Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 22 nov 2024 05:05

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 25 jan 2007 22:44 
Offline

Geregistreerd: za 13 jan 2007 22:41
Berichten: 6
Ik weet dat het een veel voorkomend probleem is dat de experiabox in combinatie met programma's als limewire problemen oplevert. In mijn geval is het zo dat ik niets meer kan downloaden, er staat steeds meerdere bronnen nodig, of kan niet downloaden, en dit is echt balen. Nu heb ik al wat op internet rondgekeken en het probleem schijnt men zelf te kunnen oplossen, door poorten open te zetten (help: ik ben wel redelijk handig met de computer e.d. maar dit weet ik dus echt niet) of de firewall uitzetten???? Kan iemand me duidelijke tips en info geven of ik hier zelf wat aan kan doen?
en klopt het dat eind maart een update of iets dergelijks zou komen van de experiabox, zodat de problemen verholpen zijn? hoe gaat dat in z'n werk, wordt de box automatisch geupdate of moet ik dan resetten??? Hoe weet ik dan of geupdate is?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 25 jan 2007 23:00 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
zie voor portforwarden voor limwire http://www.portforward.com/english/rout ... mewire.htm
de nieuwe software komt met enkele weken en zal enkele problemen op moeten lossen viewtopic.php?t=1573
een dergelijke update wordt automatisch verzonden naar de eb door kpn. in de webinterface van de eb kan je onder status zien welke softwareversie geinstalleerd is.

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 25 jan 2007 23:56 
Offline

Geregistreerd: za 13 jan 2007 22:41
Berichten: 6
--------------------------------------------------------------------------------

zie voor portforwarden voor limwire http://www.portforward.com/english/rout ... 1/Limewire

even hierover: ik kan dus een portnumber kiezen wat ik wil? vervolgens als ik meer naar onder scroll lees ik iets over de Siemens Gigaset SX551??? ik heb een speedtouch? sorry hier ben ik ff geen held meer in, moet gewoon wat meer uitleg hebben...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 26 jan 2007 00:05 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
kijk hier eens http://www.portforward.com/english/rout ... mewire.htm
de 516i is vergelijkbaar met de speedtouch 780.

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 28 jan 2007 12:38 
Offline

Geregistreerd: za 13 jan 2007 22:41
Berichten: 6
inmiddels functioneert limewire weer als vanouds, het downloaden is supersnel. ik had echter nog niet portforward uitgevoerd zoals omschreven in bovenstaande berichten. ik neem aan dat het met de portrering te maken had, vrijdag ontving ik nl. een mail van hetnet dat de portrering inmiddels volledig is doorgevoerd. ach, het probleem is nu opgelost en ik dank jullie vriendelijk voor de genomen moeite. groetjes :D


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 28 jan 2007 13:59 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 02 aug 2006 23:15
Berichten: 310
Mooi dat het nu werkt!

Het forwarden van de poorten heeft zeker geholpen maar de portering heeft hier niets mee te maken gehad. Dit heeft te maken met telefonie en niet met Internet.

Succes met IBP!!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 29 jan 2007 14:05 
Offline

Geregistreerd: za 13 jan 2007 22:41
Berichten: 6
maar ik had de poorten nog niet geforward. dat vind ik juist het vreemde, ik had dat nl. nog helemaal niet gedaan en opeens werkt limewire weer als vanouds.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 29 jan 2007 21:45 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 02 aug 2006 23:15
Berichten: 310
hihi, OK, ik had je posting niet goed gelezen.
:D

Het kan ook een netwerk probleem bij KPN geweest zijn.
Er vinden de laatste tijd nogal wat werkzaamheden plaats.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling