Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 23 nov 2024 18:51

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 04 sep 2008 20:00 

kan iemand mij haarfijn uitleggen hoe ik een netwerk kan maken zodat ik beneden op me popcorn in me pc boven kan komen om beneden via de popcorn dvd's en dergelijke te bekijken.

ik weet dat ik dan op de pc boven een gedeelde map moet hebben met daar alle bestanden erin. Maar ben alleen nog niet zover dat de pc en de popcorn mekaar zien.

alvast bedankt voor de moeite.

groetjes mark

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 04 sep 2008 20:38 
Site Admin

What in the bloody name is popcorn? :lol: Ik dacht dat je bedoelde popcorn om op te eten, maar welicht kan jij ons uitleggen wat dat is, wie weet kunnen wij je een handje op weg helpen.

Groet Marcel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 04 sep 2008 20:43 
Site Admin

Oke, weet nu via google wat het is, het is dus een gewone mediaplayer. zorg er voor dat je popcorn/mediaplayer en je pc in dezelfde werkgroup zitten. je werkgroep naam vind je in altans vista via: start computer rechtermuisknop en daaronder zie je het staan en kan je het ook wijzigen. neem die zelfde werkgroepnaam ook op in je popcorn/mediaplayer.

Ik weet bijna zeker dat je een cd erbij hebt gekregen en draai die even, dat bevat waarschijnelijk en tool om er voor te zorgen dat al je foto,s/video,s/films gestreamd kunnen worden naar je popcorn/mediaplayer.

Dit was het wel zo`n beetje, echt heel moeilijk is het niet. Ik ga er vanuit dat je ook een handleiding bij je popcorn/mediaplayer hebt, lees die ook even goed na, en lees onderstaande ook even!

http://www.computertotaal.nl/web/Artikelpaginas/Test-artikel/Popcorn-Hour.htm?2606

Groet Marcel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 04 sep 2008 22:10 

ik moet hem nog bestellen maar wou eerst weten of het uberhaupt mogelijk was voor ik dat ding aanschaf. Nu weet ik dat het gaat en kan ik hem met een gerust aanschaffen.

Alvast bedankt voor de moeite.

Hoop dat ik eruit kom en anders plaats ik wel weer een berichtje :D :D

groetjes mark

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 08 okt 2008 19:01 

zo hij is besteld nu nog even geduldig wachten tot eind van de maand. ken ik ondertussen een cat5 netwerkkabel trekken naar de experiabox. ben benieuwd of het me allemaal gaat lukken

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 19:54 

Ik heb uiteindelijk toch besloten geen popcorn te nemen vanwege ze slechte watmte afvoering. Ik heb nu een Tvix M-6500 gekocht. Alleen ik snap er geen bal van hoe ik nou een netwerk moet aanleggen .

Zou iemand het me stap voor stap kunnen uitelleggen ik draai xp sp3.

alvast bedankt voor de moeite

groetjes mark

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 21:18 

Zit er dan niet een of andere handleiding bij?

Heb je nu al een netwerkje liggen?

Als je helemaal vana nul begint is er vast wel ergens een handleiding te vinden hoe dat precies moet.
Echt alles stap voor stap uitleggen is heel wat werk en hangt er wel van af wat er allemaal op moet werken.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 21:46 

ik heb de draden getrokken en aangesloten. Op me pc een netwerk gemaakt maar zie bij netwerk verbindingen geen extra icoon staan. Heb de werkgroep naam thuis genoemd en dan me pc BOVEN genoemd

En een handleiding mhhh die beknopt zich tot het aansluiten ervan maar niet echt een goede uitleg over het bij een netwerk aanmelden en de mappen beneden zichtbaar te maken. En dat ik dvd's en foto's en muziek naar beneden kan streamen.

Ben niet onhandig met een pc maar dit gaat even me pet te boven.

Alvast bedankt

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 22:44 

Je hebt één PC en dat media apparaat?

Je moet inderdaad een werkgroep aanmaken maar kan je dat ook in de Tvix M-6500 instellen?
Heeft de Tvix een IP-adres gekregen van de EB of heb je deze vast ingesteld?
Kan je deze Tvix "pingen"?

Ik ga eens de online handleiding lezen, als die er is, wie weet kan ik je verder helpen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 11 okt 2008 00:02 

dat klopt ik heb boven een pc staan en beneden de mediaplayer, je kan de mediaplayer zelf een ip adres laten maken of een statisch adres geven ik heb hem er zelf een laten kiezen. en dan kan je nog kiezen voor dchp ofzo iets. maar ik heb nergens iets kunnen vinden over een werkgroep, alleen uit welke mappen hij dan gaat weghalen.

na het ingeven van een ip adres kan je pingen dan geeft hij aan 5 van 5 ok en dan kan je daarnaast op nog een functie dat heet iperf klikken en dan geeft hij aan failed.

het lampje van de netwerkkabel op de EB brand continu en knippert niet zoals de pc maar dat zal wel komen omdat er geen overdracht is.

zal hierbij wel even een link geven van de handleiding
ftp://ftp.dvico.com/Manual/TViX/M6500/TViX_M6500_Dutch.pdf

Hoop dat je me verder kan helpen.

Alvast bedankt

Groetjes Mark

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 14 okt 2008 20:19 

het is me gelukt, het leek moeilijker dan het was. Dus mocht iemand een keer vragen hebben over de tvix M-6500A. En er niet uit komt om ze bestanden naar beneden te streamen via de experiabox, of door te sturen naar beneden en ze daar op de harde schijf op te slaan mail me gerust en ik zal je het haarfijn uitleggen.

bedankt voor de info allemaal.

groetjes mark

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 15 okt 2008 07:45 

Fijn dat het gelukt is, dan kunnen we het onderwerp sluiten

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]