Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 23 nov 2024 18:51

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 23 mei 2008 17:32 

Beneden in de woonkamer heb ik PC. Bedraad aangesloten op de experiabox. Systeem windoxs XP.
Boven in de studeerkamer staat een laptop. Eveneens windows XP. Hoe kan ik deze laptop draadLoos in contact brengen met de bedrade PC beneden? Dus zowel m.b.t. internet als de bestanden op de PC?

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 23 mei 2008 18:15 
Site Admin

U gaat in de bedrade laptop naar zoeken>personen en computers. typ de naam van de laptop in die u aan de laptop gegeven hebt. zorg wel de zowel de laptop als de desktop beide dezelfde werkgroepnaam hebben! Vervolgens op zoeken drukken en u laptop zal zich vanzelf kenbaar maken. Sleep de icoon naar het buroblad en delen maar!. deze zelfde protocol voert u ook uit op de desktop en klaar is kees.

Groet Marcel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 25 mei 2008 12:18 

Dag Marcel,

Misschien doe ik iets fout...maar het lukt niet. Bovendien is de desktop bedraad, maar de laptop juist draadLOOS.
Beide hebben dezelfde werkgroepnaam 'MSHOME.' De desktop heb ik 'Grote PC' genoemd en de laptop gemakshalve 'Laptop'. Ze hebben ook beide een letter-cijfercode (door de fabriek ingegeven?).

Zowel vanaf de bedrade desktop als vanaf de draadloze laptop heb ik geprobeerd via uw advies de computers met elkaar in contact te brengen. Het lukte niet.

De laptop geeft echter wel aan dat er een draadloze netwerkverbinding is (variërend tussen de 2 en 12 mb) met een icoontje en een letter-cijfercombinatie die ik niet ken (van de buren?).

Wat doe ik fout?

Groet Jody van Kleef

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 25 mei 2008 18:50 

eerst stap voor stap
op beide pc is dus internet aan wezig
zo ja ook via je eigen router (dit kan je controleren door je iegen router even uit te schakelen)
en dan kijken of je nog internet hebt
dan op beide pc een map aan maken die noem je bijvoorbeeld de deelmap
op deze map met de rechter muisknop klikken en dan de optie delen doen
dan zou je bij bijde pc het ipx/spx protocol in de netwerk omgeving er nog bij kunnen instaleren
en dan netbios via dat protocol inschakelen
dit scheeld voor de zichtbaarheid van je pcs in het netwerk

of om het in zijn geheel makkelijk te maken download dit programma teamviewer hier http://www.teamviewer.com/nl/index.aspx
installeer het op beide pc en je kan via de idd van de ene pc en paswoord inloggen op de andere
wel even een paswoord opgeven tijdens de installatie
en je kan zo de gehele pc bekijken bestanden over plaatsen enz
het programma werkt vrij gemakkelijk en werkt ook door firewalls heen dus is uitermate geschikt om mensen op afstand te helpen
dus een tip voor die geen die veel vrienden en kennissen helpen met hulp op afstand
tevens is dit makkelijker te gebruiken als remote desktop

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 25 mei 2008 19:08 

Moeilijk.................
Het kan echt vanalles en nogwat zijn.
Welke EB is het, de siemens of de thomson???
Staan er firewall's aan, zijn er spelletjes geinstalleerd die virtuele netwerkkaartjes hebben geplaatst????
De simpelste oplossing is ( en ga ik heel hard vloeken in een kerk) om op allebei de computers het programma "networkmagic" te downloaden en te installeren.
Dit is een shareware-programma wat na 30 dagen enkele functie's verliest, maar wel gewoon blijft werken.
Programma uitvoeren en als het goed is heb je binnen de kortste keren een netwerk aan de praat.
Via dit programma kom je er waarschijnlijk ook wel achter waarom er eerst geen verbinding gemaakt kon worden.
Mocht de EB plots gaan resseten zoek dan even op dit forum naar het woord "networkmagic"en je zult enkele berichten van mij tegenkomen.
Het hoeft niet fout te gaan, maar ik heb er 'n hoop last van gehad bleek achteraf.
Ook ik kreeg het niet voor elkaar om een netwerk te maken, maar ben er via dit programma wel achter gekomen waarom het "gewoon" niet ging.

succes.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 26 mei 2008 07:18 

Jody van Kleef schreef:
Dag Marcel,

Misschien doe ik iets fout...maar het lukt niet. Bovendien is de desktop bedraad, maar de laptop juist draadLOOS.
Beide hebben dezelfde werkgroepnaam 'MSHOME.' De desktop heb ik 'Grote PC' genoemd en de laptop gemakshalve 'Laptop'. Ze hebben ook beide een letter-cijfercode (door de fabriek ingegeven?).

Zowel vanaf de bedrade desktop als vanaf de draadloze laptop heb ik geprobeerd via uw advies de computers met elkaar in contact te brengen. Het lukte niet.

De laptop geeft echter wel aan dat er een draadloze netwerkverbinding is (variërend tussen de 2 en 12 mb) met een icoontje en een letter-cijfercombinatie die ik niet ken (van de buren?).

Wat doe ik fout?

Groet Jody van Kleef

Als je met de WPA code de draadloze verbinding op zet dan zou je evt signaal van de buren kwijt moeten zijn.Dit lijkt me de eerste stap te doen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 26 mei 2008 10:25 

Bedankt voor jullie reactie. Misschien ben ik in mijn eerste bericht niet duidelijk geweest.
De bedrade desktop heeft internet.
De draadloze laptop heeft geen internet, maar vangt wel een signaal van een netwerk op.
Ik ben niet blond :) maar wel een meisje. Snap redelijk veel van computers, maar niet alles. Dus als jullie een oplossing weten, dan inderdaad graag 'stap-voor-stap'.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 26 mei 2008 11:12 

Jody,

Kom nou eens met wat info over de E(xperia)B(ox).
Is het de zilvergrijze siemens of de zwarte thomson???

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 26 mei 2008 16:05 

Hierbij een stap voor stap uitleg over het configureren van een netwerk. Misschien kun je er wat mee....http://www.niele.nl/tutorials/network/

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 27 mei 2008 18:49 

Een zilvergrijze box.....

Dus Siemens neem ik aan.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 27 mei 2008 18:51 

De tutorial zal ik morgen bekijken.
Bedankt €dj€.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 28 mei 2008 20:17 

Jody,
Hier haak ik even af, want ik heb dan wel een grijze Siemens gehad, sinds de laatste update is er schijnbaar 'n boel verandert.
Het enige advies wat ik je kan geven is: networkmagic downloaden en installeren.
De download met een memorystick op je laptop zetten en het ook daar installeren en er zo achter komen hoe het in elkaar stak.

Groet, Joop.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]