Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 23 nov 2024 21:45

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: 2 dezelfde IP's
BerichtGeplaatst: zo 18 feb 2007 00:38 

Mijn Speedtouch crashed continue.........

Mijn printserver en mijn externe hardeschijf pakken hetzelfde IP address. Dit wordt ze standaard uitgereikt (statisch). Als beide nu aan staan crashed mijn speedtouch continue.......
Op welke wijze kan ik dit aanpakken. Als ik het Ip adress verander van de printserver dat assigned de speedtouch keihard weer zijn IP address ertegenaan..........

Kan ik bij de speedtouch aangeven welk IP address hij moet gebruiken voor een bepaald device ??

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 18 feb 2007 13:49 

Een paar vragen naar aanleiding van je post:
- je zegt dat de ip-adressen "standaard worden uitgereikt (statisch)". Als de speedtouch een adres aangeeft als statisch dan betekent dit dat de speedtouch geen adres heeft uitgereikt maar dat in het apparaat het ip-adres 'vast' staat ingesteld. Wat is nu bij jou het geval?
- hoe zitten de printserver en harde aangesloten op de speedtouch?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 18 feb 2007 18:37 

bellen naar de helpdesk, de 1e lijns kunnen een multi ip check doen om te kijken of hier het probleem echt ligt ( aan je verhaal te horen wel ;) ) Die moeten dan een ticket aanmaken en doorsturen naar 2e lijn.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 18 feb 2007 21:22 

blizzaa schreef:
bellen naar de helpdesk, de 1e lijns kunnen een multi ip check doen om te kijken of hier het probleem echt ligt ( aan je verhaal te horen wel ;) ) Die moeten dan een ticket aanmaken en doorsturen naar 2e lijn.

sorry multi iptest is alleen voor klanten die een zelfde wan ip adres hebben gekregen wij kunnen in de box niet zien welke ip adressen deze weg geven

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 18 feb 2007 21:31 

je kan in een device aangeven welk ipadres ze kunnen gebruiken. via usb weet ik niet of dit mogelijk is. :?:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 19 feb 2007 11:30 

luppo schreef:
blizzaa schreef:

sorry multi iptest is alleen voor klanten die een zelfde wan ip adres hebben gekregen wij kunnen in de box niet zien welke ip adressen deze weg geven

ja sorry je hebt gelijk, had eigenlijk alleen het begin van zijn post gelezen :oops:

Dat zijn EB dus crashed..

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 19 feb 2007 14:03 

Je kan in het apparaat een STATISCH IP zetten dus in je printerserver, deze zal dan nooit een DHCP adres vragen. Dus dat heb je in het begin verkeerd gedaan of niet op save gedrukt ofzo gok ik.

Als iets statisch (vast) is dan zal hij nooit dynamisch iets aanvragen tenzij hij brakke firmware heeft. Zet hem voor de gein eens 50 getallen hoger als wat je nu gebruikt.

En op je tweede vraag het is mogelijk om een vast IP in te stellen voor één apparaat die hij dan via DHCP (dynamisch) uitdeelt aan het apparaat (bv printerserver) die hij herkent aan zijn MAC adres. Zo zal de (thomson) EB zeggen tegen die printer server -> jij krijgt altijd .51

Je kan dat doen (zit verweg) in het overzicht van je network devices dus waar je alles ziet, en dan op configure drukken bovenin.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 22 feb 2007 11:14 

Het lijkt erop als het werkt.....

Zowel de hdd als de printserver vraagt middels DHCP om een IP.
Ik heb aangegeven op de Speedtouch dat hij dit IP-address altijd moet gebruiken, dit zover lijkt hij dit te doen.

Om dat dubbele IP-address weg te krijgen heb ik de HDD afgesloten en wat later weer ingeplugged. Hij kreeg toen (middels DHCP) een nieuw IP.

Resteert mij de vraag:

Is mijn IP-address nu statisch daar ik bij de ST heb aangegeven dat hij dit IP altijd moet gebruiken ? Het moet niet zo zijn dat als de lease verloopt hij toevallig een andere krijg. Dan krijg ik problemen wat mijn printerqueue is afhankelijk van een vast IP.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 22 feb 2007 11:15 

Ik vermoed dat mijn ST crashte omdat hij "zag" dat er twee dezelfde IP-adressen op zijn netwerk zaten.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]