Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 21 nov 2024 23:18

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 28 feb 2007 14:41 

Ik bezit de Speedtouch 780i, na eerst een SX552 te hebben gehad.
Ik ben webmaster van een site en moest data uploaden naar deze site wat ongeveer 15 minuten in beslag nam. De upload speed was nagenoeg constant 26kB(yte)/sec. Gedurende deze tijd kon ik niet bellen, er was wel een kiestoon, maar na het kiezen van een nummer was de lijn dood.
Meteen na het uploaden was bellen wel weer mogelijk.
Helpdesk gebeld, volgens hen moet dit kunnen en zou de uploadspeed dan moeten dalen, zodat er ook gebeld kan worden. Doorverbinden met de tweede lijn lukte niet, dus het advies om de volgende dag eens vroeg te bellen, zodat ik wel bij de tweede lijn terecht zou komen. Dit lukte, deze medewerker vertelde echter dat het klopte dat ik niet kon bellen omdat ik nagenoeg de totale uploadspeed (256kbits/sec) gebruikte. Hier kon men op dit moment niets aan doen. Hij vertelde mij dat KPN bezig was om de lijnen voor internet en telefonie gescheiden te maken, zodat dit probleem er dan niet meer zou zijn. Wanneer dit gebeurde was hem niet bekend. Tenslotte adviseerde hij mij om een harde reset te doen.
Gezegd dat op dit forum werd afgeraden om dit zelf te doen. Volgens hem maakte het niets uit of de helpdesk dit deed of ik. Toch de reset maar door de helpdek laten uitvoeren. Ik had 6.2.11.10 en vroeg hem of ik nu de nieuwste versie dus 6.2.11.11 zou krijgen. Volgens de medewerker zou dit gebeuren, alleen blijkt dat ik na de harde reset nog steeds 6.2.11.10 heb. Wel is de tijd nu correct, was eerst een uur verder.
En verder ben ik al mijn eigen instellingen kwijt.
Zijn er meer mensen die dit probleem hebben?

Gerard

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 28 feb 2007 16:14 

De upload problematiek is bij HetNet idd niet nieuw.Wat er gebeurt is eigenlijk het volop consumeren van je bandbreedte zodat er voor telefonie niks meer over blijft.Het is idd zo dat KPN hard bezig is om een splitsing aan te brengen tussen het telefonie en internet gedeelte.Wanneer dit mogelijk is,is op dit moment onduidelijk,dat kan volgende week zijn maar ook nog weken duren.
Het verliezen van je instellingen is helaas een consequentie van een harde reset (op dit moment).
Mbt het laden van de nieuwe firmware zou het nu zo moeten zijn dat je Voip-gedeelte ook geladen wordt (en dit was vroeger nog wel eens problematisch)
Bij de Speedtouch heb ik nog niet meegemaakt dat het niet geladen wordt.

Maw je abbo (upload) laat idd met de huidige stand van zaken aangaande het internet en voip gedeelte weinig ruimte.Wellicht is het zinvol om toekomstig je te orienteren op een iets duurder abbo en minder bandbreedte gerelateerde gevoeligheid ?!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 09 maart 2007 15:58 

Ik heb nu ook het probleem, dat ik na het uploaden telefonisch niet meer bereikbaar ben. Helpdesk gebeld die de telefoon weer vrij heeft gegeven.
Kreeg trouwens wanneer ik mijn vaste telefoonnummer belde, de vreemde melding dat dit mobiele nummer niet bereikbaar was.
Volgens mij helpt het ook niet om een hogere upload te nemen. Bijv. 512kbits, want wanneer je met deze snelheid kunt uploaden, hou je hetzelfde probleem. Mocht je trouwens doorverbonden willen worden met de tweede lijn, zorg dat je niet bij het callcenter in Belgie terecht komt, want deze kunnen je niet doorverbinden met de tweede lijn.
Is er trouwens al een datum beschikbaar wanneer de telefonie en adsl (internet) gescheiden worden, want elke keer helpdesk moeten bellen om je lijn weer vrij te geven is ook geen optie.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 09 maart 2007 16:19 

gteunis schreef:
Is er trouwens al een datum beschikbaar wanneer de telefonie en adsl (internet) gescheiden worden, want elke keer helpdesk moeten bellen om je lijn weer vrij te geven is ook geen optie.

