Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu di 26 nov 2024 04:57

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 31 dec 2006 14:49 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 31 dec 2006 12:41
Berichten: 70
Woonplaats: a/d kust in Zuid Holland
Sinds half februari 2006 IPB van Planet.
Dect telefoon Philips CD535.
Alles werkte prima, tot vrijdag 8 december.
We konden niet meer bellen of gebeld worden.
Bij uitbellen wél kiestoon, daarna in gesprektoon.
Als ik met mijn mobiel mijn nummer belde ook in gesprektoon.
We dachten dat het een tijdelijke storing was, dus geen actie ondernomen.
Volgende dag meerdere malen gebeld met mijn mobiel naar
0900-1905. De helpdeskmedewerker vertelde dat we binnen 24 uur
zouden worden teruggebeld op mijn mobiel.
Dat gebeurde op zondag 10 december.
Diverse malen Experiabox uit en weer aangezet, meerdere malen
gereset met paperclip. Splitter er tussenuit gehaald.
Niets hielp. Lampje bleef knipperen.
De medewerker zou de storing doorgeven via email of fax aan de
"Expertgroep" MPX Desk. De medewerker vertelde ook dat hij die
Desk niet kon bellen alleen maar faxen of mailen.
Tot op heden na meerdere malen weer gebeld te hebben met 0800-0505 en 0800-0407 , nog steeds geen actie, zelfs geen berichtje van Planet
dat het de aandacht heeft of dat men er mee bezig is......
Inmiddels wel ruim 25 euro verbeld met dat 0900 nummer en de
kosten van doorschakeling van mijn vaste nummer naar mijn mobiel.
De medewerker van 0407 had wel een goede tip: ga naar mijn gegevens
bij Planet en schakel uw vaste telefoon door naar uw mobiel. Dit in verband met het feit dat ik een eenmansbedrijfje heb.
Moet overigens wel vermelden dat de medewerkers van de diverse Helpdesks bijzonder vriendelijk waren.
Maar het Voip lampje knippert vrolijk verder.............

Elly


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 31 dec 2006 19:59 
koor schreef:
Sinds half februari 2006 IPB van Planet.
Dect telefoon Philips CD535.
Alles werkte prima, tot vrijdag 8 december.
We konden niet meer bellen of gebeld worden.
Bij uitbellen wél kiestoon, daarna in gesprektoon.
Als ik met mijn mobiel mijn nummer belde ook in gesprektoon.
We dachten dat het een tijdelijke storing was, dus geen actie ondernomen.
Volgende dag meerdere malen gebeld met mijn mobiel naar
0900-1905. De helpdeskmedewerker vertelde dat we binnen 24 uur
zouden worden teruggebeld op mijn mobiel.
Dat gebeurde op zondag 10 december.
Diverse malen Experiabox uit en weer aangezet, meerdere malen
gereset met paperclip. Splitter er tussenuit gehaald.
Niets hielp. Lampje bleef knipperen.
De medewerker zou de storing doorgeven via email of fax aan de
"Expertgroep" MPX Desk. De medewerker vertelde ook dat hij die
Desk niet kon bellen alleen maar faxen of mailen.
Tot op heden na meerdere malen weer gebeld te hebben met 0800-0505 en 0800-0407 , nog steeds geen actie, zelfs geen berichtje van Planet
dat het de aandacht heeft of dat men er mee bezig is......
Inmiddels wel ruim 25 euro verbeld met dat 0900 nummer en de
kosten van doorschakeling van mijn vaste nummer naar mijn mobiel.
De medewerker van 0407 had wel een goede tip: ga naar mijn gegevens
bij Planet en schakel uw vaste telefoon door naar uw mobiel. Dit in verband met het feit dat ik een eenmansbedrijfje heb.
Moet overigens wel vermelden dat de medewerkers van de diverse Helpdesks bijzonder vriendelijk waren.
Maar het Voip lampje knippert vrolijk verder.............

Elly


25 euro verbeld terwijl nummer 1 cnt per m kost heb je dan zolang zitten bellen?????
mpx kun je niet bellen maar je kunt ze ook niet faxen en of mailen het gaat per tickt.

Als je voip lampje knippert dan zit jouw nummer op de verkeerde sipserver, als het voiplampje uit is dan is er helemaal geen nr toegewezen aan poort 1.
mpsd moet jouw nummer gewoon laden maar als je een harde reset geeft moet het opgelost zijn tenzij je je nr opgezegd hebt.


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: zo 31 dec 2006 21:35 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 31 dec 2006 12:41
Berichten: 70
Woonplaats: a/d kust in Zuid Holland
AK47 schreef:
koor schreef:
Sinds half februari 2006 IPB van Planet.
Dect telefoon Philips CD535.
Alles werkte prima, tot vrijdag 8 december.
We konden niet meer bellen of gebeld worden.
Bij uitbellen wél kiestoon, daarna in gesprektoon.
Als ik met mijn mobiel mijn nummer belde ook in gesprektoon.
We dachten dat het een tijdelijke storing was, dus geen actie ondernomen.
Volgende dag meerdere malen gebeld met mijn mobiel naar
0900-1905. De helpdeskmedewerker vertelde dat we binnen 24 uur
zouden worden teruggebeld op mijn mobiel.
Dat gebeurde op zondag 10 december.
Diverse malen Experiabox uit en weer aangezet, meerdere malen
gereset met paperclip. Splitter er tussenuit gehaald.
Niets hielp. Lampje bleef knipperen.
De medewerker zou de storing doorgeven via email of fax aan de
"Expertgroep" MPX Desk. De medewerker vertelde ook dat hij die
Desk niet kon bellen alleen maar faxen of mailen.


Tot op heden na meerdere malen weer gebeld te hebben met 0800-0505 en 0800-0407 , nog steeds geen actie, zelfs geen berichtje van Planet
dat het de aandacht heeft of dat men er mee bezig is......
Inmiddels wel ruim 25 euro verbeld met dat 0900 nummer en de
kosten van doorschakeling van mijn vaste nummer naar mijn mobiel.
De medewerker van 0407 had wel een goede tip: ga naar mijn gegevens
bij Planet en schakel uw vaste telefoon door naar uw mobiel. Dit in verband met het feit dat ik een eenmansbedrijfje heb.
Moet overigens wel vermelden dat de medewerkers van de diverse Helpdesks bijzonder vriendelijk waren.
Maar het Voip lampje knippert vrolijk verder.............

Elly


25 euro verbeld terwijl nummer 1 cnt per m kost heb je dan zolang zitten bellen?????
mpx kun je niet bellen maar je kunt ze ook niet faxen en of mailen het gaat per tickt.

Als je voip lampje knippert dan zit jouw nummer op de verkeerde sipserver, als het voiplampje uit is dan is er helemaal geen nr toegewezen aan poort 1.
mpsd moet jouw nummer gewoon laden maar als je een harde reset geeft moet het opgelost zijn tenzij je je nr opgezegd hebt.


beste AK47,
toen ik belde heb ik diverse malen 28 tot 29 minuten moeten wachten voordat ik een medewerker aan de lijn had, en destijds was het tarief nog
10 cent per minuut plus de mobiele telefoonkosten. Dat is het eerste punt van deze vergadering.

2e punt is: harde reset. Bedoel je daarmee de paperclipmethode? want zoals ik schreef heb ik die al diverse malen op verzoek van de Helpdeskmedewerker uitgevoerd.

3e punt is: Als ik op de verkeerde sipserver zit, omdat het voiplampje knippert, wat moet ik dan tegen de helpdeskmedewerker zeggen wat ie moet doen????????

4e punt is: Wat bedoel je met de verkeerde sipserver??? en wat betekent
sip????

Sowieso vind ik het heel aardig dat er nog iemand een antwoord geeft
op oudejaarsavond. Dat dan weer wel.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 01 jan 2007 10:01 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 17:39
Berichten: 599
Woonplaats: Middelburg
Je kan met je mobiel 0800-0407 bellen, dit kost niets. Ook niet voor je mobiel. :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 01 jan 2007 13:00 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Het lijkt er sterk op dat er geen contact gemaakt wordt met het platform,misschien kun je nog een keer de box uit doen,kabels van het stroom halen en alles opnieuw aan doen.

Blijft het zo dan zou ik je toch willen adviseren om opnieuw de HD te helpen ! (helaas kunnen wij van afstand niet veel doen :cry: )


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 01 jan 2007 13:40 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 31 dec 2006 12:41
Berichten: 70
Woonplaats: a/d kust in Zuid Holland
koor schreef:
Sinds half februari 2006 IPB van Planet.
Dect telefoon Philips CD535.
Alles werkte prima, tot vrijdag 8 december.
We konden niet meer bellen of gebeld worden.
Bij uitbellen wél kiestoon, daarna in gesprektoon.
Als ik met mijn mobiel mijn nummer belde ook in gesprektoon.
We dachten dat het een tijdelijke storing was, dus geen actie ondernomen.
Volgende dag meerdere malen gebeld met mijn mobiel naar
0900-1905. De helpdeskmedewerker vertelde dat we binnen 24 uur
zouden worden teruggebeld op mijn mobiel.
Dat gebeurde op zondag 10 december.
Diverse malen Experiabox uit en weer aangezet, meerdere malen
gereset met paperclip. Splitter er tussenuit gehaald.
Niets hielp. Lampje bleef knipperen.
De medewerker zou de storing doorgeven via email of fax aan de
"Expertgroep" MPX Desk. De medewerker vertelde ook dat hij die
Desk niet kon bellen alleen maar faxen of mailen.
Tot op heden na meerdere malen weer gebeld te hebben met 0800-0505 en 0800-0407 , nog steeds geen actie, zelfs geen berichtje van Planet
dat het de aandacht heeft of dat men er mee bezig is......
Inmiddels wel ruim 25 euro verbeld met dat 0900 nummer en de
kosten van doorschakeling van mijn vaste nummer naar mijn mobiel.
De medewerker van 0407 had wel een goede tip: ga naar mijn gegevens
bij Planet en schakel uw vaste telefoon door naar uw mobiel. Dit in verband met het feit dat ik een eenmansbedrijfje heb.
Moet overigens wel vermelden dat de medewerkers van de diverse Helpdesks bijzonder vriendelijk waren.
Maar het Voip lampje knippert vrolijk verder.............

