Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 21 nov 2024 23:42

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 16 maart 2007 11:10 

Hallo allen,

ik heb sinds kort (2 dagen geleden) mijn speedtouch 780 experia box aangesloten. Met enige tegenzin overigens - als het aan mij had gelegen waren we gewoon op ADSL gebleven. Maar ja, een HetNet medewerker had m'n vader opgebelt, zei iets over goedkoper bellen, nee hoor meneer geen veranderingen nodig. Natuurlijk niet waar; d'r loopt nu een dikke UTP kabel door het halve huis & m'n ouders worden s'nachts wakker gehouden door knipperende groene lampjes. Zucht.
De afgelopen dagen ben ik bezig geweest m'n speedtouch in m'n bestaande netwerk te passen. IP ranges aanpassen, rottige DHCP uitzetten, WPA sleuteltje wijzigen, etc. Het instellen van m'n oude, €20 kostende el-cheapo modem ging een stuk makkelijker. Dat KPN een username/password combo ingebouwd heeft die ik niet weet of kan wijzigen vind ik maar niks; dat derden met m'n configuratie kunnen rommelen via een webinterface die ik niet open heb gezet zint me ook niet. En ik irriteer me mateloos aan de matige upload snelheid - vroeger was 't 512 kbps.
Maar om terug te komen op het onderwerp van deze post; de webinterface van de speedtouch valt regelmatig stil. Probeer port te forwarden, klik op toepassen, pagina blijft maar laden... maar er gebeurt niks. Terug naar http://192.168.1.254/ (beginpagina), laad ook niet. Loop naar speedtouch, power uit & weer aan, webinterface weer bereikbaar. Port nog niet geforward, dus opnieuw proberen. Gebeurt weer hetzelfde. En een tijdje later loopt alles weer soepel. En plotseling (bij een andere functie) gaat ie weer haperen.
Waarom werkt dat ding zoveel slechter als die goedkope Vivanco rommel die ik eerst had?

Rogier de Groot

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 16 maart 2007 15:41 

Heb je tot nog toe alleen maar geprobeerd een poort te voorwaarden of zijn er ook andere instellingen gewijzigd ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 16 maart 2007 23:21 

Ik heb het IP adres van de box veranderd (eerst nieuwe toegevoegd, opnieuw web interface benaderd met nieuwe IP, toen oude verwijderd) en de DHCP aangepast om aan te sluiten op het nieuwe subnet. Vervolgens DHCP uitgeschakeld. Daarnaast nog de WPA sleutel gewijzigd, SSID gewijzigd en SSID broadcast uitgeschakeld. Daarna port forwarding aangezet; Azureus & eMule naar m'n WinXP desktop, SSH, HTTP en HTTPS naar m'n linux servertje. Die dus erg traag is van buiten vanwege de lage upload snelheid :(. Dat was het wel zo'n beetje.
Nu ik toch bezig ben - kan ik eigenlijk PPTP over dat ding heen krijgen? Dat ging bij het vorige modem niet - die herkende alleen UDP & TCP maar geen GRE.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 17 maart 2007 19:00 

De Speedtouch op zich is een prima produkt,de problemen onstaan deels door de KPN-firmware die om een aantal redenen geinstalleerd wordt du moment dat je het modem koppelt aan het IPB-abbo,en deels door mi meer ervaren gebruikers die tegen bovenstaande aan lopen.Vraag is dan eigenlijk ook of je dit had kunnen weten ? (maar goed indirect geef je al dat je het liever had gehouden zoals het was)

De upload die erg traag is,daar is natuurlijk weinig aan te doen maar past mi ook niet bij de gestelde "eisen" resp het gebruik toch ?

Volgens de spec moet PPTP wel mogelijk zijn,in hoeverre je tegen eventuele problemen aan zult lopen weet ik niet.

Ik kan me vergissen,maar ik krijg voorzichtig het idee dat gebruik en abbo niet helemaal op elkaar zijn afgestemd,waardoor de boel vast loopt ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 18 maart 2007 01:56 

Citaat:
Maar om terug te komen op het onderwerp van deze post; de webinterface van de speedtouch valt regelmatig stil. Probeer port te forwarden, klik op toepassen, pagina blijft maar laden... maar er gebeurt niks. Terug naar http://192.168.1.254/ (beginpagina), laad ook niet. Loop naar speedtouch, power uit & weer aan, webinterface weer bereikbaar. Port nog niet geforward, dus opnieuw proberen. Gebeurt weer hetzelfde. En een tijdje later loopt alles weer soepel. En plotseling (bij een andere functie) gaat ie weer haperen.

Hoi Rogier,

Ik heb hetzelfde probleem als ik poorten forward duurt het soms 5 minuten voor de boel verder gaat :(
Een gewone ST780 loopt wel heel snel door en het komt inderdaad door de firmware van kpn zoals Maarten al zei.
Het forwarden werkt bij mij dan ook niet omdat de instellingen misschien niet worden opgeslagen en vaak reboot het modem ook tijdens instellen.
Ik probeer het password te achterhalen zodat ik als admin in de router kan dan kan je wel poorten forwarden denk ik omdat je veel meer kan instellen.
Tot nu toe is het nog niemand gelukt naar mijn weten om erin te komen maar ik geef niet snel op :)
Het nadeel is ook dat als je instellingen gedaan hebt en kpn doet een update dan ben je alles weer kwijt en het mooiste zou zijn ook dat te blokkeren en alles in eigen hand te hebben.
Als ik verder ben laat ik het je wel even weten want het lijkt me niet slim om het password op het forum te zetten als ik het weet.

Groetjes, Paul

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 18 maart 2007 17:46 

Dreampie schreef:
want het lijkt me niet slim om het password op het forum te zetten als ik het weet.

Groetjes, Paul

Idd :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 19 maart 2007 13:05 

Het probleem heeft zichzelf ondertussen opgelost; op een gegeven moment begon alles weer soepel te lopen en ik heb geen problemen meer; geen idee waarom, firmware versie e.d. zijn nog steeds hetzelfde.
In ieder geval loopt alles nu goed; hoop alleen niet dat een firmware update idd alles door de war gooit (waarom zou dit eigenlijk het geval zijn?). Wat betreft gebruik & abbo afstemming; zoals ik al had vermeld was overgaan naar surfen&bellen een idee van m'n vader; daarnaast moet het toch niet uitmaken, zolang HetNet/KPN gewoon een bitpipe leveren zoek ik zelf wel uit wat ik er mee doe.
Die HTTP/HTTPS poorten staan overigens ook alleen maar open omdat ik dan van school/werk uit m'n source-code, word docs e.d. in version control kan houden, ben geen eigen site aan het hosten ofzo. Lage upload is dus geen geweldig probleem, alleen licht irriterend.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 19 maart 2007 23:07 

Neem een dikke zwarte viltstift en maak je daar die groene lampjes mee zwart, dan wordt die discotheek naast je ouders bed gelijk een stuk rustiger :roll:

Of je kiepert er de wasmand op leeg, dan zie je het ding ook niet meer! :shock:

Komop, beetje creatief wezen he, het is de KPN waar je mee van doen hebt :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 23 maart 2007 22:44 

Ok, nieuw creatief probleem...
Mijn vader was bezig met behangen, en moest over een stopcontact heen. En sloot dus even de stroom af (zekering om). En even later gaat het natuurlijk weer aan. Dus is krijg op een gegeven moment een mobiel telefoontje van 'goh, waarom is jullie huistelefoon de hele tijd in gesprek?'. Ook als ik thuis de telefoon oppak krijg ik een in gesprek toon. Van alles aan geprobeert, uiteindelijk het modem gereset (met de reset knop aan de achterkant). Toen deed de telefoon weer normaal gelukkig... maar ik kon natuurlijk al m'n instellingen overnieuw gaan doen... en jawel, de webinterface van het modem loopt weer vast zodra ik een poort wil forwarden! Joy! What the **** is this bullshit? Kan dat halfgare rommelding nou echt niet tegen een klein stroomstorinkje!?!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 24 maart 2007 15:49 

Dat eea gevoelig is lijkt me niet zo vreemd toch ? Wat ik alleen niet goed begrijp is dat je problemen hebt en vervolgens helemaal geen problemen meer en dan weer wel ?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]