Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 23 nov 2024 21:28

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 12 dec 2007 10:44 

Ik ben al een paar avonden kwijt aan het installeren van IPB. De telefoon werkt en ook kan ik gedraad internetten. Maar ik wil graag wireless internetten, maar ervaar constante tegenwind. Ik geef gelijk toe, erg handig ben ik niet met deze materie, dus misschien kan één van jullie aangegeven wat nu mijn volgende stap moet zijn:

Ik heb een computer met windows 2000 (aan aanschaf nieuwe labtop wordt gewerkt), de systeemeisen zijn in orde.
Bij de primafoon had ik een USB-adapter aangeschaft die aanbevolen wordt door planet. De enige die leverbaar is is de Thomson 122g. Helaas kreeg ik deze niet geinstalleerd. Na telefonisch iemand van de helpdesk van Planet gesproken te hebben wist deze me te melden dat deze adapter wel eens niet wil communiceren met windows 2000 (een bug?). Hij raadde me aan om een willekeurig andere adapter te kopen en deze via windows op mijn computer te installeren.
Ik heb dus inmiddels een Sitecomn Wireless Network USB Adapter 140g+ aangeschaft, die ik dus wel op mijn laptop geinstalleerd kreeg. Ook krijg ik verbinding met het netwerk. Ik gebruik hiervoor de installatie CD van de Experia Box. Op een gegeven moment moet ik het netwerk selecteren (SSID). Ik selecteer dus mijn netwerk. Het signaal is uitstekend. Ik klik op volgende en kom in het schermpje waar gevraagd wordt om m'n WPA-PSK sleutel in te voeren. Dit heb ik gedaan. Ik heb een zwarte EB, dus ik neem de code onderop de box. Vervolgens kom ik in een scherm waar gezegd wordt dat de verbinding met de Experia Box wordt gemaakt en dat dit ca 3 minuten kan duren. MAAR DAN: Adapter instellingen: Mislukt!
Mededeling: "Er is een probleem gevonden tijdens het configureren van je draadloze instellingen. Klik op 'volgende' om het probleem op te lossen."
Dan het volgende schermpje geeft opdracht om contact op te nemen met de KS van Planet voor ondersteuning. De meneer aan de telefoon geeft aan om gedraad te controleren of mijn sleutel goed staat ingesteld. Dit is inderdaad het geval. Toch kan ik geen verbinding maken. Hoe kan dit? Wat moet ik doen?
Het probleem lijkt dus te zitten in de Adapter instellingen, want die zijn "mislukt". Hoe pak ik dit aan?

Veel dank alvast voor jullie suggesties!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 12 dec 2007 11:20 

Misschien eens proberen om de beveiling wat lager te zetten?
Dus eens op WEP proberen?

Voor dat WPA is XP met servicepack 2 nodig.
Misschien dat 2000 er niet mee overweg kan.

Dus daarom altijd eerst de beveiling zo laag mogelijk zetten om verbinding te maken en dan de beveiliging verhogen.

De beveiliging op nul lukt volgens mij niet met een EB.

M.v.g,
Robèrt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 12 dec 2007 12:33 

Loop ook even deze stappen na:

viewtopic.php?t=239

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 14 dec 2007 23:32 

volgens mij windows 2000 met SP4 werkt ook met wpa. maar dat weet ik niet zeker

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 15 dec 2007 23:23 

Iedereen dank voor de suggesties.
Het werkt nog steeds.... balen....

Ik heb inmiddels WEP geprobeerd en ook staat het kanaal handmatig op een vat kanaal. Het probleem blijft dus dat de netwerkinstellingen niet geconfigureerd kunnen worden... zucht....

Wie heeft nog iedeen?

groet en alvast dank,
Henk

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 16 dec 2007 11:43 

ik zou eens de helpdesk bellen en dan je gelijk door laten verwijsen naar de derde lijn
daar zouden ze je heel goed kunnen helpen met dit probleem
gezien het hier om een dos omgeveing gaat zal niet een ieder je de juiste tips kunnen geven
ik heb in het verleden ook problemen ondervonden met een laptop die onder windows 98 werkte
en heb hier toen de helpdeks voor gebeld
heb toen allerlij instellingen met dos komandos moeten doen om het werksaam te krijgen
maar het is toen wel gelukt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 16 dec 2007 13:21 

Beste Horny,

Waar komt opeens die DOS-omgeving vandaan?

De OP had toch problemen met WEP en/of WPA?
Dat is nergens in een DOS-omgeving in te stellen.
Of heb ik ergens een opmerking gemist?

M.v.g,
Robèrt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 16 dec 2007 18:36 

"Er is een probleem gevonden tijdens het configureren van je draadloze instellingen. Klik op 'volgende' om het probleem op te lossen."
Dan het volgende schermpje geeft opdracht om contact op te nemen met de KS van Planet voor ondersteuning. De meneer aan de telefoon geeft aan om gedraad te controleren of mijn sleutel goed staat ingesteld. Dit is inderdaad het geval. Toch kan ik geen verbinding maken. Hoe kan dit? Wat moet ik doen?
Het probleem lijkt dus te zitten in de Adapter instellingen, want die zijn "mislukt". Hoe pak ik dit aan?

gezien dat dus niet werkt
ik vind het al heel wat dat de instalatie cd van de experian box op windows 2000 werkt
en ik in het verleden met zon zelfde probleem ben opgezadelt
en ik dus via de help desk (waar dus ook het stukje hierboven naar verweist)het probleem wel heb weten op te lossen
via instellingen via dos promt
hier moesten enkele codes worden ingevoerd (welke is mij onbekend)
tevens is er nog 1 mogelijkheid dat is in de experian box de incryptie uit te zetten dus tijdelijk onbeveiligt netwerk maken
om zo doende te controleren of de hard were wel goed werkt
als je op deze manier wel internet kan verkrijgen is daarna de volgende stap de juiste incryptie code te zoeken
die werkzaam zou kunnen zijn met windows 2000

en messchien heb je aan deze linkjes nog wat om het uit te vinden hoe het zou horen te werken
http://www.mxstream.nl/support/technischevragen-gigaset108.html#106

dit is ook wel een leuk stukje

De ADSL Wireless modem is besturingssysteem onafhankelijk. Voorwaarde is echter dat de computer beschikt over een ethernet aansluiting. KPN biedt echter ondersteuning aan Windows 98SE, Windows ME, Windows 2000 (minimaal service pack 3) en Windows XP (minimaal service pack 1).

of deze
3.7. Door welke besturingssystemen wordt de KPN Experia Box ondersteund?

