt 2008 08:36 

Wacht even ... ik heb al gezegd dat het inderdaad kan kloppen dat ik (te) ver van de centrale af zit.
En ik heb ook niks negatiefs gezegd over de service van webcare ... en Voederbietel kan wat mij betreft al helemaal niet meer stuk.
Ik heb ook al aangegeven dat ik bij Planet tevreden was met m'n snelheid en dat kan ik nu (nu ik weet dat alles hier in huis goed is aangesloten) ook zijn.
Ik vind alleen dat KPN niet op een normale manier met mijn vraagstelling is omgegaan ... en daar blijf ik ook bij.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 11 okt 2008 10:54 

KPN heeft toch nog helemaal niets gedaan?
Voederbietel is toch geen KPN medewerker?

KPN heeft de lijn van afstand doorgemeten en verteld dat het er niet zo goed uit zag.

Internetten via de schotel?
En dan 8Mb snelheid halen?
Dat is niet mogelijk lijkt mij, ok misschien wel mogelijk maar niet betaalbaar.

En Marcel234, zelf krijg je ook te weinig en dat is een schande en bedrog, nu krijgt er iemand 2 Mb te weinig en dat is dan maar normaal?
Is dat niet een beetje met twee maten maten?

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 11 okt 2008 12:29 

Voederbietel is inderdaad 100% zeker geen KPN medewerker.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 11 okt 2008 14:02 
Site Admin

Klopt robért, maar er zitten twee verschillen in. Bij dieco is de afstand 3 (lees 3) kilometer en dan kun je vergif er op innemen dat 6max het haalbare is. Ik zit op 1323 meter en ik had al 16mb gehad en dus weet ik dat het mogelijk is. Webare heeft terdege wel hulp geboden als je het topic terug leest (heb ik gisteren gedaan, alle 7 pagina`s).

Dan kun je nog wel 10 pagina`s volkladderen maar er komt geen kilobit meer bij en dan? je kunt het onmogelijke niet mogelijk maken. Dan rest dieco te kiezen op wat henkw al zegt, blijven en "shut up" of kiezen voor een andere ispèr, meer opties zijn er simpelweg niet.

Groet marcel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 11 okt 2008 15:31 

marcel234 schreef:
Klopt robért, maar er zitten twee verschillen in. Bij dieco is de afstand 3 (lees 3) kilometer en dan kun je vergif er op innemen dat 6max het haalbare is.

Hmm ja ja, en dezelfde vent die me die afstand gaf was ook degene die me vertelde dat het kon gebeuren dat mijn EB op 7 zou intrainen. Met andere woorden: dat is dus wèl mogelijk!

marcel234 schreef:
Ik zit op 1323 meter en ik had al 16mb gehad en dus weet ik dat het mogelijk is. Webare heeft terdege wel hulp geboden als je het topic terug leest (heb ik gisteren gedaan, alle 7 pagina`s).

Webcare heeft een monteur aangeboden, ja. Dat is ook het probleem niet. Dus als één enkele persoon één enkel advies geeft, vind jij al dat KPN alles heeft gedaan?!?! Grappig ...
Het is dus heel normaal dat ze vragen die ik niet stel wel beantwoorden en vragen die ik wèl stel niet beantwoorden ... Goed dat ik dat even weet :wink:

marcel234 schreef:
Dan kun je nog wel 10 pagina`s volkladderen maar er komt geen kilobit meer bij en dan? je kunt het onmogelijke niet mogelijk maken. Dan rest dieco te kiezen op wat henkw al zegt, blijven en "shut up" of kiezen voor een andere ispèr, meer opties zijn er simpelweg niet.

"Volkladderen"?!?! "Blijven en shut up"?!?!

Geloof me, ik heb zelf ook heel wat informatie gelezen op internet en ik weet dat er wel degelijk mogelijkheden zijn.
Misschien niet heel veel, maar ze zijn er wel.
Dat KPN die blijkbaar niet wenst toe te passen, is een heel ander verhaal ...

Jij vindt dat KPN genoeg heeft gedaan en ik ben het daar absoluut niet mee eens.
Status quo, dus ik ga nog even lekker buiten van de zon genieten.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 11 okt 2008 15:45 
Site Admin

Dan gaan we dus oeverloos door over 1mb? knap, wees eerlijk dieco, dat schiet toch niet op? als we nu praten over een tekort van 5mb ala, maar 1mb vind ik neigen naar "muggesifterij" om eerlijk te zijn.

