Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 22 nov 2024 00:09

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Firewall EB instellen
BerichtGeplaatst: za 17 maart 2007 22:21 

Hallo,

Ik ben nu 2 weken bezig om te proberen een poort in de Thomson 780 experiabox open te zetten :?
Niks werkt en als ik extern de poorten laat scannen staat alles dicht.
Ik heb al via http://www.portforward.com/ alles precies zo gedaan als er staat maar de firewall in de EB staat helemaal dichtgetimmerd en het is zo niet te doen.
Nou wil ik het liefste de firewall uitschakelen maar dat is allemaal niet toegankelijk alleen via het Administrator wachtwoord en dat is nergens bekend helaas :(
Is er iemand die dat al voor elkaar heeft gekregen om in dat gedeelte te komen ?
De helpdesk geeft geen ondersteuning voor poorten dus die bellen heeft ook geen nut.
Ik zat er ook aan te denken om de experiabox te flashen met de orginele Speedtouch software maar dan is het instellen van het telefoongedeelte denk ik een probleem.
Dat flashen lukt normaal niet maar via een paar truckjes krijg ik dat wel voor elkaar :D

Heeft iemand nog tips om die poort te openen op een andere manier of ben ik verplicht om de kpn software om zeep te helpen en gewoon alles zelf in te stellen ?

Groetjes, Paul

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 17 maart 2007 23:17 

Flashen is leuk,maar de Speedtouch is niet je eigendom,en daar komt bij dat je dan kunt fluiten naar je telefonie-gedeelte (van IPB)

Ook de tips genoemde in de Speedtouch 780 sectie als het gaat om poorten te openen hebben geen resultaat ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 17 maart 2007 23:38 

Hoi Maarten,

Ik heb alle delen van het forum over portforwarding gelezen en geen enkele tip werkte bij mij helaas :(
Dit speedtouch modem is trouwens niet kapot te krijgen :) je kan een flash gewoon onderbreken en daarna weer opnieuw flashen.
Je kan hem ook in de bootmode vastzetten zodat dat oranje lampje knipperd maar probeer je er dan andere software in te flashen vraagt hij nog steeds om een Wachtwoord.
Maar ook dat is te omzijlen met een truckje maar zoals je ook al zei kan ik fluiten naar de telefooninstellingen dus blijf ik liever bij de kpn software natuurlijk.
Maar het is erg frustrerend dat je gewoon een poort niet openkrijgt en dat de helpdesk je niet mag helpen ook al kunnen ze dat.
Ik ben door de helpdesk heel netjes geholpen dus aan het personeel daar ligt het niet maar ze hebben opdracht daar niks aan te doen helaas :(
Ik weet dat dit modem in bruikleen is en de normale instellingen zijn meteen terug als je hem reset dus ik sloop er niks aan gelukkig.
Dat dichtspijkeren van dit modem is toch niet echt jofel gebeurd want als je iets veranderd duurt het heel lang voor je verder kan en met een gewone St780 gaat dat vele malen sneller.
Ik snap ook wel dat kpn alle belangrijke instellingen voor een leek dichthoud maar mensen die er verstand van hebben moeten toch een mogelijkheid hebben wat aan te passen in bijvoorbeeld de firewall.
Het gaat me alleen maar om 1 poort open te zetten en het is eigenlijk niet eens belangrijk welke omdat ik zelf een poort kan kiezen voor de settopbox die eraan hangt.
Ik hoop dat er toch een oplossing komt maar ik ben in elk geval druk bezig met zelf te proberen in die firewall te komen :)
Er zal vast een lek ergens zitten om toch via een achterdeur in het modem te komen want bijna altijd zien ze iets over het hoofd :)
Ik vind het trouwens een superforum voor de EB er staat echt veel info op waar je wat aan hebt.
Ik hoop in elk geval dat er toch een oplossing komt voor mijn poortprobleem.

