Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 23 nov 2024 19:15

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 02 apr 2008 19:17 
Offline

Geregistreerd: vr 28 maart 2008 13:22
Berichten: 5
Woonplaats: Schiedam
Sinds de laatste "geweldige" firmware upgrade is het voor mij niet meer mogelijk de lokale IP settings aan te passen in mijn grijze experiabox. (dit kwam allemaal na een dag geen telefoon te hebben en ik mijn experiabox moest factory defaulten.

Lekker belangrijk zul je denken, het geeft echter wel problemen als je (tele)werk ook de reeks 192.168.2.x in gebruik heeft.

Gevolg: geen telewerk meer. Planet doet er dus weer goed aan mee het file probleem op te lossen.

Heeft er iemand een oplossing om de lokale IP reeks toch aan te passen? (liefst naar 192.168.200.x)

Als ik een backup van de experiabox terug zet doet de telefonie het niet meer, dus dat is geen optie.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 03 apr 2008 07:30 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
DHCP van de Siemens uitzetten en een router er achter hangen waar je wel de IP-adressen kan aanpassen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 03 apr 2008 10:28 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
Marcel schreef:
DHCP van de Siemens uitzetten en een router er achter hangen waar je wel de IP-adressen kan aanpassen.


Is een goede oplossing.
Maar wel jammer dat ze het vrijlaten van je eigen IP-range blokkeren.
Wat zou daar het nut van zijn? Meer uniformiteit voor de helpdesk?
Als je via de telefoon even "in" de EB wilt kijken en de klant weet niet hoe dit moet?
Nu is altijd het IP adres van de EB gelijk want je kan het niet wijzigen.

Met de komst van mijn NSLU2 toen had ik de range ook anders gezet, was reuze makkelijk.

_________________
..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 03 apr 2008 21:07 
Offline

Geregistreerd: vr 28 maart 2008 13:22
Berichten: 5
Woonplaats: Schiedam
Allemaal leuk en aardig, maar dan moet ik nog een extra router gaan kopen.
Ik wil juist van alle kabels en kastjes af, krijg ik dit weer.

Bij de helpdesk weten ze ook niet waarom dit niet meer gewijzigd kan worden.

Mijn klacht is naar de klachtenafdeling gestuurd, wat die er mee gaan doen is een groot vraagteken.
Is de experiabox niet via telnet benaderbaar of zo?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 03 apr 2008 22:43 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
Ik denk dat een evenetuele toegang via telnet helemaal niet kan.
Dat hebben ze vast dicht gemaakt.

Ik ben ook bang dat de "klachtenafdeling" er niet veel mee zal doen.....
Je krijgt vast een prachtig mooi ontwijkend antwoord maar geen oplossing.

_________________
..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 05 apr 2008 23:37 
Offline

Geregistreerd: vr 28 maart 2008 13:22
Berichten: 5
Woonplaats: Schiedam
Is het misschien mogelijk het backup bestand te bewerken en het daarna te restoren?

Ik heb ook nog een backup bestand van de vorige firmware. Als ik die restore heb ik weer de goede lokale IP settings, alleen kan ik dan niet meer bellen. Weet iemand toevallig of dit met wat instellingen werkzaam te maken is?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 06 apr 2008 17:17 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
oli-4 schreef:
Als ik die restore heb ik weer de goede lokale IP settings, alleen kan ik dan niet meer bellen. Weet iemand toevallig of dit met wat instellingen werkzaam te maken is?
Met de nieuwe firmware wordt het VoIP gedeelte gescheiden van het internet en iTV breedband. Je SIP-account wordt dan aangepast, dus zal VoIP met oude firmware niet meer gaan werken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 07 apr 2008 12:10 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Zijn ze dan nu eindelijk zover dat Qos echt zou moeten gaan werken ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 07 apr 2008 17:00 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
De toekomst zal het uitwijzen. :wink:

Overigens gaan de 1,5Mb abo's niet gelijk over naar de nieuwe firmware, dit zal pas over enkele maanden gebeuren. Vraag mij niet waarom.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 08 apr 2008 08:08 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
Marcel schreef:
Overigens gaan de 1,5Mb abo's niet gelijk over naar de nieuwe firmware, dit zal pas over enkele maanden gebeuren. Vraag mij niet waarom.


Zoiets doen ze echt niet in één keer.
Stel je voor dat er toch iets helemaal verkeerds zit in zo'n nieuwe firmware.....
Nee, per regio is veel verstandiger.
Na elke update bellen er vast mensen met de Helpdesk, nu is dat in toom te houden.

_________________
..


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 36 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling