Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 04 jul 2025 19:24

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 05 mei 2006 20:34 

jwagenaar schreef:
ray, welke ipranges gebruik je voor deze printerinstallaties

Alles staat op automatisch, de EB is 192.168.2.1 de laptop vast is ...2.2 de draadloos is ...2.3 de printerserver is ....2.4 de pc is ....2.5

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 05 mei 2006 20:36 
Site Admin

probeer het eens om de printserver handmatig een ipnr te geven buiten de range van de experiabox; dus boven de 200.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 13 mei 2006 13:41 

Ik heb nu het UTP kebeltje uit de Experiabox gehaald, en in een van de poorten van de printer server (heeft 4 switch aansluitingen) gestoken.

Nu kan ik wel via het vaste netwerk printen, net zoals via het draadloze.
Het ligt blijkbaar aan de firewall in de Experiabox.

Ik denk dat ik een poort open moet zetten, die printverkeer tussen de uitgangen toestaan.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 13 mei 2006 14:33 

Ray schreef:
Ik heb nu het UTP kebeltje uit de Experiabox gehaald, en in een van de poorten van de printer server (heeft 4 switch aansluitingen) gestoken.

Nu kan ik wel via het vaste netwerk printen, net zoals via het draadloze.
Het ligt blijkbaar aan de firewall in de Experiabox.

Ik denk dat ik een poort open moet zetten, die printverkeer tussen de uitgangen toestaan.

Als ik me niet vergis had je een Linksys printserver ? Welke setting heb je de firewall van de EB gegeven ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 13 mei 2006 14:44 

Ik heb nog niets aan de firewall van de EB gedaan.
Ik heb wel gezien dat de firewall aan staat, en access control op off.

Ik neem aan dat ik hier iets moet wijzigen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 29 mei 2006 11:31 
Erelid

Omdat ik vanaf nu in de webinterface ISDN versie van de EB kan viel mij het volgende op. Onder USB/Printserver staat de printserver uit gevinkt. Dus denk ik dat diegene die een printserver willen draaien die optie aan moeten zetten. Dus hopelijk hebben jullie hier wat aan.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 04 jun 2006 18:29 

Willy schreef:
Heb dit onderstaande op een ander forum :wink: gevonden, misschien zijn jullie er mee geholpen (hoop ik)

Ik heb na overstappen op IPB bellen ook het probleem gehad van niet kunnen vinden van mijn printerserver (HP Jetdirect).
Ik heb via de site van HP een handleiding gevonden misschien werkt dat voor jou ook.
Kijk eens op volgende link.

http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/Te ... D=bpj07072

Ik weet niet wat printerserver is, maar als het dit is,ik kan zowel printen van mijn bedraade pc via EB als de laptop(wifi) aangesloten op EB.
Vind ik wel gemakkelijk, lig namelijk met een hernia in bed en vindt het vervelend elke keer mijn vrouw te vragen of ze voor mij iets wil printen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 04 jun 2006 18:41 
Erelid

Moeten ze allebei tegelijkertijd aanstaan bij jou, als dat zo is dan is het volgens mij geen printserver. Je moet met een printer via de printserver kunnen printen alleen als de laptop aanstaat of alleen als de desktop computer aanstaat.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 04 jun 2006 19:07 

Willy schreef:
Moeten ze allebei tegelijkertijd aanstaan bij jou, als dat zo is dan is het volgens mij geen printserver. Je moet met een printer via de printserver kunnen printen alleen als de laptop aanstaat of alleen als de desktop computer aanstaat.

Vanmorgen gewoon nog wat uitgeprint via de laptop zonder dat de PC aanstond. Toen ik de EB kreeg heb ik via usb mijn printer aangesloten op de EB, daarna via de site MIJN KPN gekeken hoe ik de printer moest installeren op de EB en in XP. Dat heb ik gedaan bij zowel de pc en de laptop, werkt prima.Ik zie zelfs in mijn config. de printer staan en daar kan ik ook gewoon bij en alle dingen regelen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 04 jun 2006 21:07 
Erelid

Dan zal bij jou onder usb de printserver in de EB Webinterface aanstaan. Zou je daar ff naar willen kijken.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 05 jun 2006 10:12 

Willy schreef:
Dan zal bij jou onder usb de printserver in de EB Webinterface aanstaan. Zou je daar ff naar willen kijken.

Klopt helemaal, de printerserver staat inderdaad aan, maar ook de fileserver,weet niet of dit er ook iets mee te maken heeft.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 05 jun 2006 10:20 
Erelid

Printserver staat hier uit en fileserver aan. Heb er nog niets aan gedaan, dus zal wel standaard zo zijn. Zal binnenkort eens het een en ander uitproberen, want ik moet nu allebei de computers aan hebben staan om te kunnen printen met twee computers.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 05 jun 2006 10:36 

Willy schreef:
Printserver staat hier uit en fileserver aan. Heb er nog niets aan gedaan, dus zal wel standaard zo zijn. Zal binnenkort eens het een en ander uitproberen, want ik moet nu allebei de computers aan hebben staan om te kunnen printen met twee computers.
Eenvoudigweg de printerservices aanzetten wil nog niet zeggen dat je dan ook direct kunt printen vanaf welke pc/laptop dan ook, kijk maar eens op MIJN KPN hoe je je instellingen aanmoet passen op elke pc/laptop, vondt het vrij eenvoudig om te doen.Kunt je vinden onder de rubriek meest gestelde vragen in IPB omgeving.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 24 jun 2006 07:24 

Uiteindelijk toch een aparte wireless router gekocht. Experiabox fungeert alleen nog als modem. Printerserver is weer bereikbaar zowel bedraad als draadloos in mijn netwerk.
:D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 24 jun 2006 15:15 

Bedankt voor de feedback,maar misschien is het voor overige forum bezoekers prettig te weten welk merk en type je gekocht hebt alsmede de instellingen ?!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]