Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu zo 22 dec 2024 07:52

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 17 feb 2007 20:10 

Ik zie dat de ST 780 maar 1 antennetje heeft. mijn ervaring met bv linksys met twee antennes, dat het bereik veel beter is.

Wie heeft hier al ervaringen mee tussen beide 'experiaboxen'??

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 21 feb 2007 21:46 

Blijkbaar nog niet zo heel veel mensen :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 22 feb 2007 01:23 

Bij de siemens zit de feitelijke antenne maar 1cm in het omhulsel (per omhulsel). En thomson heeft 1 "echte".

Maar dat is een gerucht :/ je zal ehm moeten openschroeven voor dat :P Verder heb ik qua reacties van mensen die een thomson of siemens hebben niet echt zoiets van, die is beter.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 22 feb 2007 01:51 

peetztm schreef:
Ik zie dat de ST 780 maar 1 antennetje heeft. mijn ervaring met bv linksys met twee antennes, dat het bereik veel beter is.

Wie heeft hier al ervaringen mee tussen beide 'experiaboxen'??

Ik heb geen 2 experiaboxen staan, maar naast een ST780 staat een eindje verderop een Linksys WRT54G met 2 antennetjes.

Wat ik merk door 3 dikke muren en 15m is dat de ST780 nog zo'n 60% en de Linksys zo'n 80% aan signaalsterkte overhoud.
In de PC waar dit mee gemeten en gezien is, zit WMP54G wifi kaartje geprikt.

Op zich voor beide apparaten eigenlijk helemaal niet zo slecht.

Waarom de één sterker door komt dan de andere heeft mede te maken met één of 2 antennes.
Bij de 1 antenne variant wordt er continue geswitcht tussen zenden en ontvangen.

Terwijl bij 2 antennes de zender en de ontvanger hun eigen antenne hebben en er niet geswitcht hoeft te worden.
Tenminste niet aan de Hoogfrequent zijde.

Op die manier kun je LAN (lokaal data verkeer) efficienter verwerken.
Als thuis gebruiker zul je dat efficientere afhandelen en doorsturen van data in een router niet merken.

Het is maar net waar de prioriteit gelegd wordt.
1 sprietje is goedkoper dan 2 sprietjes.
En bij grote aantallen wint dat ene sprietje.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 26 feb 2007 00:23 

ST is beter en bertouwbaarder dan de siemens versie.

wat los staat van of er nu 1 of 2 antennes zichtbaar zijn.

hoe het werkt..!

nagenoeg alle wifi ap's of routers hebben 2 antennes.
bij de 1 zie je ze beide, bij de ander zit de 2de antenne in het AP.
wifi werkt net al draadloze microfoons met 'true diversity' wat inhoud dat er 1 zend antenne is soms is dit instelbaar welke van de 2 en 2 ontvangende antennes. bijde ontvangers 1 per antenne! ontvangen het signaal, op welke van deze 2 ontvangers het sterkste signaal wordt ontvangen.. dat wordt gebruikt.
de beide antennes zitten dan ook precies op een afstand van elkaar zodat de 1 in de buik van de sinis valt en de 2de in de knoop van de sinus (van de draaggolf).

dus beide types EB hebben 2 antennes echter zie je er bij de ST maar 1.

dat heeft gelijk ook een voordeel! want nu weet je ook direct dat die antenne de zender is. bij de siemens box weet je het niet als 'leek' zijnde.
en dus heb je de kans dat als je hem moeilijk kwijt kan in een meterkast bijvoorbeeld dat je hem net met de zendende antenne naast een koperleiding plaatst met gevolg.. minder bereik

dus al iemand weet welke antenne van de siemens 'de zender' is.. let me know!!

(mocht mijn verhaal niet helemaal zo zijn hoor ik het graag!)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 26 feb 2007 22:50 

henkstr schreef:
(mocht mijn verhaal niet helemaal zo zijn hoor ik het graag!)

Je hebt gelijk, bij een ST zit de 2e antenne op de print.
Afbeelding

Als ik hier nu een Siemens EB had staan, dan had je nu geweten welk antennetje in welk sprietje zit. :(
Ik lees hier en daar wel dat het draadje er maar een klein stukje in zit bij een Siemens.
Je zou er van uit kunnen gaan dat de antennetjes er alleen voor de sier er op zitten.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 26 feb 2007 23:21 

Staat er ook ergens RX en TX bij?! Op het plaatje, kan het niet goed lezen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 27 feb 2007 01:15 

Fridge-RaideR schreef:
Staat er ook ergens RX en TX bij?! Op het plaatje, kan het niet goed lezen.
Er staat nu een scherper plaatje.
Het gaat niet zo zeer om wat er bij geschreven staat maar om printspoorpatroon.
Aan J603 kan nog wat aan gefrunnikt worden.
Maar dan moet C839 er uit en een C838 er in.
Wat de waarde is van C838, geen idee.

