Ik heb nu eens met eigen ogen kunnen zien hoe dat gaat ....
Opeens komt er echt een kudde mensen in de straat.
Voor je het weet is een lange geul in de straat opgengelegd.
In mijn geval voor mijn huis in de straat maar ook achter mijn huis in het voetpas voor de achterburen.
Een van de werkmannen richt vanuit de geul in de straat een lange "zilveren" staaf uit naar het diepe gat bij mijn voordeur.
Met behulp van perslucht verdwijnt dit ding zo de grond in en in 15 tot 20 minuten is hij aangekomen op de plek van bestemming.
Dit hoor je duidelijk omdat dit een enorm lawaai maakt, het dreunt als een dolle tegen de fundering aan.
Ze trekken het geval aan de slang terug, er komt een soort van opzichter die de "centimeter" dikke oranje kabel door het gat steekt.
Uiteindelijk gooien ze het gat bij de voordeur dicht, er steekt nog 3 centimeter kabel boven het tuinpad uit....
Al met al is het drie dagen werk voor een straat van 10-12 huizen maar ze werken wel in meerdere straten tegelijk.
En zo ook nog eens op meerdere plekken in Almerer tegelijkertijd, het moet blijkbaar snel klaar zijn!
Binnenkort komt er een monteur die deze kabel naar de meterkast trekt, ik ben weer reuze benieuwd hoe dat gaat!
En wat er voor kastje in de meterkast komt te hangen, hoe ziet dat ding eruit? Ik kan niet wachten!
Stap ik over op dit glasvezelnetwerk?
Dit hangt heel erg van de aanbieding af maar wat ik nu weet, daar loop ik niet warm voor.