We moeten dit als forum rationeel bekijken. Wat is haalbaar en wat niet. wat zijn de mogelijkheden en wat niet (enzo) la we 7 pagina`s door spitten kan je niet anders tot een conclusie komen dat hoger niet mogelijk is. Dan kan je dit topic laten uitgroeien tot 14 pagina`s maar mijn voorspeling is dat er geen kilobit bij zal komen.

Wees gerust, ik laat hem ook open, maar vind wel dat er dan niet gericht op kpn gevuurt moet worden omdat hun, hun "best" niet doen. webcare heeft iets gedaan, voederbietel heeft genoeg gedaan en dan? psies, dan houdt het verhaal ergens op toch?

Groet Marcel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 11 okt 2008 16:11 

Beetje een vreemde manier van zaken doen met Marcel234 lijkt mij.

Opeens worden we beticht van "volkladderen" en andere ongein.
Het gaat niet over zijn eigen verbinding dus moeten we niet zo zeuren en krijgen zelfs "shut up" voor de kiezen....

Iemand krijgt niet waar hij of zij voor betaald, dat is toch niet netjes?
En wat heeft KPN dan gedaan met deze zaak?
Een beetje vanaf afstand gekeken en verder niets.
Voederbietel heeft de bekabeling goed gemaakt en dat is echt geweldig maar hij is niet van KPN.

Gaan we opeens over de afstand beginnen.....
Waarom komt KPN daar dan niet meteen mee?
Is het nu opeens een uitvlucht geworden om de zaak maar weer op de klant af te schijven.
Zoals altijd......

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 11 okt 2008 19:51 
Site Admin

Lezen is een vak robért, nogmaals, er zit een wezenlijk verschil tussen het tekort komen van 5mb of 1mb, en (lezen svp) ik was 8 weken ingetraint op 16mb en nu ineens niet meer. Kortom bij mij is het klip en klaar wel te realiseren en bij dieco overduidelijk niet.

gáán we weer, wat moet kpn er nu aan doen, de wijkcentrale dichter bij zijn huis bouwen dan maar? je leest hier dagelijks, en ook dit topic robért, en je weet dat er niet meer is uit te persen dan dit. waarom moeten we dan nog langer erover door blijven gaan terwijl je weet dat er niet meer is, dat snap ik even niet.

Dat kpn mensen besodenmieterd met abbonementen weet iedere lezer onderhand wel hier. Er is (ik meen te weten correct my if aim wrong) dieco een downgrade aangeboden. Dus ook hier is dieco niets meer dan een andere klant schrijver hier dit met een soortgelijk probleem zit.

maar goed, ik zou zeggen, puzzel fijn door, ik ben er wel klaar mee. Ik sluit niets en als jullie denken dat er toch meer is te behalen go ahead. Ik verzeker je dat over 5 pagina`s er nog steeds geen ander resultaat is.

p`s. je moet dingen niet uit zijn context halen roért, ik zei alleen er nog tig pagina`s volgekladdert kunnen worden, maar dat het niks uithaalt thats all. en ik bedoel met volkladderen dat het berichten worden die niets terweeg zullen brengen, geen snelheidsverhoging niets. Dit forum is bedoeld om problemen op te lossen, en als dat niet lukt hoort er dus ergens een punt te zitten eens?

Groet marcel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 12 okt 2008 09:15 

Ik bedank jullie bij deze allemaal voor de hulp en adviezen.
Ik wil niet dat er irritatie ontstaat dus zet er maar een mooi slot op.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 12 okt 2008 10:11 

Eigenlijk is het 'n beetje triest hoe we hier met elkaar omgaan, is het niet???
Het forum is om problemen op te lossen !!, maar mag ik stellen dat ong 98% van de "problemen" van vandaag de dag te maken hebben met hoe de helpdesk ons van dienst is??
We worden afgescheept met "dat kan niet", terwijl het achteraf wél blijkt te kunnen.
We worden opgescheept met "ja, dat kan", terwijl het achteraf niét blijkt te kunnen.
Hoe lang is het al geleden dat hier iemand schreef:"bedankt mensen, het werkt nu".
Als er écht iets aan de hand is, dan is het wachten op de afdeling "webcare" die hier misschien iets verstandigs over kan zeggen.
Jammer hoor.
Ik ben hier héél veel geweest en heb veel van mijn frustratie's kwijt gekund, maar het gaat nog steeds niet zoals het ooit wél eens heeft gegaan.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 110 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]