Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 22 nov 2024 17:32

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 07 okt 2007 17:04 
Offline

Geregistreerd: vr 05 okt 2007 17:12
Berichten: 3
Ik ben nieuw op het forum en niet zo computer handig. Ik heb een siemens gigaset 450IP met een experia box om internetplusbellen te bewerkstelligen. Men zegt dat de zgn "SIP"-gegevens niet vrijgegeven worden door Siemens. Wie kan mij helpen dat ik toch over VOIP met mijn telefoon kan bellen (ik heb een VOIP-buster account).
Vriendelijke groet, Arthur


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 08 okt 2007 10:40 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Je kunt toch zonder gewijzigde settings gewoon met voipbuster bellen ?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 11 okt 2007 11:59 
Offline

Geregistreerd: vr 26 jan 2007 19:41
Berichten: 56
Woonplaats: Amersfoort
Maarten schreef:
Je kunt toch zonder gewijzigde settings gewoon met voipbuster bellen ?


Jawel maar de zwarte Experia box verbreekt na 25 seconden de verbinding, de Siemens schijnt dat niet te doen. :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 11 okt 2007 13:27 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Gebruik zelf VoipbusterPro met de Speedtouch en heb die ervaring niet.Bellen kan zonder onderbreking.Probeert niet iemand anders met je gewone telefoon tussentijds te bellen ?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 11 okt 2007 15:50 
Offline

Geregistreerd: vr 26 jan 2007 19:41
Berichten: 56
Woonplaats: Amersfoort
Hoe gebruik jij het dan Maarten??

Hier heb ik het eerst geprobeerd met een ATA een SPA3000 werkte perfekt met Planet internet, sinds ik IPB heb verbrak hij de verbinding na precies 36 seconden.
Pas geprobeerd met een Siemens 450IP nu met deze software is het na precies 25 seconden, ook op Tweakers en het Voipbuster forum is er volgens mij geen oplossing.

Nu gebruik ik het al maanden met een usb phone en geen enkel probleem, maar een ATA krijg ik niet werkend. :P


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 11 okt 2007 15:59 
Offline

Geregistreerd: vr 05 okt 2007 17:12
Berichten: 3
Maarten schreef:
Je kunt toch zonder gewijzigde settings gewoon met voipbuster bellen ?


Als ik wil bellen met mijn telefoon over VOIP krijg ik een in gesprek toon met de opmerking in het display: VoIP status: code: 403

Wat betekent dit en hoe kan ik het oplossen?
Vriendelijke groet,
Arthur


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 11 okt 2007 16:38 
Offline

Geregistreerd: vr 26 jan 2007 19:41
Berichten: 56
Woonplaats: Amersfoort
De foutmelding weet ik ook niet maar ik heb iets gekopieerd van iemand op het Voipbusterforum bij wie het wel werkt.

Is your IP-address of the telephone in the range of the DHCP of your router?
My router range is from 192.168.1.2 to 192.168.1.254
the IP-address of the telephone is 192.168.1.155 and this works ok

my other settings are:

Login-naam: Bert
Login-wachtwoord: ****
Bevestig Login-wachtwoord: ****
Gebruikersnaam: Bert
Domein: voipbuster.com
Realm:
Displaynaam:
Proxy-server adres: sip.voipbuster.com
Proxy-server poort: 5060
Registrar server: sip.voipbuster.com
Registrar server-poort: 5060
Listen ports
SIP-poort: 5060
RTP-Port: 5004
Gebruik willekeurige poorten: nee
Netwerk
STUN gebruiken: nee
STUN-server:
STUN-poort: 3478
NAT-verversen: 20 sec
Outbound proxy-mode: nooit
Outbound proxy:
Outbound proxy-poort: 5060
Spraak-codecs
Annex B voor G729 activeren: nee

DTMF instellingen

RTP-mode: Geluid
Via SIP-info: nee
Modus: Geluid
Signaal weerg: Ja

Lokaal netwerk
IP-adres type: Automatisch toegewezen


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 11 okt 2007 21:47 
Offline

Geregistreerd: vr 05 okt 2007 17:12
Berichten: 3
aart44 schreef:
De foutmelding weet ik ook niet maar ik heb iets gekopieerd van iemand op het Voipbusterforum bij wie het wel werkt.