Hoewel elke computer met een ethernet(netwerk)aansluiting geschikt is, biedt KPN alleen ondersteuning voor Windows besturingssystemen vanaf Windows 98 Tweede Editie.
Let op: voor de USB adapter moet SP4 bij Windows 2000 en SP2 bij Windows XP geïnstalleerd zijn.

dit is ook wel leuk

3.24. Ik heb nog een oudere Wireless USB adapter (SpeedTouch 120 of SpeedTouch 120g) Kan ik deze gebruiken in combinatie met de KPN Experia Box?

Ja, de SpeedTouch 120g biedt dezelfde mogelijkheden als de Gigaset USB Adapter 108. (Uitgezonderd de verhoogde snelheid.) Voor de SpeedTouch 120 gelden een aantal beperkingen. Deze worden hieronder vermeld en gelden bij gebruik dan voor het gehele draadloze netwerk:

De eerste SpeedTouch 120 adapters hebben maar 11 kanalen
De SpeedTouch 120 ondersteund alleen de 802.11b standaard waardoor bij gebruik de draadloze snelheid van uw draadloze netwerk omlaag gaat
De SpeedTouch 120 ondersteund alleen WEP 64bit of 128bit encryptie waardoor uw draadloze netwerk minder veilig is

dit is helemaal intresant en bevestigt dan ook het dos verhaal van hier boven

4.5. Ik kan niet surfen via de KPN Experia Box?

Voer eerst de controles uit van V&A 1.10, 1.11 en 1.12 uit. Naast de tijdsaanwijzing in de taakbalk bevindt zich een icoontje in de vorm van een trapje wat het niveau aangeeft van het signaal, het aantal groene of gele streepjes geeft het signaalniveau aan. Als er totaal geen groene of gele streepjes aanwezig zijn, bent u buiten het bereik van de KPN Experia Box. Voer eventueel een ping test uit naar de KPN Experia Box, zie V&A 4.3. Vult u achter het adres een -t in (ping 192.168.2.1 -t), dan wordt er continue een ping verstuurd. Laat dit DOS-venster openstaan. Door nu met de laptop, welke uitgerust is met de Gigaset USB Adapter 108, rond te lopen kunt u zien wanneer de dataverbinding wegvalt (Time-out bij opdracht) Als u weer binnen het bereik van de KPN Experia Box komt zijn er twee mogelijkheden:
1.Standaard wordt de KPN Experia Box uitgerust met WPA encryptie, hierdoor zal de verbinding na terugkeer binnen het bereik van de KPN Experia Box veelal niet vanzelf weer gaan lopen. U zult binnen het bereik van de KPN Experia Box de Gigaset USB Adapter 108 software uit en aan moeten zetten. Dit doet u als volgt:

Dubbelklik op het icoontje Gigaset WLAN Adapter Monitor op uw bureaublad
Klik linksonder in het venster Gigaset WLAN Adapter Monitor op de knop Radio aan. (let op! Deze knop geeft de actuele situatie weer)
Klik na +/- 5 seconden op dezelfde knop, deze heet nu Radio uit
Open het venster met de opdracht ping 192.168.2.1 -t, na enkele seconden zal er weer antwoord komen van de KPN Experia Box
2. Heeft u via "Mijn KPN" op http://www.kpn.com geen encryptie of WEP encryptie ingeschakeld dan krijgt u vanzelf weer antwoord van de KPN Experia Box

De pingtest is betrouwbaarder dan de signaalsterkte grafiek in de software van de Gigaset USB Adapter 108. Het kan zijn dat er wel een goed signaal is maar geen dataverkeer en daar gaat het tenslotte om.

http://www.mxstream.nl/support/technischevragen-experia.html#45

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 16 dec 2007 19:18 

om maar een lang verhaal kort te gaan maken
de volgende vraag heb je wel service pack 4 geinstalleerd
ik denk het niet namelijk
anders had namelijk de SpeedTouch 121g wel moeten werken op je laptop

4. Onder welke besturingssystemen wordt de ADSL Wireless USB adapter ondersteund?

De ADSL Wireless USB adapter is geschikt voor Windows 98SE, Windows ME, Windows 2000 (SP4), Windows XP (SP2) en Windows Vista.
Telefonische ondersteuning wordt alleen verleend aan Windows 2000 (SP4), Windows XP (SP2) en Windows Vista.

dit zal dan ook vast een hele goeie reden hebben
en ik denk dat je dat in de hoek van de beveiligingen moet zoeken
ik denk namelijk dat de incriptycode te zwaar is voor windows 2000
dus de volgende oplossing is zet eens die beveiliging uit en probeer dan eens te gaan internetten met je laptop
als dit wil dan heb ik gelijk
dan doe je het volgende je stelt eeen lichtere incripty code in om je draadlose netwerk te beveiligen

hier kan je een heleboel antwoorden vinden
http://www.mxstream.nl/support/technischevragen-st121g_st780rg.html#104

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]