Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu zo 29 dec 2024 15:48

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 10 jan 2008 21:23 
Offline

Geregistreerd: wo 08 aug 2007 16:39
Berichten: 7
Woonplaats: jubbega
Vanaf de installatie door KPN 2 jaar geleden valt de lijn vaak uit. KPN heeft mij nu laten weten dat InternetPlusBellen op mijn huisaansluiting niet storingvrij te maken is. Dus terug naar analoog of ISDN plus ADSL.
Wie heeft hier ervaring mee en kan KPN dit zomaar doen ?


Laatst bijgewerkt door juano op vr 11 jan 2008 22:03, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 10 jan 2008 22:06 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
wil je het onderwerp even aanpassen.
lijkt nu alsof kpn geheel stopt met ipb en dat is volgens mij nog niet aan de orde :wink: .
vervelend voor jou dat ipb niet te realiseren is.
hoever woon je van de wijkcentrale; indicatie is te krijgen via http://pcdb.bbned.nl/

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 10 jan 2008 22:59 
Offline

Geregistreerd: vr 04 jan 2008 11:48
Berichten: 2
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt bij mij circa 1365 meter.

Is deze afstand dan wat of is het ook te ver ........gewoon maar een vraag :oops:

_________________
The best way of life is sidecar drive


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 10 jan 2008 23:23 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
benjo schreef:
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt bij mij circa 1365 meter.

Is deze afstand dan wat of is het ook te ver ........gewoon maar een vraag :oops:

een goede lijn moet bij deze afstand geen enkel probleem te zijn.

Afbeelding

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 11 jan 2008 00:57 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
juano schreef:
Vanaf de installatie door KPN 2 jaar geleden valt de lijn vaak uit. KPN heeft mij nu laten weten dat InternetPlusBellen op mijn huisaansluiting niet storingvrij te maken is. Dus terug naar analoog of ISDN plus ADSL.
Wie heeft hier ervaring mee en kan KPN dit zomaar doen ?


Wat had je voordat je over ging naar IPB?
Als het niet goed werkt kan ik me voorstellen dat KPN met deze oplossing komt.
Ik mag toch aannemen dat dit in goed overleg is gegaan?
Ze hebben toch wel al van alles en nogwat gedaan om het goed te krijgen?

En waarom wil je zelf vasthouden aan iets wat niet goed kan werken?

Ik zou proberen om terug te gaan naar analoog en dan als schadeloosstelling een jaar of langer gratis internet te verkrijgen.... 8)

M.v.g,
Robèrt

_________________
..


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 11 jan 2008 22:10 
Offline

Geregistreerd: wo 08 aug 2007 16:39
Berichten: 7
Woonplaats: jubbega
benjo schreef:
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt bij mij circa 1365 meter.

Is deze afstand dan wat of is het ook te ver ........gewoon maar een vraag :oops:



De afstand tot de centrale is 1293m1. Volgens KPN is het signaal bij mij thuis perfekt. Het systeem werkt ook perfekt totdat het uitvalt. Uitvallen betekent een dode lijn die alleen tot leven komt door kortstondig de voeding van de EB te onderbreken. Soms maanden lang een perfekte lijn dan weer maanden lang 1, 2 soms 3x per dag een dode lijn.
Ik heb het vermoeden dat het probleem in de KPN-lijn zit en daardoor bij elke provider dezelfde storing moet verwachten. KPN zegt zelf al dat terug naar adsl plus isdn alleen de telefoon niet uit zal vallen.


Laatst bijgewerkt door juano op vr 11 jan 2008 22:23, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 11 jan 2008 22:21 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
Hebben ze je EB al een keer vervangen?
Een "dode lijn" verhelp je toch niet met het uit- en aanzetten van een EB?

Vreemd dat ze de handdoek in de ring gooien zonder eerst van alles en nog wat uit te testen.

M.v.g,
Robèrt

_________________
..


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 12 jan 2008 09:04 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Welke stappen heeft KPN tot nu toe ondernomen om te komen tot de oplossing van het probleem,resp waar baseert men hun uitspraak op ?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 12 jan 2008 22:51 
Offline

Geregistreerd: wo 08 aug 2007 16:39
Berichten: 7
Woonplaats: jubbega
Maarten schreef:
Welke stappen heeft KPN tot nu toe ondernomen om te komen tot de oplossing van het probleem,resp waar baseert men hun uitspraak op ?


De EB is al 3 maal vervangen. Er is thuis al een nieuwe kabel getrokken en alle verbindingen zijn nagelopen. Er zijn al vele metingen thuis en in de centrale uitgevoerd en accoord bevonden. Het wifi deel van de EB is uitgeschakeld en door mij vervangen door een airport extreem (Apple). Nu heb ik op advies van de TD een schakelklokje geplaatst dat s'nachts kortstondig de voeding van de EB onderbreekt. Volgens mij zou KPN beter een relais kunnen plaatsen dat de storing detecteert en de EB voeding kortstondig onderbreekt.


Laatst bijgewerkt door juano op zo 13 jan 2008 16:54, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 12 jan 2008 23:55 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Ik zou serieus overwegen om hun voorstel te accepteren om zo meer inzicht te krijgen.

Wat zeiden ze op jouw idee :?:


Laatst bijgewerkt door Maarten op ma 14 jan 2008 07:59, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 13 jan 2008 02:41 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
Een schakelklokje gebruiken om de EB even van de spanning af te halen noem ik absoluut geen oplossing........
Als deze EB ook al drie keer is vervangen zit de fout echt bij KPN.

Blijkbaar komt het niet meer goed en zou ik kiezen voor iets anders.
Uiteraard wel op kosten van KPN..... 8)

M.v.g,
Robèrt

_________________
..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 26 jan 2008 20:54 
Offline

Geregistreerd: zo 06 jan 2008 01:44
Berichten: 23
Ik zou hier niet zomaar genoegen mee nemen.
Vragen of je wel in het dekkingsgebied valt, en nogmaals de lijn laten doormeten.
Weet je echter wel zeker of je geen storingen hebt met je stroomsignaal?
Zijn er ook KPN medewerkers bij je thuis geweest?


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling