Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 23 nov 2024 18:47

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 13 feb 2007 21:00 

heb nog geen EPB maar die verwacht ik in enkel dagen via Planet,

wat ik graag zou weten hoe ik me bestaande configuratie met al mijn pc`s en server doeleinden het gemakkelijkst over kan zetten naar de EPB

ik gebruik nu adsl advanced van Planet , ip van de modem 10.0.0.138 en mijn verdere pc`vallen in de range 10.0.0.150 - 10.0.0.158

heb totaal zo`n 20 poorten geforward naar diverse pc`s voor webserver
ftp torrent , DC++ en nog meer zaken een aardige waslijst dus -)
ook de instellingen van alle pc`s met hun firewalls en snelkoppelingen accounts ed naar de aangesloten pc`s in t netwerk.

best wel complexe boel hier , het zou teneerste al heel mooi zijn als ik de iprange tzelfde kan houden zodat ik de pc`s op hun ip kan laten staan die ze nu al hehben (allemaal static ip`s ) en ik gebruik geen dhcp.

maarja ik weet nu nog niet welk EPB ik krijg , merk en type ...
is dat een kwestie van wat er nog in t magazijn ligt of wat bepaald dat ?
ik heb nu wel nog isdn over mijn adsl maar heb al in de aanvraag aangegeven dat ik dat wil laten vervallen omdat ik dat toch eigenlijk al een paar jaar niet meer gebruik en t me iets makkelijk maakt in al de bedrading en losse zaken wat er mee verbonden is (tis een beetje chaos hier onder t bureau :shock:

mijn dank :D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 13 feb 2007 23:25 

Als je op de site van Planet kijkt zul je zien dat je een nieuw IP adres krijgt ( :( )
Verder denk ik dat je waarschijnlijk een isdn Siemens Experiabox zult krijgen (maar dat is niet met zekerheid te zeggen,en die heeft een andere range van interne ip adressen dan je huidige Speedtouch)
Het isdn gedeelte waar je in je laatste stukje een opmerking over maakt komt sowieso met IPB te vervallen omdat je op een andere manier gaat bellen en de isdn apparatuur aan de wilgen kunt hangen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 13 feb 2007 23:34 

Je kan de DHCP server van de EB toch rustig in die range adressen laten uitgeven?
Ik heb net even gekeken maar de adressen zijn vrij te kiezen.
Volgens mij kan je ook IP-adressen vast zetten op MAC-adressen.

Als een netwerk zo complex is, is het dan verstandig om over te stappen naar IPB?
Het is natuurlijk niet even modem wisselen en klaar.

M.v.g,
Robèrt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 14 feb 2007 00:04 

hmmm mij is toegezegt dat ik t ip kon houden dacht ik , zou wel handig zijn ja anders moet ik ook nog alle dns services gaan omzetten -)

maar ze zouden me isdn opzeggen dus ik neem aan dat ik ook een normaal modem krijg, heb ook geen isdn aparatuur hier , ik had vroeger
internet via isdn modem vandaar , de lijn is al die jaren gewoon nog zo gehandhaafd.

en ja ik ben me wel van bewust dat t wel effe een dag werk word en veel dingen wijzigen maargoed dat moet wel te doen zijn.

als ik de locale iprange hetzelfde kan houden ben ik al een eind opweg
als t WANip niet meer gehandhaaft kan blijven .. tja das effe wat meer werk en extra lastig en jammer ook want heb al een jaar of 15 tzelfde ip -) is nooit anders geweest naar mijn weten , ken t uit me hoofd
mischien kan de helpdesk er dan alsnog voor zorgen dat ik tzelfde ip blijf houden , ben tenslotte een heel trouwe klant met zoveel jaren 8)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 14 feb 2007 00:10 

[quote="Maarten"]Als je op de site van Planet kijkt zul je zien dat je een nieuw IP adres krijgt ( :( )
waar staat dat op de planet site ?
de site van planet die werkt hier nooit goed , logo ect is meestal verdwenen en allelei functies daar haperen , denk dat de sitebeheerders
daar ook maar een een keer naar mogen kijken bij planet -)
denk dat ze daar iets te veel met vanallerlei scripts werken of ligt t echt aan hier ?
maar daarom is t vrij lastig hier om de weg te vinden

als je me een link kan doorspelen .. graag :D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 14 feb 2007 00:37 

Volgens mij zal jouw IP-adres echt anders worden.
Ik ben bang dat je het niet voor elkaar kan krijgen dit te behouden.

Toen ik over ging van ADSL over ISDN naar IPB kreeg ik een totaal ander adres.

Interne adressen zijn echt te verzetten en dus te behouden.

Succes met de omzetting!

M.v.g,
Robèrt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 14 feb 2007 00:51 

tnx m8!

ja dan is t gewoon niet anders , kost effe wat moeite maargoed zal aan t nieuwe ip ook wel weer wennen , ken dat soort dingen t liefst uit t hoofd
omdat ik t zo vaak nodig heb, hang em wel boven me bed :D

maarja alle gekheid op een stokje de box moet natuurlijk eerst nog komen maar neem aan dat t nu goedkomt , in november vorig jaar belden ze mij op van planet of ik interesse had en ging accoord , vervolgens wachten en wachten , na een week of 4 weer gebeld en bleek dat t niet aangevraagd was -) foutje ok ... heb t toen gelijk alsnog kunnen doen, nu naar een week of 3 weer effe gebeld of t idd goed is gekomen met de aanvraag (want de website van zowel planet als kpn die zegt al tijden lang iets van "uw aanvraag kunt u hier in enkele dagen zien" :D en men zei dat t deze week zou komen, zal ik maar effe geloven met t voordeel van de twijfel -) ach maak me er niet druk om heb tenslotte ook geen haast ermee.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 14 feb 2007 10:36 

Samantha schreef:
hmmm mij is toegezegt dat ik t ip kon houden dacht ik , zou wel handig zijn ja anders moet ik ook nog alle dns services gaan omzetten -)

Van de Planet site:

Nieuw IP adres bij wijziging abonnement

Vraag
InternetPlusBellen Behoud ik mijn IP adres als ik overstap naar een ander abonnement?

Antwoord

Iedere computer of modem die aangesloten is op internet heeft een eigen IP adres. Door middel van IP adressen herkennen computers elkaar en kunnen ze met elkaar en het internet communiceren.

Met een inbelverbinding krijgt u elke keer dat u verbinding maakt een ander IP adres toegewezen.
Met een ADSL verbinding heeft u een vast IP adres. Dit heeft als voordeel dat uw computer altijd 'op dezelfde lokatie' bereikbaar is. Dit is handig als u bijvoorbeeld een webserver wilt inrichten.
Ook met een InternetPlusBellen abonnement heeft u een vast IP adres.

Indien uw abonnement wijzigt, bijvoorbeeld na een overstap op een InternetPlusBellen abonnement, dan krijgt u van Planet Internet een nieuw vast IP adres.

Antwoord-ID 4179
Producten Inbellen,ADSL,InternetPlusBellen

Unquote

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]