JohnD schreef:
ik blijf aan het recette ik heb sinds 16 november internet plus bellen.
Had ik hier maar nooit aan begonnen als ik internet ben ik niet te bereiken per telefoon als ik bel kan ik niet internetten
Wat mij overkwam is dat ik na aanvankelijk prima aansluiting op een zondagochtend plotseling geen telefoon meer. Ik heb diezelfde zondag een uitgebreid gesprek gehad met de helpdeskmedewerker, samen gecheckt of de juiste verbindingen gemaakt waren maar het leverde niets op. Er waren geen verstoringen, en nameten van de verbinding naar mijn huis gaf aan dat daar niets mis was. Afspraak gemaakt dat ik binnen 2 werkdagen zou worden gebeld door de TD van KPN of dat het opgelost zou zijn.
Ik ben op maandag nog wat gaan experimenteren en kwam er uiteindelijk achter dat de draad tussen mijn telefoon en de Speedtouch niet goed was. Toen ik die had vervangen was alles opgelost. De foute draad was een draad van mezelf, niet een draad uit het pakket.
Verder werkt alles precies zoals het hoort, alleen bij het gebruik van de webinterface schiet Speedtouch wel eens in de stress, en eenmaal zijn spontaan (door een centrale reparatieactrie van KPN) al mijn instellingen gereset waardoor mijn servers (http, smtp) niet meer bereikbaar waren.
Ik ben zeer tevreden over de dagelijkse werking, én de dienstverlening van de helpdesk (zowel vóór als ná de instelling van 0800-0505) , en ben wél blij met de aanschaf.
Ik wil hiermee 2 dingen zeggen:
- sluit nooit uit dat de problemen die je ondervindt bij jou installatie kunnen liggen, al weet je nagenoeg zeker dat dat is uitgesloten
- niet ieders ervaringen met IPB en de helpdesk(s) zijn negatief.
Ik hoop dat de oorzaak van de problemen met IPB/Thomson snel achterhaald wordt, maar blijf ook zoeken naar oorzaken lokaal.
--
Herman