Is your IP-address of the telephone in the range of the DHCP of your router?
My router range is from 192.168.1.2 to 192.168.1.254
the IP-address of the telephone is 192.168.1.155 and this works ok

my other settings are:

Login-naam: Bert
Login-wachtwoord: ****
Bevestig Login-wachtwoord: ****
Gebruikersnaam: Bert
Domein: voipbuster.com
Realm:
Displaynaam:
Proxy-server adres: sip.voipbuster.com
Proxy-server poort: 5060
Registrar server: sip.voipbuster.com
Registrar server-poort: 5060
Listen ports
SIP-poort: 5060
RTP-Port: 5004
Gebruik willekeurige poorten: nee
Netwerk
STUN gebruiken: nee
STUN-server:
STUN-poort: 3478
NAT-verversen: 20 sec
Outbound proxy-mode: nooit
Outbound proxy:
Outbound proxy-poort: 5060
Spraak-codecs
Annex B voor G729 activeren: nee

DTMF instellingen

RTP-mode: Geluid
Via SIP-info: nee
Modus: Geluid
Signaal weerg: Ja

Lokaal netwerk
IP-adres type: Automatisch toegewezen



Bedankt voor de reactie, maar ik snap het niet goed.
Mijn IP-adress in de telefoon kan ik wel vinden, maar hoe vind ik het IP-adress in de Experia box. En wat moet ik concreet vervolgens doen/ (Ik weet er te weinig van, heb al diverse helpdesks geraadpleegd, die alleen weten dat de sip gegevens niet vrijgegeven worden.
Vriendelijke groet,
Arfthur


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 11 okt 2007 22:30 
Offline

Geregistreerd: vr 26 jan 2007 19:41
Berichten: 56
Woonplaats: Amersfoort
Nou als je het IP nummer van je telefoon weet kun je in je browser inloggen bijvoorbeeld zo http://10.0.0.138/ en waar 10 begint vul je je eigen IP nummer in dat in je telefoon staat.

Met de sip gegevens van KPN heb je niets te maken die geven het niet vrij ze zijn bang dat we in het buitenland gaan wonen en op een lokaal Nederlands voip nummer gaan bellen.

Als je in je browser ingelogd bent vul je de sip gegevens van Voipbuster in die heb je wel dat is dus alleen je login naam en wachtwoordt de rest neem je gewoon over zoals het er staat. :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 12 okt 2007 14:42 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
aart44 schreef:
Hoe gebruik jij het dan Maarten??



Bel gewoon via een Profoon IP 10 telefoon nadat VoipbusterPro is opgestart.(dat kost wat moeite ivm firewal,maar daarna geen enkel probleem)
Heb zelf eigenlijk helemaal niks gewijzigd.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 12 okt 2007 15:47 
Offline

Geregistreerd: vr 26 jan 2007 19:41
Berichten: 56
Woonplaats: Amersfoort
Maarten schreef:
Bel gewoon via een Profoon IP 10 telefoon


Ja dat is dus een usb telefoon zo gebruik ik het nu ook maar een ATA kun je vergeten. :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 12 okt 2007 16:41 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Eens,maar waarom zou je het niet zo doen ?
Het werkt goed,en je hoeft niet allerlei instellingen na te lopen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 12 okt 2007 17:28 
Offline

Geregistreerd: vr 26 jan 2007 19:41
Berichten: 56
Woonplaats: Amersfoort
Maarten schreef:
Eens,maar waarom zou je het niet zo doen ?
Het werkt goed,en je hoeft niet allerlei instellingen na te lopen.


Ja klopt maar als je computer uit staat kun je op je Voipbuster nummer ook niet meer gebeld worden, en toen ik alleen ADSL had van Planet werkte het wel met een ATA het mooie daarvan is dat het wel veel instellingen zijn maar dat je op je vaste of dect telefoon altijd gebeld kan worden op je KPN lijn en op de voip lijn.

Dat is ook de reden dat ik het ook als het jaar vol is op ga zeggen, ze spijkeren op het modem alles dicht terwijl de dochters zoals Tiscali en nu ook Tele2 je al je sip gegevens zelf kan wijzigen en er zelfs een provider bij kan zetten in je modem.
Tweede reden is de prijs Tele2 nu 20 mb verbinding die ook als 20 mb leverbaar is op mijn adres 29.95 pm inclusief gratis de vaste nummers.
Wat betaal je bij Het Net of Planet of KPN voor dezelfde verbinding?? :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 13 okt 2007 00:53 
Offline

Geregistreerd: do 20 apr 2006 15:46
Berichten: 42
Woonplaats: Purmerend
InternetPlusbellen gebruikt de poort 5060.
Voipbuster kennelijk ook volgens de instellingen.
Dat bijt elkaar.

Verhoog 5060 eens naar 5070 en 5004 naar 5005 en probeer het nog eens

Frits


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 13 okt 2007 08:55 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
@aart44:ook bij Tele2 ben je mi niet veel beter af als het gaat om het modem.
Kijk anders ook eens bij Telfort,ook 20 MB en bellen 29,95 euro.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling