Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 03 jul 2025 20:31

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 185 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 20 jun 2007 01:04 

Ik heb al jaren een grote hekel aan UPC....

Maar als ik dan lees dat ik voor 29,95 per maad een 6Mb down/1,5 Mb up lijn krijg met altijd onbeperkt bellen in NL, 50 Mb homepage en 50 mb mailbox krijd dan steekt dat wel wat schril af tegen de 69,00 euro die ik nu per maand betaal......

Ergens moet er iets niet kloppen? Maar wat?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 20 jun 2007 01:11 

Robèrt schreef:
Ik heb al jaren een grote hekel aan UPC....

Maar als ik dan lees dat ik voor 29,95 per maad een 6Mb down/1,5 Mb up lijn krijg met altijd onbeperkt bellen in NL, 50 Mb homepage en 50 mb mailbox krijg dan steekt dat wel wat schril af tegen de 69,95 euro die ik nu per maand betaal......

Ergens moet er iets niet kloppen? Maar wat?

Nog gekker!
Als je die onbeperkte telefonie niet neemt is het 39,95 per maand???
Je krijgt dus minder maar betaald meer?????

Is dit de KPN-killer?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 20 jun 2007 02:30 

Zelf ben ik ook ooit in een ver verleden (1998) klant geweest bij UPC, mijn ervaring is zo slecht dat ik eigenlijk nog steeds van plan ben het daar maar bij te laten. Toch heb ik van verschillende mensen gehoord dat sindsdien in ieder geval de klantenservice een stuk beter is geworden. Ook zie ik op de fora van o.a. kassa en radar nog maar weinig klachten over UPC en wel relatief veel over KPN. Met betrekking tot het goedkoper zijn van onbeperkt bellen, misschien hoopt UPC winst te maken op gesprekken naar mobiele en service nummers? Het kan ook een tactiek zijn met als doel alle klanten telefonie te laten nemen, of ze willen de concurrentie uit de markt drukken? Of misschien moeten ze gewoon de prijzen nog aanpassen?

Vreemd nieuw logo hebben ze trouwens...

Afbeelding

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 20 jun 2007 09:22 

JanE_NL schreef:
Kun je de naam van de provider noemen die € 20,- goedkoper is dan IPB Go? Orange schermt voor € 24,95 met een 20mbits verbinding maar is op mijn adres niet haalbaar evenals Tiscali. Vergeet bij Orange ook niet de € 2,50 per maand extra voor het gebruik van een draadloos modem, die ben je nodig want een accespoint word niet ondersteund.

Voor mijn huidige IPB Lite betaal ik 42.95 per maand, bij Speedlinq kan ik een sneller abbo krijgen voor een lagere prijs, als ik kies voor de 8 mb is het verschil nog 20 euro, ok hier komt telefonie a 4,95 bij, maar het blijft een behoorlijk stuk goedkoper.

Arjan

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 20 jun 2007 09:38 

tja wat dat betreft is kpn nog steeds niet echt klant vriendelijk ingesteld maar alleen op winst belust je zou eigelijk als grootste provider van nederland denken dat je de best goedkoopste en klantvriendelijkste zou zijn maar niks is minder waar adsl is alles behalve goedkoop de telefonie is ook niks goedkoper en mine nou ja dat kost helemaal veel ten opzichte van wat je krijgt dan hebben we het nog niet eens over de vrijheid van de klant als je al problemen hebt met poorten openen in de eb word dit weer niet ondersteund door de helpdesk (het is volgens mijn gewoon weg een algemeen probleem dat dat gewoon weg niet goed werkt)
tevens als je al bij de kpn weg wil is het een groot probleem om de lijn weer goed te krijgen bij het aan melden kost het 14 dagen om het goed te krijgen maar wil je ze verlaten kost het maar zo 4 weken of meer lekker klant vriendelijk allemaal

het komt er eigelijk in het kort op neer dat ze zo langzamer hand te groot worden en het overzicht kwijt zijn
er zijn gewoon weg teveel van die regelnichten (om ze zo maar ff te noemen) die teveel geld krijgen en te weinig hun verandwoordingen nemen maar het weten afteschuifen op elkaar daar door krijgen de mensen op de werkvloer (monteurs en helpdesk medewerkers) te weinig mensen en teveel werk om het vlot te kunnen klaren want elk persoon op de werkvloer kost geld tja we moeten natuurlijk wel aan het einde van het jaar meer winst hebben gehaald als andere jaren
met minder mensen meer werk verzetten op de werkvloer en nog meer regelnichten erbij halen die het weer voor ze op maken
en met regelnichten bedoel ik dan de personen die eigenlijk totaal niks doen dan vergaderen over hoe ze het op de werkvloer nu niet moeten doen
als al die lui nu eens ophielden met ouwe hoeren en ook eens aan het werk gingen en eens wat klaar maakten zodat ze ook produktief zijn
dan zouden ze wat verdiend hebben maar nu kosten ze dus onnodig geld en weetje wat het luligste is zij zijn de gene die aan het einde van het jaar de grootst bonesen vangen die ze zich zelf dan hebben toe bedeeld

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 20 jun 2007 09:43 

Hoe dan ook, KPN is dus erg duur en biedt weinig snelheid.
OK, mijn verbinding ligt er nooit uit, dus dat is mooi.

Maar is wel een heel stuk langzamer geworden sinds ik het heb.
Speedtest.nl gaf in de eerste paar maanden altijd cijfers boven de 600 KB/s terwijn het nu rond de 500 KB/s en dat is ook minder dan toen ik nog ISDN/ADSL heb.....

Ik denk dat ik, als ik voor oktober geen verhalen hoor over prijsverlaging/snelheidsverhoging, UPC voor een jaar ga proberen.
Dat scheel me 40 euro per maand en dat is niet niks...... :D

Nog leuker, ik ontdekte dit door een UPC reclame onderaan dit forum...:-)

Waarschijnlijk nadeel, mijn Ericsson telefoons hebben DTMF voor nummer herkenning en UPC gebruikt FSK, dat werkt dus niet meer.

M.v.g,
Robèrt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 20 jun 2007 09:50 

dat is inderdaad de moeite dat scheeld op jaar basis dan toch al gauw
zon 480 euro dat is toch veel teveel verschil

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 20 jun 2007 09:54 

HORNY schreef:
dat is inderdaad de moeite dat scheeld op jaar basis dan toch al gauw
zon 480 euro dat is toch veel teveel verschil

Ik zit dan ook van alles en nog wat na te lezen waar dan die adder ender het gras zit.....

OK, geen draadloos modem voor niets.
Geen nood want mijn "oude" Linksys ligt nog in de kast....:-)
Of voor 89 euro "krijg" je er één van UPC, waarschijnlijke een Netgear en dat is ook een goed merk.

Gôh, ik heb al jaren een hekel aan UPC en denk nu zelfs aan overstappen.
Gaat echt niet goed met met...... :oops:

Vrienden hebben al jaren UPC en ik hoor ze niet klagen.

M.v.g,
Robèrt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 20 jun 2007 10:23 

KSA schreef:
Ook zie ik op de fora van o.a. kassa en radar nog maar weinig klachten over UPC en wel relatief veel over KPN.

Over het aantal klachten bij zulke programma's heeft veel te maken met aandacht aan een product of bedrijf.
Dat kon je zien bij de Xbox. Tot het moment dat ze er aandacht aan gaven, weinig klachten, na een item daarover regende het klachten.

Over UPC.
geen haar op mijn hoofd om daar heen te gaan.
enkele redenen,

Landelijke dekking:
Kabelproviders, hebben geen landelijke dekking, dus UPC is hier geenoptie wij hebben Essent/@home. Ga je verhuizen dan moet je maar hopen dat daar ook dezelfde kabelmaatschappij is.

Prioriteiten:
Bij een evt. kabelbreuk heb ik meer vertrouwen in KPN lijnen dan in de kabel lijnen. Pririteit ligt bij KPN veel hoger dan de kabelboeren.

monopoliepositie:
Kabelmaatschappijen hebben het alleenrecht van hun kabel. KPN moet evt andere aanbieders toelaten.

bandbreedte
Bij adsl achtige verbindingen heb je altijd de beloofde verbinding, Bij kabel kan dit vaak afhangen van de drukte achter de wijkcentrale.

Ik heb al jaren ADSL via een KPN verbinding en al ruim een jaar IPB. Tot op dit moment nog nooit echte storingen gehad, wat niet door mijn eigen schuld was).
Ik vind betrouwbaarheid belangrijker dan wat nu even iets goedkoper is.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 20 jun 2007 10:45 

Landelijke dekking en monopoliepositie vind ik geen argumentenen... :)
Aan beide kan ik niets doen.

Kabelbreuk kan ik ook niet overzien.

Dat achter een wijkcentrale de snelheid inzakt is dat niet uit een verleden?
Mijn huidige snelheid is ook niet meer wat het in het begin van IPB was.

480 euro per jaar vind ik een heel flink bedrag.
Ik wil daarvoor wel eens een jaar gokken.... :shock:
Of KPN moet ook met zoiets komen.

OK, dynamisch IP-adres kan een nadeel zijn.
Maar ik denk dat dyndns.org daarin goed kan helpen.

M.v.g,
Robèrt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 20 jun 2007 11:53 

Bij elke grotere provider hebben mensen positieve en negatieve ervaringen.
Ook bij UPC zijn er wel eens telefoonstoringen en ligt de mailserver wel eens plat.

De vraag is waarvoor gebruik je wat.Heb je geen mailserver of andere server draaien dan hoeft kabel op zich niet slecht te zijn.
Bij UPC moet je alleen wel via de kabel Televisie/Radio afnemen voor ik dacht ongeveer 16 euro.Dus in totaal heb je het dan over 46 euro (bellen en internetten en TV/Radio)

Kennis van mij is onlangs overgegaan en is dik tevreden.Zo zullen er ook mensen zijn die zeggen:waardeloos.

Een ding is duidelijk:de prijs in relatie tot de geleverde dienst is zeer scherp.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 20 jun 2007 12:09 

TV van UPC heb ik al jaren.

Ik wilde eigenlijk of Digitenne of Mine bestellen maar BBC 1 en BBC 2 zitten daar niet op.
Dat is voor mij een groot min punt.

Mail en Internet zijn voor mij hele belangrijke dingen maar als er eens een storing is dan heb ik daar niet zo'n moeite mee.
Het is techniek dus het kan stuk gaan... :)

Kostenbesparing is altijd leuk.... :D

Misschien doe ik het wel....

M.v.g,
Robèrt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 20 jun 2007 12:52 

Belangerijker is denk ik, werkt de nieuwe provider mee, en kan hij mee werken voor het verandere van de verbinding. Is het bijvoorbeeld niet nodig om onieuw een POTS lijn aan te vragen voordat de nieuwe prodiver het ADSL singaal er op kan krijgen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 20 jun 2007 13:42 

ik heb dan weer de grote pech dat ik niet in het gebied van upc zit helaas
anders was ik ook heel snel gevlogen
het is heel simpel ze bieden het zelfde voor veel minder geld

UPC Internet & Bellen Basis

Maandprijs : € 19,95

Download / Upload: 1,5 Mbps / 256 Kbps

Bellen vanaf 5 cent per gesprek onbeperkt *

UPC Internet & Bellen Onbeperkt

Maandprijs € 29,95

Download / Upload: 6 Mbps / 1,5 Mbps

kpn/planet

Downstream 6 Mb/s**
Upstream 768 Kb/s
kosten€ 59,95 p/mnd

BelOnbeperkt Altijd
24 uur per dag, 7 dagen per week gratis bellen naar alle vaste telefoonnummers in Nederland. Exclusief betaalde servicenummers.
€ 10,- p/mnd

dus totaal €69.95

dat is toch al gauw 40 euro wat je dus eigelijk onnodig betaald aan de kpn topamtenaren hun bonnesen

dus heel simpel je krijgt bij upc meer voor het zelfde
en problemen kan je overal wel verwachten waar en kabel en apparaten aan zitten der is geen 1 provider zonder problemen maar der zijn er wel bij die hun prijsen fatsoenlijk betaalbaar houden
en wat de snelheid betreft over het algemeen hebben de kabel internetters een hogere upload en download als bij hun abbo word aan gegevenzodat ze in de drukkere periodes van de dag wel hun betaalde snelheid houden

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 20 jun 2007 14:25 

- Kun je op dit moment snel en probleemloos IPB beëindigen?
- Je huidige telefoonnummer mee nemen?
- Niet eerst een (nieuw) KPN telefoon abonnement?
- Geen dag zonder telefoon?

Maar….wat gebeurd er met je telefoonnummer als UPC niet bevalt of te duur wordt? Wordt die dan vrijgegeven, zodat je naar een andere provider kan overstappen ?

Dan is het voor mij interessant.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 185 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]