Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 23 nov 2024 18:45

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 08 nov 2006 23:54 
Site Admin

weet wel dat het niet persoonlijk bedoeld was :wink:
laat die poorten maar staat; alles wordt de exposed doorgestuurd naar de pc. heb je de test gedaan zonder firewall op de pc?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 08 nov 2006 23:58 

De firewall op de PC staat uit.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 09 nov 2006 00:09 
Site Admin

moet je helaas het antwoord verders schuldig blijven. schakel die exposed host in ieder geval weer uit, anders blijft al het inkomende verkeer richting die pc komen.
zou toch eens stap voor stap de instellingen in de eb en pc met die collega doorlopen, omdat je aangeeft dat het daar wel werkt.

voor alle duidelijkheid, foutcode 678 staat bij vpn voor:
De verbinding kon niet tot stand worden gebracht, omdat de externe machine niet heeft gereageerd op de verbindingsaanvraag. Probeer het volgende:
• Als u probeert een verbinding tot stand te brengen met een virtueel particulier netwerk (VPN), controleert u of de hostnaam of het IP-adres van de doelserver juist is. Probeer vervolgens opnieuw verbinding te maken. U kunt de eigenschappen van een verbinding bekijken door met de rechtermuisknop op de verbinding te klikken. Klik vervolgens op Eigenschappen en bekijk de gegevens op het tabblad Algemeen. Neem contact op met de systeembeheerder van de VPN waarmee u verbinding probeert te maken voor meer informatie.

• Als u probeert een verbinding tot stand te brengen met een VPN, is het mogelijk dat een opstopping in het netwerk of een netwerkapparaat (zoals een firewall) uw poging om verbinding te maken blokkeert. Neem contact op met de systeembeheerder van de VPN waarmee u verbinding probeert te maken voor meer informatie.

laat ons in ieder geval de afloop even weten.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 09 nov 2006 00:22 

Bedankt voor je moeite. Ik zal je de uitkomst wel laten weten.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 11 dec 2006 10:59 

Ben wel benieuwd naar de resultaten ?!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 11 dec 2006 21:39 

Update
Ik heb inmiddels vollop ondersteuning van KPN. Ik heb vorige week een Thomson "Experiabox" ontvangen en al met al bijna een dag met KPN aan de telefoon gehangen. Er waren wat problemen met bellen (lijn viel weg) maar dat zou deze week zijn opgelost. VPN heb ik nog niet kunnen testen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 20 dec 2006 00:42 

It works.
Dankzij KPN DCC heb ik nu een werkende situatie met de Thomson Experiabox.
Ik ben wel van mening dat KPN echt iets moet doen aan de service en de helpdesk ondersteuning.
Gelukkig heb ik goede contacten bij KPN die me verder hebben geholpen naar de juiste personen, maar iemand die deze contacten niet heeft is aan de goden overgeleverd.
Ik ben van mening dat KPN zich er erg makkelijk vanaf maakt door VPN niet te ondersteunen. Men realiseert zich klaarblijkelijk niet dat er ook consumenten zijn die hun internetverbinding gebruiken om thuis te werken.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 20 dec 2006 08:36 

Boxxi schreef:
It works.
Ik ben wel van mening dat KPN echt iets moet doen aan de service en de helpdesk ondersteuning.
Gelukkig heb ik goede contacten bij KPN die me verder hebben geholpen naar de juiste personen, maar iemand die deze contacten niet heeft is aan de goden overgeleverd.

Mooi en idd er is voor 2007 nog een mooie uitdaging voor het management 8)

Maar nu de hamvraag:kun je aangeven wat er allemaal gedaan is om het werkende te krijgen zodat andere forumbezoekers hier misschien ook profijt van kunnen hebben ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 20 dec 2006 21:18 

De Siemens Experiabox is vervangen door de Thomson Experiabox. Het opzetten van de VPN werkte direct zonder dat er aan mijn zijde of aan de zijde van het bedrijfsnetwerk wijzigen hebben plaatsgevonden. Wat er verder door KPN Device Competence Center in het netwerk is gewijzigd weet ik niet. Er zijn alleen wat hick-ups geweest met telefonie (lijn viel spontaan weg) maar verder werkte het vrijwel direct. Ze hebben mij dus prima geholpen. Jammer dat de helpdesk die het eigenlijk zou moeten oplossen tot zoveel frustratie leidt.
Waar ik overigens ook achter ben gekomen is dat er wel degelijk mogelijkheden bestaan om bij Internet Plusbellen gebruik te kunnen blijven maken van ISDN apparatuur. Dit zou Inetrnet Plusbellen XL heten. Kost weliswaar iets meer maar je hebt dan wel het voordeel dat je je ISDN apparatuur kunt blijven gebruiken. Je hoeft dus geen nieuwe apparatuur te kopen. Kortom KPN moet ook werken aan goede consumenten voorlichting.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 20 dec 2006 21:30 
Site Admin

Boxxi schreef:
Waar ik overigens ook achter ben gekomen is dat er wel degelijk mogelijkheden bestaan om bij Internet Plusbellen gebruik te kunnen blijven maken van ISDN apparatuur. Dit zou Inetrnet Plusbellen XL heten. Kost weliswaar iets meer maar je hebt dan wel het voordeel dat je je ISDN apparatuur kunt blijven gebruiken. Je hoeft dus geen nieuwe apparatuur te kopen. Kortom KPN moet ook werken aan goede consumenten voorlichting.

kan je hier wat meer over vertellen of eventuele links geven?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 20 dec 2006 23:21 

Internetplusbellen XL wordt gepositioneerd voor het kleinzakelijke segment. Uiteraard kan ook de consument daarvan gebruik maken als ie het geld er voor over heeft

http://zoek.kpn.com/9288000/zolzoek/por ... sbellen+XL

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 21 dec 2006 23:49 

@Boxxi:maar kun je nu ook beschrijven welke stappen er genomen zijn om het werkende te krijgen (ook voor andere forumbezoekers) :?:

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 19 jan 2007 13:29 

Ik heb exact hetzelfde probleem als Boxxie.
Twee collega's kunnen met hun laptop via hun EB en IPB abo niet werken
via VPN software.
Men kan wel inloggen op de VPN server maar vervolgens krijgt men geen virtueel ip-nummer en wordt de tunnel niet opgebouwd.
Beide laptops doen het perfect op andere verbindingen, zelfs via een toevallig tegengekomen acces point dat niet beveiligd was in dezelfde straat maar via de EB dus niet.
Is hier al een andere oplossing voor?
Ik heb niet die speciale kontakten.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 20 jan 2007 13:11 

mopedlad schreef:
Ik heb exact hetzelfde probleem als Boxxie.
Twee collega's kunnen met hun laptop via hun EB en IPB abo niet werken
via VPN software.
Men kan wel inloggen op de VPN server maar vervolgens krijgt men geen virtueel ip-nummer en wordt de tunnel niet opgebouwd.
Beide laptops doen het perfect op andere verbindingen, zelfs via een toevallig tegengekomen acces point dat niet beveiligd was in dezelfde straat maar via de EB dus niet.
Is hier al een andere oplossing voor?
Ik heb niet die speciale kontakten.

Hebben jullie de Siemens of de SpeedTouch EB?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 20 jan 2007 13:22 

Beide de EB van Siemens dus.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]