Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 23 nov 2024 01:36

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 11 feb 2007 00:02 
Offline

Geregistreerd: di 30 mei 2006 15:24
Berichten: 13
Hallo, wellicht dat er genoeg mensen zijn die onderstaande al weten, maar wellicht dat er ook veel mensen zijn die onderstaande niet weten.

Wij hadden het probleem dat we ook spooktelefoontjes kregen, dus wij de KPN gemaild.
daarin ook maar gelijk ons beklag gedaan dat de mail ook best vaak bij ons eruit ligt.
2 dagen later mailtje terug van KPN met enkele adviezen waaronder ook het advies van: 'reset uw experiabox d.m.v. een paperclip aan de achterzijde van de experiabox' (deze moet ja dan 15 seconden vasthouden, daarna gaat de EB resetten)
Alleen wat de KPN dan niet vermeld in de mail is het volgende:

1. De EB gaat dus geheel terug naar de fabrieksinstellingen, dus je instellingen ben je dan kwijt.

2. Het kan voorkomen dat je telefoonnummer(s) niet meer gekoppeld is/zijn aan je poort(en).

DUS: daar zit je dan, netjes 30 minuten gewacht, zoals in de mail stond.
daarna gekeken: geen internet, geen telefoon.
nog maar eens resetten; na 30 minuten: wel internet, geen telefoon.
Laptop aan de kabel, en inloggen.
bij het inloggen kom je er dan achter dat je wachtwoord niet meer werkt; dus inderdaad, hij is helemaal terug naar de fabrieksinstellingen.
Wanneer je het standaard wachtwoord niet meer weet, kom je dus even je papieren erbij te halen.
Eenmaal in de EB, dacht ik: dat is makkelijk, ik heb een backup gemaakt dus het is een kwestie van backup restoren, en alle instellingen zijn er weer...NOT dus; bestand is niet te openen door de EB. (BIN-Bestand)

Maar goed, dit blijkt achteraf nog het kleinste probleem....
Je komt ook tot de ontdekking dat het lampje VOIP niet meer aangaat.
je kunt niet meer bellen, en je kunt ook niet meer gebeld worden!
van alles geprobeerd, tenslotte ook maar eens de cd van de KPN erin gedaan. (met pijn in mijn hart overigens, want als ICT-er van beroep, gebruik je niet graag een cd voor het instellen van een netwerk / internet)
Ook hier heb je weinig aan, die cd installeert namelijk alleen de draadloze USB-apparatuur, en stelt het uiteindelijk voor je in, d.m.v. de gegevens die je gaandeweg hebt ingevuld.

In de EB zelf kun je zelf ook niets instellen voor wat betreft de telefoon.

Uiteindelijk maar eens naar de site van KPN gegaan, om te kijken of daar nog iets viel in te stellen van het VOIP gedeelte.
en kijk aan: "Door een systeemstoring is er geen nummer aan uw Tel.-poort gekoppeld"
HIER MOET JE DUS ZELF JE NUMMER AAN ÉÉN VAN JE TEL-POORTEN KOPPELEN!
Dus tegelijk een andere tip: wanneer je geen telefonie hebt; check mijnkpn, en kijk vervolgens even bij je instellingen.
Het is de onderste optie die je moet hebben.

Wanneer je dit dus niet weet, zoek je je echt helemaal gek!
resultaat: 2 uur zonder internet en 4 uurtjes zonder telefoon.

Een hele pil om te lezen, ik weet het, maar ik moest het even kwijt.
Bedankt voor de uitlaatklep.

GreetZ!

Chris.

P.s.: of ik nu van de spooktelefoontjes af ben, moet nog blijken, maar ik hou jullie op de hoogte.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 11 feb 2007 11:18 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Dank voor je ervaring en opmerkingen.