Groetjes, Paul

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 20 maart 2007 01:38 

Hallo Maarten,

Wat hebben ze bij KPN die experiabox verschrikkelijk beveiligd zeg.
Maar zoals ik al dacht zit er altijd een bug in en in plaats van KPNUser staat er nu Administrator en ik kan nu wel overal inkomen :D
Ook staan er behalve KPN (de standaard user) ook nog 2 andere users bij.
Dat zijn technicalsupport en stupgrade780KPN die Upgrade user kan je weg halen en dan kunnen ze bedenkelijk niet meer de instellingen veranderen van afstand zodat mijn instellingen ook blijven staan :)
Vraag maar na op de TD wat ik zeg klopt echt met de ingestelde users en is niet verzonnen.
Je ziet de users normaal niet staan alleen als je Admin bent in het modem komen ze tevoorschijn.
Ook staat de orginele software er nog op dus ook de voip instellingen staan ook nog steeds goed en alles werkt :)
Jij ook mede bedankt voor het helpen met de oplossing om erin te komen het staat namelijk ergens op het forum door jou prima uitgelegd als je doordenkt :D

Groetjes, Paul

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 20 maart 2007 11:06 

Dreampie schreef:
Hallo Maarten,

Jij ook mede bedankt voor het helpen met de oplossing om erin te komen het staat namelijk ergens op het forum door jou prima uitgelegd als je doordenkt :D

Groetjes, Paul

Nou,zoveel heb ik nou ook weer niet gedaan :wink:
Denk wel aan het "verspelen" van je evt support !

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 21 maart 2007 02:18 

Citaat:
Denk wel aan het "verspelen" van je evt support !

Hoi Maarten,
Geeft HetNet dan Support :roll:

Normaal had ik echt niet zoveel moeite gedaan om in de Experiabox in te breken maar ondersteuning kreeg ik zonder meer niet omdat de telefoon en internet werkte.
Zelfs het draadloos netwerk uitschakelen via internet bij beheer Experiabox werkte niet dus dat klopt voor geen meter :(
Nu kan ik lekker zelf alles beheren en instellen rechtstreeks in het modem.
Alleen na al het gerommel aan het modem waren wel mijn instellingen van het Sip gedeelte weg en met een telefoontje naar de helpdesk heeft een aardige medewerker daar even de nieuwe instellingen weer in gezet :D
Ik verwijt zeker de helpdesk niks want ik ben erg goed geholpen en kreeg de keren dat ik belde uiterst vriendelijke medewerkers aan de lijn.
Maar die zijn ook aan handen en voeten gebonden door hun baas helaas en ook al willen ze dan mogen ze niet helpen.
Ik vind het heel jammer dat er zo'n inferieur product op de markt word gezet want een andere naam is er niet voor te vinden.
Het modem gaat compleet over de rooie als je bepaalde instellingen doet en reset dan regelmatig en dat doet een orginele 780 niet die werken perfect.
Er is zeker wat voor te zeggen dat ze de instellingen beperkt houden want ik weet door mijn werk hoe mensen apparatuur kunnen ontregelen.
Maar help dan wel als er een probleem is en scheep dat niet af met "dat ondersteunen we niet" want zo raak je echt klanten kwijt.
Internet is niet alleen een beetje surfen maar er kan veel meer mee en als je daar gebruik van wilt maken moet dat zeker kunnen.
Weet je mij trouwens te vertellen wat een hogere rang heeft is dat Administrator of TechnicalSupport ?
Als ik als Tech inlog heb ik namelijk de TechnicalSupport status en die is normaal niet te kiezen in het menu bij gebruikers aanmaken.

Groetjes, Paul

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 21 maart 2007 10:24 
Site Admin

zag dat je door de volledige software ook je ipnummer kon aanpassen van hetnet naar demon? :lol: :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 21 maart 2007 16:50 

Citaat:
zag dat je door de volledige software ook je ipnummer kon aanpassen van hetnet naar demon?

