Ik heb net een weekje via de KPN (zakelijk abonnement) dit nieuw abonnement moeten nemen omdat ik een nieuw pin apparaat heb, die via een pin abonnement moet werken, kan alleen maar via zakelijk en via een Speedtouch 780i WL (ISDN).
Het installeren begon al moeizaam en de eerste modem vloog er al binnen een uur uit. Na (echt)uren met de servicedesk (diverse dagen) bezig geweest te zijn, die eerst niet geloofde dat de modem defect was, stuurde zij jawel, niet 1 maar 2 monteurs opdezelfde dag (pas na 3 dagen zeuren).
Deze installeerde een nieuwe modem, eerst de 787 maar deze werkte niet lekker, dus toch maar de 780i.
Ok, maar we hebben een klein netwerkje van 5 vaste computers, maar ook een afdeling van reparaties van computers. Je zou toch denken dat wij eruit moeten komen, maar nee...
Aangesloten via een 16 poorts switch, sitecom acess point en een eminent wifi-4p router, voorheen nooit problemen gehad met de oude modem en oude abonnement, nu dus wel.
Zelfs de 3 professionele KPN monteurs kwamen hier niet uit. En ja de modem doet het en er komt Internet uit. Wat er verder aan gekoppeld is....dit moeten wij maar verder bespreken met de servicedesk en tja deze komt er ook niet uit. Dus hellleep en we hebben nog geen eens de pin apparaat aangesloten. Ik heb de vaste computers voorzien van een vast ipadres in de range van 192.168.1.105 tot en met 110 subnetmask 255.255.255.0 en de gateway op het adres van de modem 192.168.1.254 en dnsserv ook op het zelfde adres. Maar ik krijg de access point niet op Internet en de aangesloten routers. Dus de reparatiecomputers via de switch moet ik nu elke keer een vast ip geven, maar niets werkt draadloos, overigens werkt de wifi van de Speedtouch kl.. omdat hij weinig bereik heeft, de ruimte waar gewerkt wordt is maar 10mtr van de modem maar totaal geen bereik. En omgekeerd met onze acess point en wifi router wel. Waarom heb ik nu geen open verbinding, ik heb bijna alles geprobeerd,
kunnen jullie mij aub helpen.
Wilma SAmuelsz