Het risico van een harde reset is idd dat je je bestaande instellingen(zeg maar alles) kwijt bent en dat het ook voorkomt dat je Voip-gedeelte niet geladen wordt.Je kunt dan nog wel een harde reset proberen,maar dat is niet de bedoeling.Bij een Speedtouch mag je bijv maar 1x per uur een harde reset geven.
Verder kan ik niet de link leggen tussen spooktelefoontjes en de EB resetten.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 11 feb 2007 12:24 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
Kan niet vaak genoeg gezegd worden. :wink:

Zeker nu er nieuwe firmware voor de Siemens aankomt hebben de meeste geen geduld en geven de EB een harde reset geven om de laatste firmware te laden. De kans is groot dat je nog steeds de oude firmware hebt(nieuwe firmware moet eerst door KPN aan jouw account toegewezen worden) en geen VoIP meer.

Doe alleen een harde reset als:
1. Je al geen VoIP meer hebt.
2. Als de helpdesk je erom vraagt. Blijf wel met je telefoon(GSM) met de helpdesk aan de lijn voor als VoIP niet goed geladen wordt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 11 feb 2007 12:29 
Offline

Geregistreerd: ma 01 jan 2007 14:50
Berichten: 122
en, handig 3e punt, zorg dat je een werkende backup van je configuratie achter de hand hebt. Dat heeft mij een paar keer geholpen om weer wifi en voip terug te krijgen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 20 feb 2007 23:26 
Offline

Geregistreerd: do 25 jan 2007 07:45
Berichten: 32
Woonplaats: Friesland
Het probleem zit het in de boxen.

Klanten die al eeen tijdje een box hebben hebben nog de oude firmware.

De boxen die nu weggaan zijn al voor zien van de nieuwe firmware.

Nog even wachten als het goed is medio maart


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 20 feb 2007 23:58 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 02 aug 2006 23:15
Berichten: 310
Robdbx schreef:
Het probleem zit het in de boxen.

Klanten die al eeen tijdje een box hebben hebben nog de oude firmware.

De boxen die nu weggaan zijn al voor zien van de nieuwe firmware.

Nog even wachten als het goed is medio maart


Hmmmm. Vorige week bij schoonmoeder SLIM aangesloten maar was versie 1.40 en niet 1.41.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 22 feb 2007 20:39 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
Robdbx schreef:
Het probleem zit het in de boxen.

Klanten die al eeen tijdje een box hebben hebben nog de oude firmware.

De boxen die nu weggaan zijn al voor zien van de nieuwe firmware.

Nog even wachten als het goed is medio maart

Standaard zit er oude firmware(1.37) in de Siemens EB, pas na aansluiten op DSL lijn wordt de laatste versie firmware(1.40) geladen. Nog niet meegemaakt dat versie 1.41 geladen wordt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Firmware 1.41.4
BerichtGeplaatst: vr 23 feb 2007 17:15 
Offline

Geregistreerd: do 28 sep 2006 15:37
Berichten: 37
Factory reset geven om 1.41.4 in de box te krijgen.

MINE gebruikers
Indien nodig moeten deze klanten na de update de STB uit- en aanzetten (herstart). In 1.41.4 zitten de extra TV VC's ingebakken, het is alleen zo dat bij een upgrade de vorige status van de VC's word overgenomen. Zijn de VC's niet actief, dan een factory reset geven.

Korte samenvatting opgeloste issues:

FTP-server stopt na 13 minuten
Attack detection email foutieve inhoud
Nieuwe IPTV VC's (madaf settings)
Aanpassing INVITE nodig tbv oa Philips beeldtelefoon
DTMF problemen
Verbrekende calls na ca. 14 minuten
Busy tone niet hoorbaar
Registratieproblemen bij bittorent
Ring all setting
CAC dynamisch koppelen aan SIPreg
2 toestellen op 1 geonr. (foutje bij reinvite)
Eerste woord valt weg bij begin gesprek
Spraakkwaliteit en bittorent
Hidden page MACaddress is bereikbaar
Gesprek van Thomson naar Siemens wordt na 13,40 min. verbroken
Verbinding niet verbroken na ophangen
Bittorent beïnvloedt WiFi
Bittorent hangt modem op
devices op 1 geo.nr icm *61
hookflash werkt niet


