tjub schreef:
Op tweakers zijn daar ook al wat reacties op. Onderstaand stukje komt daarvandaan.
"Kan soms even duren voor specifieke partijen of vooral de oude partij waar je nummer vandaan komt.
Als een telefoonnummer wisselt van aanbieder (nummer portering) stuurt de nieuwe aanbieder een bericht naar alle andere met de melding dat gesprekken voor dat nummer nu naar die aanbieder moeten worden gestuurd. Alleen verwerkt misschien niet elke aanbieder dat helemaal direct en kan het een paar uur duren bijvoorbeeld.
Omdat je bij IPB vandaan komt is die dienst nog niet op de hoogte van de verandering blijkbaar en denkt dat je nummer daar nog actief is of niet bestaat meer. 'k Zou het een paar dagen geven, anders beide partijen eens bellen misschien."
en dan ben ik iemand met zo'n probleem. Ik ben van KPN IBP naar Telfort gegaan. Allen nu kunnen mijn ouders (IPB HetNet) mijn geporteerde nummer niet bereiken (krijgen altijd in gesprek te horen).
Ik heb al gebeld met KPN, die zeggen: meneer we hebben uw nummer juist geporteerd. Bellen met Telfort: meneer uw nummer is correct bij ons geporteerd.
Rest mij nog om te bellen met HetNet, een provider waar ik in principe niets mee te maken heb....
O ja, dit duurt ondertussen al 10 dgn. De telfort medewerker vertelde dat ik na 14 dgn nog maar eens aan de bel moest hangen. Persoonlijk vind ik dat wel erg lang, voordat alle aanbieder mijn 'nieuwe' nummer juist in hun systeem hebben zitten.
editNet nog maar eerst even getest, en ja hoor, mijn vader kon mij bellen! Scheelt weer een hoop telefoontjes naar dure helpdesken.