Bij mijn weten niet,dat is een ingrijpend gebeuren,maar men is er wel volop mee bezig.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 10 maart 2007 11:33 

gteunis schreef:
Mocht je trouwens doorverbonden willen worden met de tweede lijn, zorg dat je niet bij het callcenter in Belgie terecht komt, want deze kunnen je niet doorverbinden met de tweede lijn.

Goed bezig de KPN. :cry:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 12 maart 2007 23:40 

Vandaag gebeld door KPN i.v.m. het probleem van niet kunnen bellen tijdens upload. Men heeft bij mij 6.2.11.11 in mijn experiabox gezet.
Vraag van hen om nogmaals te testen of ik met deze versie geen problemen meer heb. Probleem is nog steeds aanwezig. Ben om 17.00 uur teruggebeld voor de resultaten, die dus negatief waren. Nog steeds hetzelfde probleem met telefoneren tijdens upload. Is genoteerd door de KPN medewerker en nu maar afwachten wat hiermee gedaan wordt.
Trouwens 6.2.11.11 nu op mijn experiabox zonder dat mijn instellingen zijn gewijzigd (ik heb bijv. WLan uitstaan)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 23 mei 2007 19:39 

Ik had nu problemen, dat wanneer ik aan het uploaden was en ging bellen, na ongeveer 20 sec. de upload stopte.
Diverse malen monteurs gehad die overal aan het meten zijn geweest(In de centrale, tussenstations enz.) Volgens de laatste monteur was er niets met de lijn aan de hand. Deze heeft daarop gebeld met de derde lijn, die hem het advies gaf om de Speedtouch 780i te vervangen door een Siemens. Monteur had toevallig nog een "oude" Siemens bij zich. Deze aangesloten, de laatste firmware geladen en sindsdien geen problemen meer met gelijktijdig uploaden en bellen. Dus heb je ook deze problemen, laat je Speedtouch dan vervangen door een Siemens.
Bij mij deed het in elk geval wonderen.
Heb trouwens wel een Siemens met een engelstalige webinterface.
De eerste Siemens die ik had was ee nederlandstalige interface.

Gerard

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 23 mei 2007 20:31 
Site Admin

gteunis schreef:
Heb trouwens wel een Siemens met een engelstalige webinterface.
De eerste Siemens die ik had was ee nederlandstalige interface.

Gerard

Probeer dit eens: http://192.168.2.1/home_language.stm

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 26 mei 2007 13:18 

Marcel schreef:
gteunis schreef:
Mocht je trouwens doorverbonden willen worden met de tweede lijn, zorg dat je niet bij het callcenter in Belgie terecht komt, want deze kunnen je niet doorverbinden met de tweede lijn.

Hoezo kan de vestiging in Belgiƫ niet doorverbinden met de 2e lijn?
Ik heb zelf de vestiging mee helpen opzetten, doorverbinden met de 2e lijn is echt wel mogelijk.

Enfin, dat was 2 maanden geleden, lijkt me stug dat het nu niet meer kan, een eerste lijn gefunctioneert niet zonder 2e lijn. :roll:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 26 mei 2007 14:49 

magik schreef:
Marcel schreef:
gteunis schreef:

Hoezo kan de vestiging in Belgiƫ niet doorverbinden met de 2e lijn?
Ik heb zelf de vestiging mee helpen opzetten, doorverbinden met de 2e lijn is echt wel mogelijk.

Enfin, dat was 2 maanden geleden, lijkt me stug dat het nu niet meer kan, een eerste lijn gefunctioneert niet zonder 2e lijn. :roll:

Ik heb toen gevraagd om mij door te verbinden met de tweede lijn.
Ik kreeg toen van deze medewerkster(In Belgie) te horen, dat dit bij hen niet mogelijk was. Ik geef dus alleen maar mijn bevindingen door.
Gerard

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 26 mei 2007 19:14 

In Antwerpen kunnen ze maar naar 1 afdeling doorverbinden en dat is de 2e lijn ( mphd2 )

Maja als er een storing was in het doorverbindprogramma dan lukt dat idd ook niet...

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]