Hallo jwagenaar,

Een hele slimme opmerking :D
Om niet van alles hoeven uit te leggen heb ik maar gezegd dat het mijn Experiabox is maar hij is van mijn broer en ik zit inderdaad via Demon (tegenwoordig ook van KPN) ingelogd.
Zoals je kan zien als Site admin heb ik ook met opgeven van gegevens een werkend Emailadres opgegeven en geen Hotmail dus ik ga hier niet lopen liegen over dingen.
Er zit echt een bug in de box zodat je er heel simpel in kan komen en ook nieuwe gebruikers aan kan maken en zelfs de tech en STupgrade780 users kan aanpassen zodat die geen toegang meer hebben.
Die gegevens van die extra users kan je dus alleen zien als je in de box zit want via http://192.168.1.254/cgi/b/users/ov/index.html kan je alleen de KPN user zien met als status KPNUser.
De andere 2 acounts om in te loggen zijn dan verstopt en die komen alleen tevoorschijn als je ze een lagere status geeft zodat ze alleen KPNUser zijn en net zo weinig kunnen als ik voorheen in de box :)
Dus je kan het geloven of niet maar alles kan nu met instellen :)

Groetjes, Paul

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 21 maart 2007 17:00 
Site Admin

zoals in mijn bericht al aangegeven, was de opmerking als grapje bedoeld. dank voor de openlijke reaktie.
wellicht toch nog even de opmerking (maarten had hem ook al gemaakt) over de support vanuit kpn. jij geeft aan dat zij geen support leveren, dus "kan je doen wat je wilt". natuurlijk blijft dit een eigen keuze. alleen zou ik me wel kunnen voorstellen dat als er storingen zijn (internet en/of telefonie) en kpn zou moeten worden ingeschakeld en ze merken dat de software niet meer conform de regels is, kpn een rekening zal presenteren.
tot slot: een gewaarschuwd mens telt voor 2 :wink:

Laatst bijgewerkt door jwagenaar op wo 21 maart 2007 17:29, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 21 maart 2007 17:07 

Dreampie schreef:
Weet je mij trouwens te vertellen wat een hogere rang heeft is dat Administrator of TechnicalSupport ?
Als ik als Tech inlog heb ik namelijk de TechnicalSupport status en die is normaal niet te kiezen in het menu bij gebruikers aanmaken.

Groetjes, Paul

Standaard opent de Speedtouch set-up met als user-name Administrator.
Dat zegt denk ik genoeg.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 21 maart 2007 17:27 

Hallo jwagenaar,

Ik kan de experiabox altijd in de oude stand terugbrengen dus KPN zal nooit kunnen merken dat er aan de software gerotzooid is als je het zo wilt noemen.
ALs je het bestand ZZOHBI6.2BA.bin In de orginele staat terugzet in de EB dan is alles weer volledig standaard dus wat dat betreft maak ik me over de support geen zorgen.
Citaat:
jij geeft aan dat zij geen support leveren, dus "kan je doen wat je wilt

Het is toch echt zo dat de support niet gegeven word als het bijvoorbeeld een vraag is over poorten openzetten en dat is toch belangrijk om bepaalde applicaties te draaien.
Wat zou dan een oplossing zijn volgens jou om dat voor elkaar te krijgen ?
Zelfs als ik via internet de experiabox instelling wilde veranderen zoals wifi uitzetten dan lukte dat gewoon niet :(
Een andere oplossing is er gewoon niet dan zelf ingrijpen in de software en als alles werkt heb je toch geen support meer nodig lijkt me zo ?
Ik kan altijd alles zo terugzetten zoals het na een reset is en dan zou alles toch meer moeten werken.

Groetjes, Paul

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 21 maart 2007 17:36 
Site Admin

op deze genoemde punten geeft kpn geen support. dat mag de gebruiker zelf uitzoeken :cry: de mogelijkheden die de software geeft zijn zeer beperkt (en mogelijk wel te beperkt). alleen zal een leverancier aantal een afweging moeten maken qua toegankelijkheid door gebruikers.
ik gaf alleen aan dat alles storingen ontstaan doordat er door jou aanpassingen zijn gedaan die een "normale" softwareversie-gebruiker niet kan uitvoeren, je wellicht dan problemen hebt. je geeft zelf aan dit te kunnen regelen/terugdraaien. succes ermee.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]