Profiel  

Berichttitel: KPN Experia Box
BerichtGeplaatst: wo 07 maart 2007 00:35 

Ik heb ook de KPN Experia Box.
In huis heb ik meerdere computers, maar ik kan geen draadloze verbinding naar mijn laptop in de huiskamer maken omdat ik geen verbinding met de Experia box krijg.
Volgens de bschrijving van de Experia Box en ook van KPN zelf kan ik gee draadloze verbinding krijgen omdat mijn huis bestaat uit betonnen wanden met bewapening erin.
Het signaal van de Experia Box is te zwak om een draadloos contact te realiseren.

Ik vraag me af hoe het mogelijk is dat KPN in de woonprogramma's op tv wel een draadloze verbindingen met de Experia Box kan realiseren.

Mij lukt het in ieder geval niet en KPN kan geen uitkomst bieden.

Profiel  

Berichttitel: Re: KPN Experia Box
BerichtGeplaatst: wo 07 maart 2007 00:52 

jko081264 schreef:
Volgens de bschrijving van de Experia Box en ook van KPN zelf kan ik gee draadloze verbinding krijgen omdat mijn huis bestaat uit betonnen wanden met bewapening erin.
Het signaal van de Experia Box is te zwak om een draadloos contact te realiseren.
Meestal zijn de tussenwandjes in woningen niet van gewapend beton gemaakt.
Kun je wel verbinding met de EB krijgen als je hem in het zicht zet van de laptop?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 07 apr 2007 19:58 

Bij mij is vandaag m'n Siemens omgeruild voor een SpeedTouch. Wat betreft het draadloos bereik lijkt de ST net een stukje beter: rond de 85-90% door 2 vloertjes heen en naar de achterkant van het huis. De Siemens zat meestal rond de 80%. Ook lijkt het allemaal net een stukje vlotter te gaan, maar dat zal wel gevoel zijn..

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 09 apr 2007 12:41 

myshadow schreef:
jko081264 schreef:
Meestal zijn de tussenwandjes in woningen niet van gewapend beton gemaakt.
Kun je wel verbinding met de EB krijgen als je hem in het zicht zet van de laptop?

Als de laptop in de nabijheid van de Experiabox staat, kan ik wel verbinding krijgen.
Ik ga mogelijk het abonnement opzeggen om overte stappen op Orange.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 09 apr 2007 12:52 

jko081264 schreef:
Als de laptop in de nabijheid van de Experiabox staat, kan ik wel verbinding krijgen.
Ik ga mogelijk het abonnement opzeggen om overte stappen op Orange.
Het ligt aan de plaats van het modem, het wijzigen van het kanaal wil ook wel eens helpen. Een andere modem op dezelfde plaats zal qua signaalsterkte ook niet verbeteren omdat het zendvermogen in Nederland niet hoger mag liggen dan 500mW. Je kan ook b.v. de Siemens Gigaset 108 repeater er tussen zetten.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 13 apr 2007 15:05 

als je het helemaal gek wil doen koop je een linksys wrt 54 g router met dubbele antenne en die plaats je na je ipb box ben je van al je problemen af als je dan ook nog wat speciale ilegale(niet ondersteund door linksys) firmware er in zet kan je het zend vermogen van de linksys tot 200 % opschroefen (weet niet of dat aan te raden is )maar het is zeker dat dit werkt heb hier kort geleden zon draadloos net werk van 2 wrt 54 g gehad gehad met een kamaraat van mij en die woont hemels breed ongeveer 150 meter verder op en we hadden geen enkele storing konden er zelfs heel goed op gamen

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 13 apr 2007 15:48 

Ik heb zo'n WRT54G nog liggen.
Maar wat zijn dan de precieze instellingen om deze op een EB aan te sluiten.
Het WiFi gedeelte van de EB kan dan uit.
Alle PC's die aangesloten zijn op de EB en draadloos op de WRT moeten elkaar wel "zien".

Ik heb het uiteindelik voor elkaar gekregen, weet niet meer hoe precies, maar ik kom met geen moelijkheid meer in de WRT.
Ondanks dat ik zijn ip-adres wél weet.
Vreemd, ik kwam er niet meer uit en gaf het op....

M.v.g,
Robèrt

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]