Hoi Maarten,
Ik heb alle delen van het forum over portforwarding gelezen en geen enkele tip werkte bij mij helaas
Dit speedtouch modem is trouwens niet kapot te krijgen
je kan een flash gewoon onderbreken en daarna weer opnieuw flashen.
Je kan hem ook in de bootmode vastzetten zodat dat oranje lampje knipperd maar probeer je er dan andere software in te flashen vraagt hij nog steeds om een Wachtwoord.
Maar ook dat is te omzijlen met een truckje maar zoals je ook al zei kan ik fluiten naar de telefooninstellingen dus blijf ik liever bij de kpn software natuurlijk.
Maar het is erg frustrerend dat je gewoon een poort niet openkrijgt en dat de helpdesk je niet mag helpen ook al kunnen ze dat.
Ik ben door de helpdesk heel netjes geholpen dus aan het personeel daar ligt het niet maar ze hebben opdracht daar niks aan te doen helaas
Ik weet dat dit modem in bruikleen is en de normale instellingen zijn meteen terug als je hem reset dus ik sloop er niks aan gelukkig.
Dat dichtspijkeren van dit modem is toch niet echt jofel gebeurd want als je iets veranderd duurt het heel lang voor je verder kan en met een gewone St780 gaat dat vele malen sneller.
Ik snap ook wel dat kpn alle belangrijke instellingen voor een leek dichthoud maar mensen die er verstand van hebben moeten toch een mogelijkheid hebben wat aan te passen in bijvoorbeeld de firewall.
Het gaat me alleen maar om 1 poort open te zetten en het is eigenlijk niet eens belangrijk welke omdat ik zelf een poort kan kiezen voor de settopbox die eraan hangt.
Ik hoop dat er toch een oplossing komt maar ik ben in elk geval druk bezig met zelf te proberen in die firewall te komen
Er zal vast een lek ergens zitten om toch via een achterdeur in het modem te komen want bijna altijd zien ze iets over het hoofd
Ik vind het trouwens een superforum voor de EB er staat echt veel info op waar je wat aan hebt.
Ik hoop in elk geval dat er toch een oplossing komt voor mijn poortprobleem.
Groetjes, Paul