"Er is een probleem gevonden tijdens het configureren van je draadloze instellingen. Klik op 'volgende' om het probleem op te lossen."
Dan het volgende schermpje geeft opdracht om contact op te nemen met de KS van Planet voor ondersteuning. De meneer aan de telefoon geeft aan om gedraad te controleren of mijn sleutel goed staat ingesteld. Dit is inderdaad het geval. Toch kan ik geen verbinding maken. Hoe kan dit? Wat moet ik doen?
Het probleem lijkt dus te zitten in de Adapter instellingen, want die zijn "mislukt". Hoe pak ik dit aan?
gezien dat dus niet werkt
ik vind het al heel wat dat de instalatie cd van de experian box op windows 2000 werkt
en ik in het verleden met zon zelfde probleem ben opgezadelt
en ik dus via de help desk (waar dus ook het stukje hierboven naar verweist)het probleem wel heb weten op te lossen
via instellingen via dos promt
hier moesten enkele codes worden ingevoerd (welke is mij onbekend)
tevens is er nog 1 mogelijkheid dat is in de experian box de incryptie uit te zetten dus tijdelijk onbeveiligt netwerk maken
om zo doende te controleren of de hard were wel goed werkt
als je op deze manier wel internet kan verkrijgen is daarna de volgende stap de juiste incryptie code te zoeken
die werkzaam zou kunnen zijn met windows 2000
en messchien heb je aan deze linkjes nog wat om het uit te vinden hoe het zou horen te werken
http://www.mxstream.nl/support/technischevragen-gigaset108.html#106
dit is ook wel een leuk stukje
De ADSL Wireless modem is besturingssysteem onafhankelijk. Voorwaarde is echter dat de computer beschikt over een ethernet aansluiting. KPN biedt echter ondersteuning aan Windows 98SE, Windows ME, Windows 2000 (minimaal service pack 3) en Windows XP (minimaal service pack 1).
of deze
3.7. Door welke besturingssystemen wordt de KPN Experia Box ondersteund?
Hoewel elke computer met een ethernet(netwerk)aansluiting geschikt is, biedt KPN alleen ondersteuning voor Windows besturingssystemen vanaf Windows 98 Tweede Editie.
Let op: voor de USB adapter moet SP4 bij Windows 2000 en SP2 bij Windows XP geïnstalleerd zijn.
dit is ook wel leuk
3.24. Ik heb nog een oudere Wireless USB adapter (SpeedTouch 120 of SpeedTouch 120g) Kan ik deze gebruiken in combinatie met de KPN Experia Box?
Ja, de SpeedTouch 120g biedt dezelfde mogelijkheden als de Gigaset USB Adapter 108. (Uitgezonderd de verhoogde snelheid.) Voor de SpeedTouch 120 gelden een aantal beperkingen. Deze worden hieronder vermeld en gelden bij gebruik dan voor het gehele draadloze netwerk:
De eerste SpeedTouch 120 adapters hebben maar 11 kanalen
De SpeedTouch 120 ondersteund alleen de 802.11b standaard waardoor bij gebruik de draadloze snelheid van uw draadloze netwerk omlaag gaat
De SpeedTouch 120 ondersteund alleen WEP 64bit of 128bit encryptie waardoor uw draadloze netwerk minder veilig is
dit is helemaal intresant en bevestigt dan ook het dos verhaal van hier boven
4.5. Ik kan niet surfen via de KPN Experia Box?
Voer eerst de controles uit van V&A 1.10, 1.11 en 1.12 uit. Naast de tijdsaanwijzing in de taakbalk bevindt zich een icoontje in de vorm van een trapje wat het niveau aangeeft van het signaal, het aantal groene of gele streepjes geeft het signaalniveau aan. Als er totaal geen groene of gele streepjes aanwezig zijn, bent u buiten het bereik van de KPN Experia Box. Voer eventueel een ping test uit naar de KPN Experia Box, zie V&A 4.3. Vult u achter het adres een -t in (ping 192.168.2.1 -t), dan wordt er continue een ping verstuurd. Laat dit DOS-venster openstaan. Door nu met de laptop, welke uitgerust is met de Gigaset USB Adapter 108, rond te lopen kunt u zien wanneer de dataverbinding wegvalt (Time-out bij opdracht) Als u weer binnen het bereik van de KPN Experia Box komt zijn er twee mogelijkheden:
1.Standaard wordt de KPN Experia Box uitgerust met WPA encryptie, hierdoor zal de verbinding na terugkeer binnen het bereik van de KPN Experia Box veelal niet vanzelf weer gaan lopen. U zult binnen het bereik van de KPN Experia Box de Gigaset USB Adapter 108 software uit en aan moeten zetten. Dit doet u als volgt:
Dubbelklik op het icoontje Gigaset WLAN Adapter Monitor op uw bureaublad
Klik linksonder in het venster Gigaset WLAN Adapter Monitor op de knop Radio aan. (let op! Deze knop geeft de actuele situatie weer)
Klik na +/- 5 seconden op dezelfde knop, deze heet nu Radio uit
Open het venster met de opdracht ping 192.168.2.1 -t, na enkele seconden zal er weer antwoord komen van de KPN Experia Box
2. Heeft u via "Mijn KPN" op
http://www.kpn.com geen encryptie of WEP encryptie ingeschakeld dan krijgt u vanzelf weer antwoord van de KPN Experia Box
De pingtest is betrouwbaarder dan de signaalsterkte grafiek in de software van de Gigaset USB Adapter 108. Het kan zijn dat er wel een goed signaal is maar geen dataverkeer en daar gaat het tenslotte om.
http://www.mxstream.nl/support/technischevragen-experia.html#45