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 07 maart 2007 10:16 
Offline

Geregistreerd: di 30 mei 2006 15:24
Berichten: 13
Kijk eens aan! dat klinkt goed!
ik ga vanavond ook maar eens paperclippen.
(Ik weet nu waar ik op moet letten. :lol: )


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 07 maart 2007 13:59 
Offline

Geregistreerd: ma 08 jan 2007 21:31
Berichten: 97
Woonplaats: Apeldoorn
Heb hier ook met de paperclip truc de nieuwere firmware geladen ...

En ik moet zeggen, ik ben zeker weer de uitzondering op de regel waarbij alles wel in 1x allemaal opnieuw werkt! :D

Los ervan dat ik de DHCP range heb aangepast naar een eigen range, en er weer diverse poortjes opgengezet moesten worden, waren zelfs de juiste telefoonnummer(s) aan de juiste poortjes gekoppelt! :D

Dus ik vraag me af, wanneer die Experiabox hiero een keertje klapt ofzo! :twisted:

_________________
Qua Patet Orbis (Zo wijd de wereld strekt!)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 07 maart 2007 14:33 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
Phr3ak schreef:
Heb hier ook met de paperclip truc de nieuwere firmware geladen ...

En ik moet zeggen, ik ben zeker weer de uitzondering op de regel waarbij alles wel in 1x allemaal opnieuw werkt! :D



Bij werkte het ook in één keer.
Je bent dus niet de enige bij wie het goed werkt.

M.v.g,
Robèrt (die IPB steeds leuker begint te vinden)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 07 maart 2007 16:07 
Offline

Geregistreerd: ma 08 jan 2007 21:31
Berichten: 97
Woonplaats: Apeldoorn
Robèrt schreef:
Phr3ak schreef:
Heb hier ook met de paperclip truc de nieuwere firmware geladen ...

En ik moet zeggen, ik ben zeker weer de uitzondering op de regel waarbij alles wel in 1x allemaal opnieuw werkt! :D



Bij werkte het ook in één keer.
Je bent dus niet de enige bij wie het goed werkt.

M.v.g,
Robèrt (die IPB steeds leuker begint te vinden)


Gelukkig, ik schrok al namelijk !! :D

_________________
Qua Patet Orbis (Zo wijd de wereld strekt!)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 07 maart 2007 18:56 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 feb 2007 12:31
Berichten: 42
Even een opmerking richting de topicstarter, kpn raad mensen niet aan te resetten en te wachten tot kpn zelf de firmware erin stopt. Dit gaat automatisch en instellingen gaan dan niet verloren.
Zo staat het ook op de kpn site.

Verder mensen die resetten en het gaat fout.. t gros belt de helpdesk, die het fixen met 1 druk op de knop.

En zeker nu de wachttijd verminderd is omdat er een 3e helpdesk open is (en komende weken gaat een 4e èn 5e open) is het makkelijker om gewoon, als er iets mis is, even een telefoontje te plegen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 07 maart 2007 19:04 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
Je hebt natuurlijk gelijk. Even wachten kan geen kwaad.

Maar ik was erg nieuwsgierig naar die nieuwe versie.
Vooral de webserver es bijzonder geinig. Werkt direct en erg simpel.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 07 maart 2007 23:20 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 feb 2007 12:31
Berichten: 42
Hehe door al die leuke features lijkt IPB me wel leuk.
Maar ik bel nooit via de vastelijn, dus voorlopig een normaal adsl abo ipv een voip abo. Mocht ik overstappen, dan wel naar KPN. Wanneer? Waarschijnlijk in 2011 als ze met glasvezel komen.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling