Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 21 nov 2024 23:35

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Nu al overstappen ?
BerichtGeplaatst: wo 24 jan 2007 13:13 

Hallo

Met veel interesse lees ik regelmatig de items in dit forum. Ik heb zelf nog geen Surfen en Bellen, aarzel daar nog over omdat ............juist ja ik regelmatig in dit forum lees en daar natuurlijk alleen maar problemen tegen kom.
Een tweede punt van aarzeling is een dip in mijn huidige downloadsnelheid van 4Mbits per seconde naar 3 Mbits per seconde volgens de instellingen van mijn Speedtouch 510. Ik ben daarover na bijna 3 maanden in conclaaf met de storingsdienst van KPN die vertellen dat het mogelijk aan mijn Speedtouch modem ligt of aan het ISRA punt/kabel. Kabel lijkt goed. een monteur kan langskomen maar kost igv het modem niet meer goed is € 95 voorrijkosten en verder € 10 per 10 minuten en dan heb ik nog steeds niets. Een nieuw Speedtouch 546 modem kost € 50 en dan zou ik verder kunnen, maar dan zonder Surfen en Bellen
Bij overstap naar Surfen en Bellen krijg ik natuurlijk een ander modem en is mijn downloadsnelheidsprobleem mogelijk uit de wereld maar .......
Kan iemand mij vertellen hoe het percentage ligt van mensen met klachten en mensen waarbij het gewoon werkt.
Tweede vraagje welk modem wordt momenteel 'standaard' uitgeleverd door Het Net aan mensen met een analoge lijn.

groet
Gijs

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 24 jan 2007 13:24 
Site Admin

dat op een forum eerder negatieve verhalen komen dan positieve, is gebruikelijk. daar is dit forum dus geen uitzondering op.
globaal (de meningen verschillen daar nog wel eens over) kan gesteld worden dat 95% van de aansluitingen goed gaan en dus 5% problemen hebben. zoals ook op het forum te lezen valt is dit dus uitermate vervelend voor deze 5%. door de medewerking van de leden van dit forum kan deze groep vaak ook geholpen worden met de vragen/problemen, danwel richting de juiste oplossing worden gewezen.
er worden 2 typen modems geleverd: de siemens experiabox en de speedtouch (st780). de laatste is de opvolger van de siemens. of deze ook geleverd zal worden, is ook afhankelijk van de voorraad siemens boxen.
om de kans van eventuele problemen bij installatie te verminderen is het installeren door een kpn monteur wellicht een mogelijkheid.
mocht je nog meer vragen hebben, laat het ons dan weten.

Profiel  

Berichttitel: ervaring met siemensbox
BerichtGeplaatst: wo 24 jan 2007 15:03 

heb al een poosje deze box nog maar 1keer een uitval gehad dit was na een update even uit en aan en alles draaide weer
hier in de omgeving nog 5 mensen met de siemens deze draaien ook goed
1 nadeeltje als je download met bv azureus krijg je niet de volle bandsnelheid
en net zoals mijn voorganger schrijft hier lees je meestal maar de negatieve berichten
dus nu maar eens een positieve
henk

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]