Elly


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 01 jan 2007 14:15 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Dat had ik idd ook gelezen,dan dus toch maar opnieuw bellen !


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 01 jan 2007 14:44 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 31 dec 2006 12:41
Berichten: 70
Woonplaats: a/d kust in Zuid Holland
Maarten ik denk dat er nu maar een boze brief verzonden moet worden,
want ik ben het gebel meer dan zat.
Ook al ist gratis nu, je hangt toch gauw 25 minuten te wachten en
kan kom je wéér bij 1e lijns mededewerker, daarna 2e lijns medewerker,
en niemand kan je helpen want het probleem is doorverwezen
naar die MPX of MPS desk (wat is het nou eigenlijk) en het is daar
bekend zegt de 2e lijns medewerker.

Het staat overigens best wel gezellig met deze donkere dagen
zo'n knipperend Voip lampje....
:idea: :mrgreen: :twisted:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 01 jan 2007 15:15 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
MPS is Multiplay Servise Desk en MPX is het expert team en als het is dan kun je niet veel meer doen dan vragen naar de status.Drammen in de positieve zin van het woord id toch het advies,temeer vanwege het feit dat je een eenmanszaakje hebt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 01 jan 2007 16:29 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 31 dec 2006 12:41
Berichten: 70
Woonplaats: a/d kust in Zuid Holland
Maarten, dank voor je uitleg van MPS en MPX. Da's duidelijk nu.
Ja, ik ga idd maar eerst nog even telefonisch vriendelijk drammen...
hihihi laat dat maar aan mij over :lol:

Gezond 2007 gewenst !!!!


Hopelijk kan ik per 1 maart 2007 weer bellen (dat schijnt toch de
datum te zijn, las ik hier ergens, dat de problemen opgelost zijn?)

:mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 01 jan 2007 19:03 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Wat je gelezen hebt mbt de "oplossing" is geplaatst in een ander kader en de termijn is "subject to change" :wink:
Tevens staat dat mi geheel los van jouw probleem en is dat aan MPX om zsm met een reactie te komen.

NB:ook een gezond en zakelijk voorspoedig nieuw jaar gewenst !


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 02 jan 2007 17:25 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 31 dec 2006 12:41
Berichten: 70
Woonplaats: a/d kust in Zuid Holland
Beste mensen, hierbij wil ik met vreugde meedelen dat
vanmiddag de Experiabox een paar klikken gaf en na
een tijdje was het voiplampje niet meer knipperend
maar gewoon continue aan!!!!!!!
We kunnen weer bellen!!!! (en gebeld worden natuurlijk)
Hiep hoi!!!!!!!

Ben geweldig blij!!!!!!!!!

Dit topic kan worden gesloten.
Dank voor jullie aandacht maar nog veel meer dank
aan de Helpdeskers die immer mijn gezeur hebben moeten
aanhoren en altijd vriendelijk bleven!!!!!!!

Dat mag ook wel eens gezegd worden!!!!!
KPN mag trots op zulke mensen zijn!!!!


Elly



:D


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 02 jan 2007 17:53 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
goed te horen dat het werkt. wat was nu het probleem en wat heeft de helpdesk aangepast?

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 02 jan 2007 20:37 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 31 dec 2006 12:41
Berichten: 70
Woonplaats: a/d kust in Zuid Holland
Dat weet ik niet, ik ben wel gebeld, maar de mobiele feun lag beneden en ik was heel eventjes boven....
Dus het is van afstand gedaan.
Maar ook ik ben heel benieuwd wat er nu "gerepareerd" is...

Voorlopig ben ik heel blij dat alles weer werkt naar behoren.!!!!!

Bedankt voor je belangstelling jwagenaar.
Ook gelukkig nieuwjaar.
(dat rijmt ook nog :wink: )


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling