Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 22 nov 2024 18:35

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 18 sep 2006 12:55 

Het onderwerp hoort misschien niet helemaal hier thuis maar ik wil het toch plaatsen i.v.m. mensen die in de toekomst nog overwillen stappen
Als iemand een advies voor mij heeft graag onderstaande de aangetekende brief die ik stuurde naar xs4all
Hieruit wordt de probleemstelling wel duidelijk
XS4ALL Internet BV
Afdeling Sales
Postbus 1848
1000 BV Amsterdam

Bijgaand treft U mijn opzeggingsbrief van 02 mei 2006 tevens heb ik bijgevoegd een tweetal mailtjes die ik ontving van xs4all.
IK zal in het kort schilderen wat er zo al voorgevallen is.
Twee weken na 02-05-2006 heb ik de helpdesk gebeld waarom ik nog geen bevestiging had ontvangen van mijn opzegging mij werd toen medegedeeld dat ik ging migreren naar het net
en ik niet hoefde op te zeggen.
Op 27-07-2006 ben ik daadwerkelijk gemigreerd naar het Net heb op deze datum nogmaals
met de helpdesk gebeld met de vraagstelling wat er met het abonnementsgeld gebeurde want
mijn termijn liep van 21e tot de 21e van iedere maand hij deelde mij toen mede dat ik het teveel
betaalde zou terugkrijgen tevens gevraagd hoe lang het internetadres nog zou werken hij antwoordde 6 weken a 2 maanden.
Op 23-08-2006 ontving ik de factuur van de maand augustus dezelfde dag een mailtje gestuurd
naar xs4all dat ik de incasso zou terugdraaien zie mail bijlage.
Uw antwoord kwam al op 06-09-2006 dit is 15 dagen later.
Er werd niet ingegaan op de werkelijke probleemstelling maar er werd gesteld dat ik medio juli een brief zou hebben ontvangen of ik koos voor een Pack ik zou bij xxx niet weten wat dit is
De brief is door mij nooit ontvangen anders had ik wel dezelfde dag gereageerd.
Een telefoontje met de helpdesk op 11 september leerde mij dat dit het behoud was van je
internetadres voor 9.95 per maand .
Ik heb het abonnement opgezegd op 02-05-2006 en niet gevraagd om een pack dus mijn internet
overeenkomst met xs4all eindigt op de dag van migratie.
Gezien de ondeskundige antwoorden in de e mail heb ik weinig vertrouwen in dat het teveel betaalde van ca 18 euro door U teruggestort zal worden.
Mijn vertrouwen in xs4all is zover gedaald dat ik omtrent het gebeurde een officiële klacht zal
indienen en deze brief met bijlagen aangetekend verstuur met bericht van ontvangst.

Een teleurgestelde in het verleden altijd tevreden afnemer

Har Murkens

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 18 sep 2006 13:17 

Har Murkens schreef:
Als iemand een advies voor mij heeft graag onderstaande de aangetekende brief die ik stuurde naar xs4all

Har Murkens

De brief is neem ik aan weg,wat zijn nu je eigen verwachtingen ? Een ander bedrag dan euro 18,00 ?

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 18 sep 2006 13:51 

Maarten schreef:
Har Murkens schreef:

Har Murkens

De brief is neem ik aan weg,wat zijn nu je eigen verwachtingen ? Een ander bedrag dan euro 18,00 ?

Dat is mij ook niet helemaal duidelijk moet ik zeggen.
Ik ben ook xs4all adsl naar HetNet ipb gegaan en heb schriftelijk opgezegd bij xs4all.
Ik belde daarvoor de sales afdeling die mij vertelde dat schriftelijk opzeggen niet nodig was omdat kpn dat zou doen vanwege de isp-isp migratie.
Dat blijkt dus foutieve informatie te zijn en je MOET het zelf opzeggen!

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 18 sep 2006 16:35 

Maarten schreef:
Har Murkens schreef:

Har Murkens

Die 18 euro interesseert me niet zoveel ik vroeg me alleen af hoe xs4all
zich verder opstelt ik heb niet aangetekend opgezegd op 2-05-2006
ze blijven gewoon rekeningen sturen en hebben totnutoe niet gereageerd op brief van 13-09-2006 heft iemand ervaring hiermee

Har Murkens

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 sep 2006 16:53 

Ik kom dit tegen op hun site (en heb ze niet gesproken,dus weet niet exact wat de uitkomst is):

Quote:

Om uw DSL abonnement op te zeggen kunt u op werkdagen tussen 09.00 en 18.00 telefonisch contact opnemen met de afdeling Sales, op telefoonnummer 020 398 7656. Kies optie 7 in het menu.

In dit telefoongesprek wordt u geïnformeerd over de eventuele resterende looptijd van uw contract en geven wij u alle informatie over de opzegprocedure. Daarnaast hopen wij in het gesprek informatie te verzamelen die ons helpt onze diensten te verbeteren.

Wilt u rekening houden met het onderstaande:

De DSL-abonnementen van XS4ALL kennen een contractduur van minimaal 1 jaar.
Na het eerste jaar kunt u uw DSL-abonnement, met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand, opzeggen.
Wilt u lagere maandelijkse abonnementskosten, dan kunt u in sommige gevallen overstappen op een ander DSL-abonnement

Unquote

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 sep 2006 16:57 
Erelid

En dit staat bij KPN op de website.

Internet
U moet altijd zelf het abonnement bij uw huidige internetaanbieder opzeggen. Onder aan de pagina vindt u twee voorbeeldbrieven voor het opzeggen van uw huidige aansluiting. Gebruik de opzegdatum van uw huidige internetabonnement als aansluitdatum voor InternetPlusBellen.

Informeer eerst bij uw huidige aanbieder naar de contracts- en opzegtermijn want sommige providers berekenen een boete bij het voortijdig beëindigen van een abonnement. Dit geldt niet als u nu Direct ADSL van KPN heeft.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 19 sep 2006 09:19 

Willy schreef:
En dit staat bij KPN op de website.

Internet
U moet altijd zelf het abonnement bij uw huidige internetaanbieder opzeggen. Onder aan de pagina vindt u twee voorbeeldbrieven voor het opzeggen van uw huidige aansluiting. Gebruik de opzegdatum van uw huidige internetabonnement als aansluitdatum voor InternetPlusBellen.

Informeer eerst bij uw huidige aanbieder naar de contracts- en opzegtermijn want sommige providers berekenen een boete bij het voortijdig beëindigen van een abonnement. Dit geldt niet als u nu Direct ADSL van KPN heeft.

Dat staat er idd zo en bij xs4all staat in de regels dat je het ook SCHRIFTELIJK moet opzeggen.
Via de mail of via de telefoon dus niet..

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 19 sep 2006 12:23 

Daarnaast heb je 2 opties,namelijk of helemaal opzeggen bij XS4all en opnieuw aanmelden bij HetNet (weinig zinvol) maar ook de andere optie zoals door jou beschreven betekent dan nog dat je moet opzeggen ivm je overstap naar HetNet.

Heb je inmiddels alsnog eea op papier gezet en verzonden ?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]